29. Calls on the Commission to submit as soon as possible a proposal to st
rengthen port state control by reducing the intervals between the inspection of vessels of greater risk, by expanding the reporting requirements of pilots also to include vessels in transit off the coast of Europe and by applying the 25% target (percentage of ships inspected) to each port that has 'significant maritime traffic' instead of to the country as a whole; considers that the definition of 'significant maritime traffic' should relate to the volume of the traffi
c as well as to the quantity of dang ...[+++]erous and polluting cargo being carried; calls on the Member States to provide the necessary resources for such port state control and hence to increase the number of inspectors as well as taking the necessary steps regarding their working conditions and equipment; 29. invite la Commission à présenter dans les meilleurs délais une proposition vi
sant à renforcer le contrôle par l'État du port en réduisant les intervalles entre les inspections des navires à risques et en prévoyant que les pilotes sont tenus de faire rapport aussi sur les na
vires en transit au large des côtes européennes et en appliquant l'objectif de 25 % des navires (pourcentage des navires inspectés) entrant dans tout port qui connaît un "trafic maritime important" et non sur la base du pays dans son ensemble; considère que la
...[+++]définition du "trafic maritime important" doit se rapporter au volume du trafic ainsi qu'au volume de la cargaison dangereuse et polluante transportée; invite les États membres à fournir les moyens nécessaires pour ces inspections, ce qui doit passer par une augmentation du nombre des inspecteurs et par une amélioration de leurs conditions de travail et des moyens dont ils disposent;