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A.C. bus
A.c. bus
A.c.bus
AC bus
AC bus bar
Ac bus
Alternate current bus
Alternating current bus
Bar
Bi-modal bus
Bike and bus lane
Bike-bus lane
Bus
Bus and bike lane
Bus bar
Bus-bar
Bus-bike lane
Busbar
City bus
City motor bus
City transit bus
Collecting bar
Common bus
Demand bus
Demand responsive system
Demand-scheduled bus service
Dual mode bus
Energy bus
Ensure implementation of bus route services
Fast charging electric bus
Fast-charge bus
Local bus
Manage assignment of bus routes
Manage bus route assignments
Manage coordination of bus route assignment
On-call bus system
Opportunity-charged electric bus
Quick-charge bus
Quick-charge electric bus
Road-rail bus
Shared bike-bus lane
Shared bus-bike lane
Town bus
Transit bus
Urban bus
Urban transit bus

Vertaling van "bus " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
urban bus [ city bus | city motor bus | town bus | local bus | transit bus ]

autobus urbain


city bus | bus | transit bus | city transit bus | urban bus | urban transit bus

autobus de ville | autobus urbain | autobus | bus de ville | bus urbain | bus


shared bus-bike lane | shared bike-bus lane | bus and bike lane | bus-bike lane | bike and bus lane | bike-bus lane

voie mixte bus-vélo | voie partagée bus-vélo | voie bus-vélo | couloir mixte bus-vélo | couloir bus-vélo | couloir de bus ouvert aux vélos


busbar [ bus bar | bus-bar | bus | bar | collecting bar | common bus | energy bus ]

barre omnibus [ barre collectrice ]


a.c.bus | AC bus | alternate current bus | alternating current bus

barre-bus alternative


manage bus route assignments | manage coordination of bus route assignment | ensure implementation of bus route services | manage assignment of bus routes

gérer l'affectation des lignes de bus


bi-modal bus | dual mode bus | road-rail bus

autobus bimodal | autobus duomode


demand bus | demand responsive system | demand-scheduled bus service | on-call bus system

autobus à la demande | autobus au cadran


fast charging electric bus | fast-charge bus | quick-charge electric bus | quick-charge bus | opportunity-charged electric bus

autobus électrique biberonné | autobus biberonné | bus à biberonnage | bus électrique à recharge rapide | bus à recharge rapide


alternating current bus [ a.c. bus | ac bus | A.C. bus | AC bus bar ]

barre alternative [ bus c.a. | barre bus alternative | barre omnibus pour courant alternatif ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following an in-depth investigation the European Commission has concluded that arrangements to compensate state-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the two principal bus companies in Ireland, for the operation of bus services across Ireland and for the transport of schoolchildren, were put in place before the liberalisation of the EU bus sector when EU state aid rules were not yet applicable to this industry sector (i.e. the measures constitute "existing aid").

Au terme d’une enquête approfondie, la Commission européenne est parvenue à la conclusion qu'en ce qui concerne le versement de compensations aux entreprises publiques Bus Éireann et Dublin Bus, les deux principales compagnies d'autobus irlandaises, pour l'exploitation de services d'autobus sur tout le territoire national et pour le transport scolaire, les dispositions y afférentes avaient été mises en place avant la libéralisation du secteur du transport par autobus dans l'UE, lorsque celui-ci ne relevait pas encore des règles de l'UE en matière d'aides d'État (raison pour laquelle les mesures en question constituent des «aides existant ...[+++]


The two state-owned Irish bus companies Bus Éireann and Dublin Bus benefitted from aid measures that were put in place before the EU bus sector was liberalised.

Les deux compagnies publiques de transport par autobus irlandaises Bus Éireann et Dublin Bus ont bénéficié de mesures d’aide instaurées avant la libéralisation du secteur du transport par autobus dans l'UE.


Following a complaint by a representative body for private bus companies in Ireland, the Coach Tourism and Transport Council, against the State-owned Bus Éireann and Dublin Bus, the Commission in July 2007 opened an in-depth investigation regarding a number of measures (see IP/07/1116):

Après avoir été saisie d'une plainte du Coach Tourism and Transport Council, un organisme représentant des autocaristes privés irlandais, à l'encontre des compagnies publiques Bus Éireann et Dublin Bus, la Commission a ouvert en juillet 2007 une enquête approfondie concernant les mesures suivantes (voir IP/07/1116):


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance // REGULATION (EU) No 181/2011 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 16 February 2011 // concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32011R0181 - EN - Règlement (UE) n ° 181/2011 du Parlement européen et du Conseil du 16 février 2011 concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar et modifiant le règlement (CE) n ° 2006/2004 Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE // RÈGLEMENT (UE) N - 181/2011 DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 16 février 2011 // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


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Action by the Union in the field of bus and coach transport should aim, among other things, at ensuring a high level of protection for passengers, that is comparable with other modes of transport, wherever they travel.

L’action de l’Union dans le domaine du transport par autobus et autocar devrait viser, entre autres, à garantir un niveau élevé de protection des passagers, comparable à celui des autres modes de transport, quelle que soit la destination.


Regulation (EU) No 181/2011 of the European Parliament and of the Council of 16 February 2011 concerning the rights of passengers in bus and coach transport and amending Regulation (EC) No 2006/2004 Text with EEA relevance

Règlement (UE) n ° 181/2011 du Parlement européen et du Conseil du 16 février 2011 concernant les droits des passagers dans le transport par autobus et autocar et modifiant le règlement (CE) n ° 2006/2004 Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Regulation (EC) No 1073/2009 of the European Parliament and of the Council of 21 October 2009 on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 (Text with EEA relevance) - REGULATION - OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 21 October 2009 // on common rules for access to the international market for coach and bus services, and amending Regulation (EC) No 561/2006 // (recast) / ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009R1073 - EN - Règlement (CE) n o 1073/2009 du Parlement européen et du Conseil du 21 octobre 2009 établissant des règles communes pour l’accès au marché international des services de transport par autocars et autobus, et modifiant le règlement (CE) n o 561/2006 (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - RÈGLEMENT (CE) N - 1073/2009 - DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 21 octobre 2009 - 561/2006 // (refonte) // Dispositifs de sécurité de la licence communautaire // Modèle de licence communautaire // TABLEAU DE CORRESPONDANCE


In the event that an existing international coach and bus service is seriously affecting the viability of a comparable service covered by one or more public service contracts conforming to Community law on the direct sections concerned, due to exceptional reasons which could not have been foreseen at the time of granting the authorisation, a Member State may, with the agreement of the Commission, suspend or withdraw the authorisation to run the international coach and bus service after having given 6 months’ notice to the carrier.

Dans le cas où un service international par autocars et autobus existant affecte sérieusement, sur les tronçons directs concernés, la viabilité d’un service comparable couvert par un ou plusieurs contrats de service public conformes au droit communautaire à la suite de circonstances exceptionnelles impossibles à prévoir lorsque l’autorisation a été accordée, un État membre peut, avec l’accord de la Commission, suspendre ou retirer l’autorisation d’exploiter le service international d’autobus et d’autocars après avoir donné un préavis de six mois au transporteur.


Following a complaint submitted by a representative body of private bus operators, the Commission will investigate whether the annual operating compensation payments (including the financing of the replacement and expansion of bus fleets) and the granted investment and training subsidies for the benefit of the subsidiaries of Córas Iompair Éireann (CIÉ) – Irish Bus and Dublin Bus – are compatible with the EC State aid rules.

À la suite d'une plainte déposée par un organisme représentant des compagnies d'autobus privées, la Commission examinera si les paiements compensatoires annuels destinés au fonctionnement (y compris à financer le remplacement et l'extension des flottes d'autobus) et les aides à l'investissement et à la formation accordées aux filiales de Córas Iompair Éireann (CIÉ) – Irish Bus et Dublin Bus – sont compatibles avec la réglementation communautaire sur les aides d'État.


That being said, we offer three cautionary notes: One, the bus safety framework must be upgraded prior to any bus deregulation; second, government must publicly decide either to abandon small town Canada, or it must put into place a program of direct subsidies to ensure continuing service to communities on unprofitable routes before any bus deregulation can occur; third, after bus deregulation, government must be prepared to accept the reality that almost all bus routes in Canada will only be served by a single bus carrier, and that instances of ongoing competition in scheduled bus passenger markets will be rare.

Cela étant dit, nous aimerions cependant faire trois mises en garde: avant de décréter une quelconque déréglementation de l'industrie de l'autocar, il faut à priori mettre à jour les normes de sécurité s'y appliquant. Ensuite, avant d'enclencher le processus de déréglementation de l'industrie, soit que le gouvernement annonce publiquement que les petites localités canadiennes n'auront plus accès au transport par autocar, soit qu'il mette en vigueur un programme de subventions — pour assurer la continuité des liaisons non rentables. Enfin, une fois la déréglementation en place, le gouvernement doit être prêt à accepter le fait qu'un seul ...[+++]




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'bus' ->

Date index: 2024-09-01
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