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Countercyclical economic policy management
Countercyclical fiscal policy
DP
Economic Policy Directorate
Economic approach
Economic choice
Economic policy
Economic policy analyst
Economic policy officer
Economical policy officer
European Semester
European Semester for economic policy coordination
Federal Office for Economic Policy
Policy Group Papers
Policy Staff Commentary
Policy officer for economy
Short-term economic policy
Trade and Economic Policy Commentary

Vertaling van "competitive economic policies " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Competition as a Dimension of Economic Policy: a Comparative Perspective

La politique de concurrence en tant que dimension de la politique économique : une analyse comparative


Director General for Economic Policy and Defence of Competition

Directeur général de la politique économique et de la protection de la concurrence


Trade and Economic Policy Commentary [ Policy Staff Commentary | Policy Group Papers ]

Commentaire d'analyse commerciale et économique [ Document du Groupe des politiques ]


countercyclical fiscal policy | countercyclical economic policy management

politique budgétaire anticyclique


Federal Office for Economic Policy

Office fédéral des questions conjoncturelles [ OFQC ]


Economic Policy Directorate [ DP ]

Direction de la politique économique [ DP ]


economic policy [ economic approach | economic choice ]

politique économique [ choix économique | orientation économique ]


European Semester [ European Semester for economic policy coordination ]

semestre européen [ semestre européen pour la coordination des politiques économiques ]




economic policy analyst | policy officer for economy | economic policy officer | economical policy officer

chargée de mission économique | chargé de mission économique | chargé de mission économique/chargée de mission économique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[83] For further reflections on this general issue, see European Economic and Social Committee, Exploratory Opinion on The contribution of other Community policies to economic and social cohesion, September 2003, which covered the CAP, economic policy in the form of the Growth and Stability pact, and policy on competition, the internal market, transport, education and vocational training.

[83] Pour d'autres réflexions sur cette question générale, voir Comité économique et social européen, Avis exploratoire sur La mise en oeuvre de la contribution des autres politiques communautaires à la cohésion économique et sociale, septembre 2003, qui couvre la PAC, la politique économique au travers du Pacte de croissance et de stabilité, la politique de la concurrence, le marché intérieur, les transports, l'éducation et la formation professionnelle.


The report also reflects other concerns: taking account of indicators other than GDP to determine eligibility under the Structural Funds; making environmental policy, employment policy, the common agricultural policy, transport policy and economic policy more consistent with the aim of sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the candidate countries; defining more flexible arrangements for implementation to achieve a gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations : prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels ; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, la politique agricole commune, la politique de l'environnement, la politique des transports et la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable ; augmenter la capacité administrative des pays candida ...[+++]


The BEPGs concentrate on the contribution that economic policies can make in the medium term to the fulfilment of the strategic goal set in Lisbon in 2000: "to become the most competitive and dynamic knowledge-based economy in the world capable of sustainable economic growth with more and better jobs and greater social cohesion".

Les GOPE se focalisent sur la contribution que les politiques économiques peuvent apporter à moyen terme à la réalisation de l'objectif stratégique arrêté à Lisbonne en 2000, qui vise à faire de l'Union «l'économie de la connaissance la plus compétitive et dynamique du monde, capable d'une croissance économique durable accompagnée d'une amélioration quantitative et qualitative de l'emploi et d'une plus grande cohésion sociale».


As underlined in the Commission's Communication on a holistic, cross-cutting Renewed Social Agenda, it is generally recognized that social policy considerations must also be mainstreamed throughout EU policies (e.g. competition, internal market, economic policy, health, immigration, trade, agriculture, etc.).

Comme la Commission l'a souligné dans sa communication sur un agenda social renouvelé global et transversal, il est généralement admis que les considérations de politique sociale doivent également être intégrées dans l'ensemble des politiques de l'Union (relatives à la concurrence, au marché intérieur, à l'économie, à la santé, à l'immigration, au commerce, à l'agriculture, etc.).


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The strategy can only be conceived in close articulation with macro-economic policies and structural policies, which are favourable to growth and competitiveness, as well as policies promoting social inclusion.

La stratégie ne peut être conçue qu'en corrélation étroite avec les politiques macro-économiques et les politiques structurelles favorables à la croissance et à la compétitivité, ainsi que les politiques favorisant l'intégration sociale.


From the Department of Industry: Gwillym Allen, Assistant Deputy Commissioner of Competition Economic Policy and Enforcement, Competition Bureau.

Du Ministère de l'industrie: Gwillym Allen, sous-commissionaire adjoint de la concurrence, Politique économique et mise en application, Bureau de la concurrence.


From the Department of Industry we have Mr. Gwillym Allen, the assistant deputy commissioner of competition, economic policy and enforcement, Competition Bureau. From the University of Toronto we have Professor Nancy Gallini, professor of economics, department of economics.

Du ministère de l'Industrie, nous recevons le sous-commissaire adjoint à la concurrence, politique économique et mise en application, Bureau de la concurrence, M. Gwillym Allen; de l'Université de Toronto, Mme Nancy Gallini, professeure d'économie à la faculté d'économie de l'Université de Toronto ainsi que M. Paul Jones, agent de recherche et de pédagogie, de l'Association canadienne des professeures et professeurs d'université.


Mr. Gwillym Allen (Assistant Deputy Commissioner of Competition, Economic Policy and Enforcement, Competition Bureau, Industry Canada): Thank you.

M. Gwillym Allen (sous-commissaire adjoint à la concurrence, Politique économique et mise en application, Bureau de la concurrence, Industrie Canada): Merci.


It is not consistent with Canada's economic growth strategy nor is it consistent with our National Transportation Policy, which states in section 5 that ''a competitive, economic and efficient national transportation system . is essential to serve the needs of its users, advance the well-being of Canadians and enable competitiveness and economic growth in both urban and rural areas throughout Canada'. '

C'est contraire à la stratégie de croissance économique du Canada, ainsi qu'à notre Politique nationale des transports qui déclare, à l'article 5, « qu'un système de transport national compétitif et rentable.est essentiel à la satisfaction des besoins de ses usagers et au bien-être des Canadiens et favorise la compétitivité et la croissance économique dans les régions rurales et urbaines partout au Canada».


If we want to move forward on this and if we want to examine the types of policies that would really help further the competitiveness of the Canadian magazine industry both within domestic sales and potential opportunities for export, in the long run the best trade policy would be a sound domestic economic policy.

Le meilleur moyen de faire progresser le commerce et d'améliorer la compétitivité de l'industrie canadienne des périodiques, tant au chapitre des ventes au Canada que des possibilités d'exportation, serait d'adopter une politique économique intérieure éclairée à long terme.


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