A comparative study of the situation in only six Member States (Germany, United Kingdom, Denmark, Spain, Italy, Netherlands) shows that there are significant disparities in the approach to the principle of compulsory work (only three of the countries - Denmark, Spain and France - rule out the principle of compulsory work for detainees), the effectiveness of the work offered to detainees (24% in Italy, 80% in Germany, almost 100% in the Netherlands) and their work conditions, even though, in all cases, the rules governing such conditions fall outside the sphere of ordinary law, with the exception of safety and health rules.
D'une étude comparative portant seulement sur six États membres (Allemagne, Royaume-Uni, Danemark, Espagne, Italie, Pays-Bas), il ressort qu'il existe d'assez grandes disparités tant en ce qui c
oncerne le principe de l'obligation de travailler (seuls trois parmi les pays considérés - Danemark, Espagne, France - excluent le principe du travail obligatoire des détenus), l'effectivité du travail offert aux détenus (24% en Italie, 80% en Allemagne, la quasi totalité aux Pays-Bas) que leurs conditions de travail, même si dans tous les cas elles se déroulent dans des conditions exorbitantes du droit commun, mis à part les règles de sécurité et
...[+++] d'hygiène.