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Call and put
Call and put option
Call rates
Call-and-put option
Choose proper primer coat
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Duly called and constituted
Ensure adequate visualisation of the operating site
Ensure proper visualisation of operating sites
Ensure proper visualisation of the operating site
Ensure proper visualization of operating site
Find proper primer coat
Fit and proper criterion
Fit and proper person requirement
Fit and proper requirements
Halftone intaglio
Identify proper primer coat
In call
Inbound call
Inbound connection
Incoming call
Inward call
Monitor proper product handling
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Proper half-tone gravure
Proper invert half-tone gravure
Proper inverted half-tone gravure
Properly called and constituted
Put and call
Put and call option
Specify proper primer coat
Strangle
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Terminating call
To monitor proper product handling
Transmissions tariff
View proper product handling
Watch proper product handling

Vertaling van "calls for proper " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
such an interpretation...would be contrary to the clear wording of the regulation and would in addition impair its efficacy by calling in question the proper functioning of the system

une telle interprétation...serait contraire au libellé clair de la réglementation,dont elle compromettrait,de plus,l'effet utile en mettant en cause le fonctionnement adéquat du système


view proper product handling | watch proper product handling | monitor proper product handling | to monitor proper product handling

surveiller la bonne manipulation de produits


find proper primer coat | identify proper primer coat | choose proper primer coat | specify proper primer coat

choisir une couche d’apprêt adaptée


fit and proper criterion | fit and proper person requirement | fit and proper requirements

critère d' honorabilité et de compétence | exigence de compétence et d'honorabilité | exigences en matière d'honorabilité et de compétence


ensure proper visualisation of operating sites | ensure proper visualization of operating site | ensure adequate visualisation of the operating site | ensure proper visualisation of the operating site

assurer une bonne visualisation du champ opératoire


halftone intaglio | proper half-tone gravure | proper invert half-tone gravure | proper inverted half-tone gravure

gravure héliovariable en surface | heliogravure tramee | héliogravure tramée autotypique pure


duly called and constituted [ properly called and constituted ]

ment convoquée et constituée


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


strangle [ put and call | put and call option | call and put option | call-and-put option | call and put ]

stellage élargi [ position combinée | strangle ]


incoming call [ inbound call | terminating call | in call | inbound connection | inward call ]

appel d'arrivée [ appel entrant | communication d'arrivée | communication entrante ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. The Member States should continue efforts to implement fully operational 112 and E112 services within their countries, by ensuring that location information is automatically made available to the PSAPs by the Mobile Network Operators (MNOs), that 112 calls are properly routed and handled, and that the PSAPs are upgraded to handle the location information of E112 and eCalls.

7. Les États membres devraient poursuivre leurs efforts pour rendre les services du 112 et E112 complètement opérationels entre leurs pays, en faisant en sorte que les informations relatives à la localisation soient automatiquement mises à disposition des PSAP par les opérateurs de réseaux mobiles, que les appels au 112 soient correctement acheminés et traités et que les PSAP soient modernisés de manière à pouvoir traiter les informations de localisation fournies par les systèmes E112 et eCall.


Building on the existing EU legislation and on available and further improving practices and technologies, the Commission calls upon Member States which are currently exploring or plan to explore and produce their unconventional hydrocarbon resources such as shale gas to properly implement and apply existing EU legislation and in doing so, or in adapting their implementing legislation to the needs and specificities of unconventional hydrocarbon resources to follow the accompanying Recommendation to make sure that proper conditions for ...[+++]

Sur la base de la législation existante de l’UE et des pratiques et techniques disponibles et à venir, la Commission invite les États membres qui explorent actuellement ou envisagent d'explorer leurs ressources d'hydrocarbures non conventionnels, tels que le gaz de schiste, à mettre en œuvre et à appliquer de manière appropriée la législation en vigueur de l'Union; elle les exhorte également à observer, à cette occasion ou lors de l'adaptation de leurs dispositions d'exécution aux besoins et spécificités des hydrocarbures non convent ...[+++]


Calls for the setting-up of an informal coordination body which would include the Director-General of the Commission’s DG for Education and Culture (DG EAC), the Directors responsible for education in other DGs, representatives of civil society, of social partners and of Parliament’s Committee on Culture and Education, and would hold high-level meetings to ensure closer coordination of work, policy coherence and the follow-up of recommendations issued by formal and informal ET 2020 bodies; believes that such coordination is necessary owing to concerns about lack of genuine d ...[+++]

appelle de ses vœux la mise en place d'un organe informel de coordination qui comprendrait le directeur général de la DG Éducation et culture de la Commission (DG EAC), les directeurs chargés de l'éducation dans d'autres DG, ainsi que des représentants de la société civile, des partenaires sociaux et de la commission de la culture et de l'éducation du Parlement européen, et qui tiendrait des réunions à haut niveau pour assurer une coordination plus étroite des travaux, la cohérence de la stratégie et le suivi des recommandations formulées par les organes formels et informels d'ET 2020; estime que cette coordination ...[+++]


Regrets that official documents are frequently over-classified; reiterates its position that clear and uniform rules should be established for the classification and declassification of documents; regrets that institutions call for in-camera meetings without proper justification; reiterates its call on the institutions to assess and publicly justify requests for in-camera meetings in accordance with Regulation (EC) No 1049/2001; considers that requests for in-camera meetings in Parliament should be evaluated by Parliament on a case-by-case basis; believes that an indepen ...[+++]

déplore que les documents officiels soient fréquemment classés comme étant confidentiels de manière injustifiée; réaffirme sa position quant à la nécessité de fixer des règles claires et uniformes pour la classification et la déclassification des documents; regrette que les institutions demandent des réunions à huis clos sans motif valable; invite une fois de plus les institutions à analyser et à motiver publiquement les demandes de réunions à huis clos conformément au règlement (CE) no 1049/2001; estime que l ...[+++]


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Regrets that it is still difficult for citizens to gain access to information held by EU institutions, the reason being that there is no common approach among the institutions geared to facilitate access to documents for citizens and based on complete transparency, communication and direct democracy; urges the EU institutions, bodies, offices and agencies to develop further a more proactive approach on transparency by proactively disclosing as many of their documents as possible, in the most simple, user-friendly and accessible way, by having documents translated upon request into other EU official languages, and by est ...[+++]

déplore que l'accès aux informations détenues par les institutions de l'Union reste difficile pour les citoyens, en raison de l'absence d'approche commune entre les institutions axée sur la facilitation de l'accès aux documents pour les citoyens, la transparence totale et effective, la communication et la démocratie directe; encourage les institutions, les organes, les bureaux et les agences de l'Union à adopter une approche plus volontaire de la transparence en rendant accessibles, de leur propre initiative, le plus grand nombre pos ...[+++]


While Bill C-21 may provide an important opportunity to address this crisis, First Nation Governments are on the front lines and must also be afforded assistance to prepare for these types of complaints” (58) The Assemblée des Premières Nations du Québec et du Labrador expressed disappointment in the reintroduction of the legislation, and reiterated its call for “proper consultations” and “adequate funds so that [First Nations communities] can properly evaluate its effects and to develop sound means to mitigate any possible harm to ou ...[+++]

Tandis que le projet de loi C-21 représente une importante occasion de régler cette crise, les gouvernements des Premières nations se trouvent en première ligne et doivent également disposer de l’aide nécessaire pour traiter ces types de plaintes »(58). L’Assemblée des Premières Nations du Québec et du Labrador s’est dite déçue du dépôt du projet de loi et a réitéré sa position en faveur de « consultations convenables » et d’un « financement adéquat aux Premières Nations pour que nous puissions bien évaluer ses effets et développer de ...[+++]


My amendment of 30 sitting days would give the chairman a chance to operate the committee properly and call witnesses properly.

Puis-je proposer que nous changions l’expression en la remplaçant par « dans les trente premiers jours de séance »? Je m’explique.


Mr. James Moore (Port Moody—Westwood—Port Coquitlam, CPC): Mr. Speaker, if the minister respects the rule of law he may want to call the proper authorities to enforce the rule of law when it comes to Liberals breaking the law.

M. James Moore (Port Moody—Westwood—Port Coquitlam, PCC): Monsieur le Président, si le ministre respecte la primauté du droit, peut-être voudrait-il demander aux autorités compétentes d'appliquer la loi en ce qui concerne les infractions des libéraux.


A second point to make is that the Canadian Radio-television and Telecommunications Commission released a decision in May 2004 which stated that it was not feasible for the CRTC to create and run a national do not call registry properly.

Il s'agit également de signaler que le Conseil de la radiotélédiffusion et des télécommunications canadiennes a rendu en mai 2004 une décision qui précisait qu'il était impossible au CRTC de créer et d'administrer de façon efficace un registre national des abonnés auto-exclus.


Even the Liberal majority on the special committee, in its observations in the report tabled on Monday, suggested this possibility in so many words by calling for proper training and for adequate resources for the authorities responsible for implementing Bill C-36.

Même la majorité libérale du comité spécial, dans ses observations contenues dans le rapport déposé lundi, évoque cette possibilité en recommandant que les autorités responsables de l'application du projet de loi C-36 reçoivent une formation et disposent de ressources adéquates.


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