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Compulsory Licensing of Pharmaceuticals
Compulsory education
Compulsory labor
Compulsory labour
Compulsory licensing
Compulsory licensing for pharmaceuticals
Compulsory pharmaceutical licensing
Compulsory school attendance
Compulsory schooling
Compulsory work
Core pressure vessel
Factory ship
Fasten reinforcing strips to wooden vessel components
Fasten wood reinforcing strips to vessel components
Fishing boat
Fishing vessel
Flagless vessel
Pressure vessel
RPV
Reactor pressure vessel
Reactor vessel
Reinforce vessel components through using wood strips
Ship
Stateless ship
Stateless vessel
Transport vessel
Trawler
Tug boat
Vessel
Vessel without a flag
Vessel without nationality

Vertaling van "compulsory for vessels " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
compulsory labour [ compulsory labor | compulsory work ]

travail obligatoire


compulsory pharmaceutical licensing [ compulsory licensing | compulsory licensing for pharmaceuticals ]

homologation obligatoire [ licences obligatoires | octroi obligatoire de licences ]


compulsory education [ compulsory school attendance | compulsory schooling ]

enseignement obligatoire [ obligation scolaire | scolarité obligatoire ]


compulsory education | compulsory school attendance | compulsory schooling

éducation obligatoire | enseignement obligatoire | formation scolaire obligatoire | instruction obligatoire | obligation scolaire | scolarisation obligatoire


flagless vessel | stateless ship | stateless vessel | vessel without a flag | vessel without nationality

navire apatride | navire sans nationalité | navire sans pavillon


core pressure vessel | pressure vessel | reactor pressure vessel | reactor vessel | RPV [Abbr.]

caisson résistant d'un réacteur | caisson sous pression de réacteur | cuve de réacteur | cuve sous pression de réacteur


attach firmly wood reinforcing strips to vessel components | fasten reinforcing strips to wooden vessel components | fasten wood reinforcing strips to vessel components | reinforce vessel components through using wood strips

fixer des bandes de renfort en bois aux éléments d’un navire


Compulsory Licensing of Pharmaceuticals: a review of Section 41 of the Patent Act [ Compulsory Licensing of Pharmaceuticals ]

Octroi obligatoire de licences dans le domaine des produits pharmaceutiques : révision de l'article 41 de la Loi sur les brevets [ Octroi obligatoire de licences dans le domaine des produits pharmaceutiques ]


fishing vessel [ factory ship | fishing boat | transport vessel | trawler ]

bateau de pêche [ bateau-transporteur | bateau-usine | chalutier | navire de pêche ]


vessel [ ship | tug boat ]

bateau [ navire | navire de ligne | paquebot | remorqueur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There is no point in making the fitting of LRIT systems compulsory on vessels which navigate only within areas fully covered by the AIS.

Il est absurde d'imposer un système LRIT aux navires qui ne circulent que dans des zones qui peuvent être entièrement couvertes par un AIS.


Today, all that is monitoring traffic in the Strait of Messina is the AIS – the satellite automatic identification system – which is compulsory for vessels with a tonnage of over 300 tonnes.

Aujourd’hui, le contrôle du trafic dans le détroit de Messine est entièrement assuré par le système d’identification automatique par satellite (AIS), lequel est obligatoire pour les bateaux d’un tonnage supérieur à 300 tonnes.


the extension of compulsory use of vessel monitoring systems or similar systems for vessels between 10 m and 15 m in length overall.

l'extension de l'utilisation obligatoire de systèmes de surveillance par satellite ou de systèmes similaires pour les navires dont la longueur hors tout est comprise entre 10 et 15 m.


To that end, the provisions on management of entry/exit schemes and compulsory withdrawal of capacity, in Regulation (EC) No 2371/2002, and the rules on access to public aid for the modernisation and for the renewal of fishing vessels should be adapted to the needs of those regions.

Aussi faut-il adapter aux besoins de ces régions les dispositions du règlement (CE) n° 2371/2002 relatives à la gestion des régimes d'entrée/sortie et au retrait obligatoire de capacités, ainsi que les conditions d'accès aux aides publiques à la modernisation et au renouvellement de la flotte de pêche.


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Already, following proposals by France and Italy, the International Maritime Organisation, IMO, has adopted two resolutions, which have been in force since 1 December 1998, on establishing rules for shipping traffic in the Strait of Bonifacio and making it compulsory for vessels entering the strait to identify themselves.

D'ores et déjà, sur proposition de la France et de l'Italie, l'Organisation maritime internationale, l'OMI, a adopté deux résolutions, en vigueur depuis le 1er décembre 1998, relatives à l'instauration des règles de circulation dans les Bouches de Bonifacio et à une obligation d'identification des navires s'engageant dans le détroit.


This convention makes it compulsory for vessels to dispose of their waste while in the port of call, in the port waste-disposal installations intended for the purpose, and, in return, requires the signatory states to construct appropriate installations.

Cette convention impose aux navires de déposer leurs déchets, lors des escales, dans les installations de réception portuaires prévues à cet effet, et en échange demande aux États parties de mettre en place les installations adéquates.


This convention makes it compulsory for vessels to dispose of their waste while in the port of call, in the port waste-disposal installations intended for the purpose, and, in return, requires the signatory states to construct appropriate installations.

Cette convention impose aux navires de déposer leurs déchets, lors des escales, dans les installations de réception portuaires prévues à cet effet, et en échange demande aux États parties de mettre en place les installations adéquates.


Whereas Article 7 (4) of Council Regulation (EC) No 685/95 of 27 March 1995 on the management of the fishing effort relating to certain Community fishing areas and resources (5) provides that Member States shall take the necessary steps to make it compulsory for vessels flying their respective flags to declare on entry into, and exit from, an area, on-board catches as from the date of implementation - not later than 1 January 1998 - of Community infrastructure for the management of data on fishing catches in Community waters;

considérant que l'article 7 paragraphe 4 du règlement (CE) n° 685/95 du Conseil, du 27 mars 1995, relatif à la gestion des efforts de pêche concernant certaines zones et ressources de pêche communautaires (5), prévoit que les États membres prennent les mesures nécessaires pour obliger les navires battant leur pavillon à communiquer à l'entrée et à la sortie d'une zone les captures détenues à bord à compter de la mise en oeuvre, au plus tard le 1er janvier 1998, d'infrastructures communautaires de gestion des données relatives aux capt ...[+++]


Whereas Article 7 (3) of Regulation (EC) No 685/95 provides that Member States should take the necessary action to make it compulsory for vessels flying their flags to communicate details of entry into, and exist from, fishing parts located within those areas, in which fishing effort limitation or limitation on capacity applies, and of entries into, and exists from, the area lying south of latitude 56° 30 north, east of longitude 12° west and north of latitude 50° 30 north, hereinafter known as the 'Irish Box`;

considérant que l'article 7 paragraphe 3 du règlement (CE) n° 685/95 prévoit que les États membres prennent les mesures nécessaires pour obliger les navires battant leur pavillon à communiquer les entrées dans des zones de pêche et les sorties de celles-ci, y compris l'entrée dans des ports situés à l'intérieur de ces zones, où s'appliquent des limitations de l'effort de pêche ou de capacité, et la sortie de ceux-ci ainsi que les entrées dans la zone située au sud de 56° 30 de latitude nord, à l'est de 12° de longitude ouest et au nor ...[+++]


7. Communication to the Commission of the returns relating to the use of infrastructure covered by Table C of Annex III shall be compulsory: - for Belgium, in respect of vessels in categories (e) and (f) and of traffic on the maritime basin of the Scheldt, only with effect from the return for the year 1973;

7. La communication à la Commission des données sur l'utilisation des infrastructures visées au tableau C de l'annexe III n'est obligatoire: - pour la Belgique, en ce qui concerne les catégories de bateaux visées sous e) et f) ainsi que le trafic sur le bassin maritime de l'Escaut, qu'à compter du relevé relatif à l'année 1973;




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'compulsory for vessels' ->

Date index: 2021-05-13
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