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Area designated for future development
Blind drainage area
Closed LAN
Closed local area network
Closed-drainage area
Closely developed area
Denatured development area
Designated development area
Designated development zone
Development area
Development region
Development zone
Enterprise zone
Expansion zone
Extension area
Future development area
Holding zone
Industrial development area
Industrial free zone
Mixed housing development zone
Non-contributing area
Protected area
Trade incentive area
Urban development area
Urban expansion area
Urban growth area
Zone of deferred development

Vertaling van "closely developed area " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
closely developed area

zone à grande densité d'habitation


area designated for future development | designated development area | future development area | holding zone | zone of deferred development

zone d'aménagement différé | ZAD [Abbr.]


denatured development area | designated development area | designated development zone | mixed housing development zone

zone d'aménagement concerté | ZAC [Abbr.]


protected area [ designated development area | designated development zone ]

zone protégée [ espace protégé | zone d'aménagement concerté | zone préservée ]


extension area [ expansion zone | urban expansion area | urban development area | development area | urban growth area ]

zone d'extension [ zone à urbaniser | zone d'extension urbaine | zone d'urbanisation | zone d'expansion urbaine | zone d'expansion | zone d'urbanisme ]


development region [ development area | development zone ]

région de développement [ zone de développement ]


blind drainage area | closed-drainage area | non-contributing area

bassin hydrographique fermé


non-contributing area | closed-drainage area | blind drainage area

bassin hydrographique fermé


closed LAN | closed local area network

réseau local fermé


industrial free zone [ enterprise zone | industrial development area | trade incentive area ]

zone franche industrielle [ zone d'attraction commerciale | zone de développement industriel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8.1 From the point of view of competition policy, the Commission will follow closely developments regarding the organisation and management of the Internet, given the global nature of the Internet and the global scope of the markets affected by the agreements that have been reached in this area, and their possible effects on trade between EU Member States. In particular, the Commission will ascertain whether agreements and business registration practices fall under EU competition rules (Articles 81 and 82) and, where necessary, will t ...[+++]

8.1 Du point de vue de la politique de la concurrence, la Commission suivra de près l'évolution de la situation concernant l'organisation et la gestion de l'Internet, étant donné l'envergure planétaire de l'Internet et les ramifications mondiales des marchés concernés par les accords conclus dans ce domaine, outre les effets éventuels de ces derniers sur le commerce entre États membres de l'UE La Commission vérifiera notamment si les accords et les pratiques d'enregistrement des entreprises entrent dans le champ d'application des règles communautaires en matière de concurrence (articles 81 et 82) et prendra, au besoin, les mesures qui s' ...[+++]


They should stimulate innovation that will help support green growth and maintain the competitiveness of the European economy whilst assisting the transition to a low carbon economy, protecting Europe's natural capital and capitalising on Europe's leadership in developing new green technologies.[4] Simplification and clarification of existing policy to enable better implementation is pursued where possible in the spirit of smarter regulation.[5] Where measures are introduced, care is taken to safeguard the interests of SMEs along the "think small first" principle.[6] Coherence has been ensured with the closely-related ...[+++]

Ces objectifs devraient stimuler l’innovation, ce qui contribuera à soutenir la croissance verte et à maintenir la compétitivité de l’économie européenne tout en facilitant la transition vers une économie à faible intensité de carbone, permettant ainsi de préserver le patrimoine naturel de l’Europe et de tirer parti de son avance en matière de conception de nouvelles technologies vertes[4]. Il s'agit de simplifier et de clarifier autant que possible la politique existante pour permettre une meilleure mise en œuvre, selon les principes de la réglementation intelligente[5]. Lorsque l'instauration de mesures est proposée, il est tenu compte ...[+++]


8. Considers that such legislation can foster innovation in traditional production processes and the creation of new start-ups for traditional products, and also contribute to the sustainability of jobs created in poorly developed areas, in particular by providing small enterprises and micro-enterprises, which are the source of close to 80 % of typical locally-made products that could be protected under the geographical indications system, with both an opportunity to boost sales by means of more effective marketing operations and an incentive to cooperate more ...[+++]

8. estime que ces dispositions législatives peuvent encourager l'innovation dans les processus traditionnels de production et le lancement de jeunes pousses dans le secteur des produits traditionnels, et contribuer également à la viabilité des emplois créés dans les zones les moins développées, notamment en donnant aux petites entreprises et aux micro-entreprises – qui produisent près de 80 % des produits typiques fabriqués localement et susceptibles d'être protégés par le système d'indications géographiques – la possibilité d'augmenter leurs ventes grâce à une commercialisation plus efficace, et en les incitant à instaurer une coopération plus étroite, étant ...[+++]


- foster innovation in traditional production processes and the creation of new start-ups for traditional products, and contribute to the sustainability of jobs created in poorly developed areas, in particular by providing small enterprises and micro-enterprises, which are the source of close to 80 % of typical locally-made products that could be protected under the geographical indications system, with both an opportunity to boost sales by means of more effective marketing operations and an incentive to cooperate more closely, given th ...[+++]

- d'encourager l'innovation dans les processus traditionnels de production et le lancement de jeunes pousses dans le secteur des produits traditionnels, et de contribuer à la viabilité des emplois créés dans les zones les moins développées, notamment en donnant aux petites et micro-entreprises – qui produisent près de 80 % des produits typiques fabriqués localement et susceptibles d'être protégés par le système d'indications géographiques – la possibilité d'augmenter leurs ventes grâce à une commercialisation plus efficace, et en les incitant à instaurer une coopération plus étroite, étant donné la nature collective du système;


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8. Considers that such legislation can foster innovation in traditional production processes and the creation of new start-ups for traditional products, and also contribute to the sustainability of jobs created in poorly developed areas, in particular by providing small enterprises and micro-enterprises, which are the source of close to 80 % of typical locally-made products that could be protected under the geographical indications system, with both an opportunity to boost sales by means of more effective marketing operations and an incentive to cooperate more ...[+++]

8. estime que ces dispositions législatives peuvent encourager l'innovation dans les processus traditionnels de production et le lancement de jeunes pousses dans le secteur des produits traditionnels, et contribuer également à la viabilité des emplois créés dans les zones les moins développées, notamment en donnant aux petites entreprises et aux micro-entreprises – qui produisent près de 80 % des produits typiques fabriqués localement et susceptibles d'être protégés par le système d'indications géographiques – la possibilité d'augmenter leurs ventes grâce à une commercialisation plus efficace, et en les incitant à instaurer une coopération plus étroite, étant ...[+++]


The European Parliament's Committee on Agriculture and Rural Development follows closely all Community initiatives in the area of rural development and in its resolutions and opinions has often expressed itself, in general terms, in favour of reinforcing the second pillar (rural development) of the common agricultural policy.

La commission parlementaire de l'agriculture et du développement rural suit de très près toutes les initiatives communautaires dans le domaine du développement rural et s'est souvent prononcée, dans des résolutions et des avis et d'une manière générale, en faveur du renforcement du deuxième pilier (développement rural) de la politique agricole commune.


On 30 October the Council therefore invited the Member States, in close cooperation with the Commission, to identify specific areas of research in which a limited number of pilot programmes could be developed and to examine with the Commission the methods for implementing proposals for joint programmes, and invited the Commission to present proposals for Community participation in pilot programmes.

Le Conseil a donc invité le 30 octobre les États membres, en étroite collaboration avec la Commission, à identifier des domaines spécifiques pour développer un nombre limité de programmes pilotes, à examiner avec la Commission les modalités de mise en œuvre des propositions de programmes conjoints et a invité la Commission à présenter des propositions de participation de la Communauté à des programmes pilotes.


57. Emphasises that the final result should be ‘one development agenda’, avoiding duplication of efforts and resources; underlines that, given the fact that environmental and development questions tend to be dealt with separately at global level, the EU should seek new ways to overcome this split and build bridges between these closely interlinked areas, including from an institutional point of view;

57. souligne que le résultat final devrait être "un seul programme pour le développement", afin d'éviter la duplication des efforts et des ressources, et que, compte tenu du fait que les questions liées à l'environnement et au développement tendent à être abordées séparément au niveau mondial, l'Union européenne devrait rechercher de nouveaux moyens de remédier à cette séparation et de jeter des ponts entre ces domaines étroitement liés, y compris d'un point de vue institutionnel;


4. In undertaking its economic reading of the scoreboard in the alert mechanism, the Commission shall pay close attention to developments in the real economy, including economic growth, employment and unemployment performance, nominal and real convergence inside and outside the euro area, productivity developments and its relevant drivers such as research and development and foreign and domestic investment, as well as sectoral developments including energy, which affect GDP and current account performance.

4. Lors de la lecture économique du tableau de bord dans le cadre du mécanisme d’alerte, la Commission accorde une attention particulière aux évolutions de l’économie réelle, notamment à la croissance économique, aux résultats en termes d’emploi et de chômage, à la convergence nominale et réelle tant au sein de la zone euro qu’à l’extérieur de celle-ci, aux évolutions de la productivité et à ses éléments moteurs pertinents, tels que les activités de recherche et de développement et les investissements étrangers ou intérieurs, ainsi qu’aux évolutions sectorielles, notamment dans le domaine de l’énergie, qui affectent le PIB et les résulta ...[+++]


13. Calls on the Commission to monitor particularly closely developments concerning NAFTA and the proposal to create a Free Trade Area of the Americas (FTAA), discussions on which will resume in Santiago in April 1998, in the light of their implications for European trade interests, in order to safeguard, in particular, the close economic and cultural ties that the Member States of the Union and the countries of Latin America;

13. invite la Commission à suivre avec une attention particulière les développements de l"ALENA et du projet de création d"une Zone de libre-échange des Amériques (FTAA), dont la discussion reprendra en avril 1998 à Santiago, au regard de leurs conséquences pour les intérêts commerciaux européens, afin de préserver notamment les liens économiques et culturels qui relient étroitement les Etats membres de l"Union et les pays d"Amérique Latine;


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