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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community electoral law
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Dominion Elections Act
Elector
Electoral body
Electoral system
Electorate
European electoral system
Exclusive use common elements
Exclusive use common property
Fatigue syndrome
Jealousy
Limited common elements
Limited common property
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Uniform electoral procedure

Vertaling van "commons and electoral " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Reviving Parliamentary Democracy: The Liberal Plan for House of Commons and Electoral Reform

Régénérer la démocratie parlementaire : le projet libéral concernant la Chambre des communes et la réforme électorale


Special Committee of the House of Commons on Electoral Reform

Comité spécial de la Chambre des communes sur la réforme électorale


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas a ...[+++]


electorate [ elector | electoral body ]

électorat [ collège électoral | électeur ]


European electoral system [ Community electoral law | uniform electoral procedure ]

système électoral européen [ droit électoral communautaire | procédure électorale uniforme ]




Dominion Elections Act [ An Act respecting the Election of Members of the House of Commons and the Electoral Franchise ]

Loi des élections fédérales [ Loi concernant l'élection des députés à la Chambre des communes et le cens électoral | Acte des élections fédérales ]


Definition: Syndromes in which the predominant manifestation is some form of tic. A tic is an involuntary, rapid, recurrent, nonrhythmic motor movement (usually involving circumscribed muscle groups) or vocal production that is of sudden onset and that serves no apparent purpose. Tics tend to be experienced as irresistible but usually they can be suppressed for varying periods of time, are exacerbated by stress, and disappear during sleep. Common simple motor tics include only eye-blinking, neck-jerking, shoulder- shrugging, and facia ...[+++]

Définition: Syndromes, caractérisés par la présence, au premier plan, d'un tic. Un tic est un mouvement moteur ou une vocalisation involontaire, rapide, récurrent et non rythmique (impliquant habituellement des groupes musculaires déterminés), survenant brusquement et sans but apparent. Les tics sont habituellement ressentis comme étant irrépressibles, mais peuvent en général être supprimés durant une période de temps variable. Ils sont souvent exacerbés par le stress et disparaissent durant le sommeil. Les tics moteurs simples banals ...[+++]


exclusive use common elements | exclusive use common property | limited common elements | limited common property

parties communes à usage exclusif


Definition: Considerable cultural variations occur in the presentation of this disorder, and two main types occur, with substantial overlap. In one type, the main feature is a complaint of increased fatigue after mental effort, often associated with some decrease in occupational performance or coping efficiency in daily tasks. The mental fatiguability is typically described as an unpleasant intrusion of distracting associations or recollections, difficulty in concentrating, and generally inefficient thinking. In the other type, the emphasis is on feelings of bodily or physical weakness and exhaustion after only minimal effort, accompanied by a feeling of muscular aches and pains and inability to relax. In both types a variety of other unpleasant physical fe ...[+++]

Définition: Il existe des variations culturelles importantes dans les manifestations de ce trouble, qui comporte deux types essentiels, ayant de nombreux points communs. Dans le premier type, la caractéristique essentielle est une plainte concernant une fatigue accrue après des efforts mentaux, souvent associée à une certaine diminution des performances professionnelles et des capacités à faire face aux tâches quotidiennes. La fatigabilité mentale est décrite typiquement comme une distractibilité due à une intrusion désagréable d'asso ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The adoption of EU guidelines on preconditions for EU observation missions and a code of conduct for EU electoral observers represented an important step towards enhanced co-ordination within the EU. Further co-ordination within the EU could be achieved through the implementation of the following EU guidelines on common criteria for selection of electoral observers.

L'adoption de directives de l'UE concernant les conditions préalables à l'envoi de missions d'observation de l'UE et d'un code de conduite pour les observateurs des élections envoyés par l'UE constitue une étape majeure sur la voie d'une plus grande coordination au sein de l'UE, à laquelle il serait possible de parvenir par la mise en oeuvre des directives ci-après de l'UE concernant des critères communs pour la sélection des observateurs des élections.


[10] In June 1998 the Council adopted "Guidelines - EU Policy on Electoral Observation" (Annex III), and in June 1999, "EU Guidelines on Common Criteria for the Selection of electoral Observers" (Annex IV).

[10] En juin 1998, le Conseil a adopté les "Directives de l'UE concernant l'observation d'élections" (annexe III), et en juin 1999, les "Directives de l'UE concernant des critères communs pour la sélection d'observateurs des élections" (annexe IV).


It also highlighted the need to address shortcomings in applying the common democratic principles of the European elections and to remove obstacles citizens face in exercising their electoral rights effectively.

Il insistait également sur la nécessité de remédier aux lacunes observées dans l'application des principes démocratiques communs qui régissent les élections européennes et de supprimer les obstacles qui entravent l'exercice effectif des droits électoraux des citoyens.


REMOVING THE OBSTACLES TO EU CITIZENS’ VOTING RIGHTS AND ENSURING THE RESPECT OF THE COMMON EU PRINCIPLES Enforcing the electoral rights of EU citizens residing in a Member State other than their own

SUPPRIMER LES ENTRAVES À L'EXERCICE DU DROIT DE VOTE DES CITOYENS DE L'UNION ET GARANTIR LE RESPECT DES PRINCIPES COMMUNS DE L'UE Faire respecter les droits électoraux des citoyens de l'Union résidant dans un autre État membre que le leur


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1. Decides to reform its electoral procedure in good time before the 2019 elections, with the aim of enhancing the democratic and transnational dimension of the European elections and the democratic legitimacy of the EU decision-making process, reinforcing the concept of citizenship of the Union and electoral equality, promoting the principle of representative democracy and the direct representation of Union citizens in the European Parliament, in accordance with Article 10 TFEU, improving the functioning of the European Parliament and the governance of the Union, making the work of the European Parliament more legitimate and efficient, ...[+++]

1. décide de réformer sa procédure électorale suffisamment tôt avant les élections de 2019 afin de renforcer la dimension démocratique et transnationale des élections européennes et la légitimité démocratique du processus décisionnel de l'Union, de renforcer le concept de citoyenneté de l'Union et l'égalité électorale, de promouvoir le principe de la démocratie représentative ainsi que la représentation directe des citoyens de l'Union au Parlement européen conformément à l'article 10 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, d'améliorer le fonctionnement du Parlement européen et la gouvernance de l'Union, de conférer aux tra ...[+++]


9. Determines to set a common deadline for the nomination of lead candidates by European political parties 12 weeks in advance of European elections, so as to enable their electoral programmes to be presented, political debates between the candidates to be organised and Union-wide electoral campaigns to be mounted; considers that the process of nomination of lead candidates constitutes an important aspect of electoral campaigns due to the implicit link between the results of European elections and the selection of the Commission Pres ...[+++]

9. décide de fixer un délai commun de 12 semaines avant les élections européennes pour la nomination des candidats chefs de file par les partis politiques européens de façon à leur permettre de présenter leurs programmes électoraux et à organiser les débats politiques entre les candidats ainsi que les campagnes électorales à l'échelle de l'Union; considère que le processus de nomination de candidats chefs de file constitue un aspect important des campagnes électorales en raison du lien implicite entre les résultats des élections euro ...[+++]


5. Determines to set a common minimum deadline of 12 weeks before election day for the establishment of electoral lists, in order to enhance electoral equality by providing candidates and voters across the Union with the same period in which to prepare and reflect ahead of the vote; encourages Member States to reflect upon ways to ensure greater convergence between rules governing electoral campaigns regarding European elections;

5. décide de fixer un délai commun minimal de 12 semaines avant la date des élections pour l'établissement des listes des candidats afin de garantir une plus grande égalité électorale aux candidats et aux électeurs dans l'ensemble de l'Union grâce à une même période de préparation et de réflexion avant le vote; encourage les États membres à réfléchir à des moyens d'assurer une plus grande convergence entre les règles régissant les campagnes électorales pour les ...[+++]


10. Determines to set a common deadline of eight weeks for finalisation of the electoral roll and six weeks for information concerning Union citizens with dual nationality and Union citizens living in another Member State to be exchanged with the national single authority in charge of the electoral roll;

10. décide de fixer un délai commun de huit semaines pour la mise au point de la liste des électeurs et de six semaines pour que les informations sur les citoyens de l'Union possédant une double nationalité et sur les citoyens de l'Union qui résident dans un autre État membre soient communiquées à l'autorité nationale unique chargée de la liste des électeurs;


– having regard to its previous resolutions on the European Parliament’s electoral procedure, and in particular its resolution of 15 July 1998 on a draft electoral procedure incorporating common principles for the election of Members of the European Parliament , its resolution of 22 November 2012 on the elections to the European Parliament in 2014 and its resolution of 4 July 2013 on improving the practical arrangements for the holding of the European elections in 2014 ,

– vu ses résolutions antérieures sur la procédure électorale au Parlement européen, et notamment sa résolution du 15 juillet 1998 sur l'élaboration d'un projet de procédure électorale comprenant des principes communs pour l'élection des députés au Parlement européen , sa résolution du 22 novembre 2012 sur les élections au Parlement européen en 2014 et sa résolution du 4 juillet 2013 sur l'amélioration des modalités pratiques d'organisation des élections européennes de 2014 ,


having regard to the EU guidelines on electoral observation and the EU guidelines on common criteria for the selection of electoral observers

vu les lignes directrices de l'UE sur l'observation des élections et sur les critères communs relatifs à la sélection d'observateurs des élections




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Date index: 2021-02-04
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