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Advise contractors
Building contractor
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider just
Consider necessary
Consider to be appropriate
Contractor
Coordinating contractor
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
General contractor
Giving advice to contractors
Guide contractors
Guiding contractors
JIT
JIT production system
JIT-JET
Just in time
Just in time - just enough training
Just-in-time
Just-in-time manufacturing system
Just-in-time production program
Just-in-time production programme
Just-in-time production system
Just-in-time program
Just-in-time programme
Lead contractor
Main contractor
Management contractor
Official contractor
See fit
Service contractor
Think expedient
Think fit
Think proper

Traduction de «contractors to just » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
analyse communications channels for different employers/contractors | research communications channels for different employers/contractors | study communications channels for different contractors/employers | study communications channels for different employers/contractors

étudier les canaux de communication pour différents employeurs/contractants


coordinating contractor | lead contractor | main contractor | management contractor

entreprise pilote


giving advice to contractors | guide contractors | advise contractors | guiding contractors

conseiller des contractants


Place your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | setting up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offer in places relevant to your potential employers/contractors | set up your arts offers in places relevant to your potential employers/contractors

installer son offre artistique à des endroits adaptés pour des employeurs/contractants potentiels


general contractor | official contractor | service contractor

entreprise générale


just-in-time, just-enough training [ JIT-JET | just in time - just enough training | just-in-time/just-enough training ]

formation juste-à-temps, juste assez [ formation juste à temps, juste assez ]


just-in-time production program [ just-in-time program | just-in-time production programme | just-in-time programme ]

programme de production juste à temps


just-in-time | just-in-time production system | just-in-time manufacturing system | JIT production system | just in time [ JIT ]

juste-à-temps | production juste-à-temps | production en juste-à-temps | méthode juste-à-temps | juste à temps [ JAT ]


building contractor | contractor

entrepreneur de bâtiments | entrepreneur de construction


consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Chairman: To follow up on Senator Keon's point, we were in Vancouver last week and heard about a new hospital in Abbotsford that will be built just the way Senator Keon has described it. It will be built by a private contractor, and just like an office building, the province is going to lease it back.

Le président: Pour poursuivre avec ce que disait le sénateur Keon, nous nous trouvions à Vancouver la semaine dernière et nous avons entendu parler d'un nouvel hôpital à Abbotsford qui y sera construit exactement de la manière que le sénateur Keon vient de décrire, c'est-à-dire qu'un entrepreneur du secteur privé le construira, et tout comme pour un édifice à bureaux, la province le louera ensuite au moyen d'une entente de crédit-bail.


Third, the mechanism should be amended such that general bad debt relief provisions can be made available to the independent sales contractors, not just to the companies under the direct selling mechanism; and over the long term, that provision be made for the mechanism to function for independent sales agents, in addition to independent sales contractors.

Troisièmement, il faudrait que les vendeurs indépendants puissent, eux aussi, se prévaloir des dispositions générales d'amortissement des mauvaises créances, actuellement applicables aux seules sociétés distributrices de notre secteur; par ailleurs, il faudrait aussi que ce mécanisme soit, par la suite, étendu aux agents indépendants attitrés.


Ecojustice was consulted by Natural Resources Canada, and was invited, along with the Canadian Environmental Law Association, to a closed-door session, in October 2012, if I recall, along with representatives of the regulators and the offshore industry, including contractors, not just the operators.

Ressources naturelles Canada a consulté Ecojustice, qui a été invité, tout comme l'Association canadienne du droit de l'environnement, à participer à une séance à huis clos, en octobre 2012, si je ne m'abuse, avec des représentants des organismes de réglementation et de l'industrie extracôtière, y compris des entrepreneurs, et pas seulement des exploitants.


You have an infrastructure deficit at the Toronto community housing authority of $750 million, and they're going downhill, because the prices they're getting in that sector from unionized contractors are just.They're the ones that go over the 40%. I take it, then, that neither of you are in a position to really give us any hard evidence about the proportion of municipalities or public authorities in the province that are actually affected by closed bidding systems.

La Toronto Community Housing Authority accuse un déficit de 750 millions de dollars en matière d'infrastructures, et la situation empire parce que les prix que les entreprises syndiquées facturent dans ce secteur sont tout simplement.Voilà ceux qui occasionnent une augmentation des coûts de 40 p. 100. J'en déduis que ni l'un ni l'autre d'entre vous n'est en mesure de nous donner de document officiel concernant la proportion de municipalités ou d'administrations publiques qui est présentement touchée par les systèmes d'appels d'offres fermés.


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33. Invites the agencies to improve their geographical balance with regard to staffing; asks all agencies to publish their actual full-time equivalent (FTE), not just for temporary agents and contract staff but also the time put in by contractors, expressed in FTEs;

33. invite les agences à améliorer l'équilibre géographique en ce qui concerne le personnel; demande à toutes les agences de rendre publics leur nombre réel d'équivalents temps plein, en prenant non seulement en compte les agents temporaires et contractuels, mais également le temps fourni par les prestataires externes, exprimé en équivalents temps plein;


The CAODC represents 45 drilling contractors and 72 service rig contractors operating just over 800 drilling rigs and more than 1,000 service rigs across Canada.

La CAODC représente 45 entrepreneurs en forage et 72 opérateurs d'installation d'entretien et de réparation qui travaillent dans un peu plus de 800 installations de forage et plus de 1 000 plates-formes de maintenance dans tout le Canada.


49. Urges the Member States to avoid rigid work-share agreements in joint armaments programmes, noting the adverse effects of the principle of ‘juste retour’ in terms of inefficient work distribution, leading to slower implementation and higher costs; calls for the ‘juste retour’ principle to be replaced with a much more flexible concept of ‘global balance’, which allows effective EU-wide competition for the selection of contractors, provided that a minimum balance is achieved in order to ensure that small and medium-sized enterprises can compete on an equal footing with large enterprises; welcomes the fact that ‘global balance’ is use ...[+++]

49. appelle les États membres à éviter les accords rigides de répartition du travail dans les programmes d'armement conjoints, ayant constaté les effets négatifs du principe du «juste retour» en termes de répartition du travail, qui freine la mise en œuvre et augmente les coûts; demande que le principe du «juste retour» cède la place à un concept beaucoup plus flexible d'«équilibre global», permettant une concurrence européenne efficace pour la sélection des fournisseurs, pourvu qu'un niveau d'équilibre adéquat soit trouvé afin de garantir que les entreprises de taille moyenne puissent concurrencer, dans des conditions équivalentes, les ...[+++]


49. Urges the Member States to avoid rigid work-share agreements in joint armaments programmes, noting the adverse effects of the principle of ‘juste retour’ in terms of inefficient work distribution, leading to slower implementation and higher costs; calls for the ‘juste retour’ principle to be replaced with a much more flexible concept of ‘global balance’, which allows effective EU-wide competition for the selection of contractors, provided that a minimum balance is achieved in order to ensure that small and medium-sized enterprises can compete on an equal footing with large enterprises; welcomes the fact that ‘global balance’ is use ...[+++]

49. appelle les États membres à éviter les accords rigides de répartition du travail dans les programmes d'armement conjoints, ayant constaté les effets négatifs du principe du "juste retour" en termes de répartition du travail, qui freine la mise en œuvre et augmente les coûts; demande que le principe du "juste retour" cède la place à un concept beaucoup plus flexible d'"équilibre global", permettant une concurrence européenne efficace pour la sélection des fournisseurs, pourvu qu'un niveau d'équilibre adéquat soit trouvé afin de garantir que les entreprises de taille moyenne puissent concurrencer, dans des conditions équivalentes, les ...[+++]


I disagree with the Commission’s attempt to limit the compensation paid to growers and contractors to just 10% in the current package – allocating the remaining 90% to processors seems excessive.

Je ne suis pas d’accord avec l’approche de la Commission visant à limiter à 10 % du paquet actuel l’indemnisation versée aux agriculteurs et aux entrepreneurs. Attribuer les 90 % restant à l’industrie semble excessif.


46. Considers that an employer's safety obligation should not just be to those he is legally bound to by an employment contract but also in subcontracting relations and that to this effect Member States should consider limiting the number of chains in the subcontract sequence and to impose joint liability on the principal contractor for the subcontractors' obligations towards their workers;

46. considère que les obligations d'un employeur en matière de sécurité ne devraient pas se limiter à celles qui l'engagent par un contrat de travail, mais que celles-ci devraient également être étendues aux relations de sous-traitance et que, à cet effet, les États membres devraient étudier les manières de limiter le nombre de maillons dans la chaîne de sous-traitance et d'imposer une coresponsabilité de l'entreprise principale en ce qui concerne les obligations à l'égard des salariés de l'entreprise sous-traitante;


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