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4.7
Advance CBR
Advance cross-border ruling
Border checkpoint
Border crossing
Border crossing facility
Border post
Border-crossing
CBR
Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum
Canada-United States Cross-Border Crime Forum
Cross-border activity
Cross-border commuter
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border distance sales
Cross-border distance selling
Cross-border issue
Cross-border perspective
Cross-border ruling
Cross-border tax ruling
Cross-border worker
ETC
European cross-border cooperation
European interregional cooperation
European territorial co-operation
European territorial cooperation
European trans-national cooperation
European transnational cooperation
Frontier commuter
Frontier worker
Interreg
Person with a cross-border commuter permit
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective

Vertaling van "cross border taxable " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


advance CBR | advance cross-border ruling | cross-border ruling | cross-border tax ruling | CBR [Abbr.]

décision fiscale anticipée en matière transfrontière


border crossing [ border crossing facility | border post | border checkpoint ]

poste frontalier


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

coopération transfrontalière [ intégration frontalière ]


cross-border commuter | cross-border worker

travailleur transfrontière


cross-border distance sales | cross-border distance selling

vente transfrontalière à distance


European territorial cooperation [ ETC | European cross-border cooperation | European interregional cooperation | European territorial co-operation | European transnational cooperation | European trans-national cooperation | Interreg ]

coopération territoriale européenne [ coopération interrégionale européenne | coopération transfrontalière européenne | coopération transnationale européenne | Interreg ]


border crossing [ border-crossing ]

passage de la frontière [ passage à la frontière | traversée de la frontière | franchissement de la frontière | mouvements transfrontaliers | mouvements transfrontières ]


Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum [ Canada-United States Cross-Border Crime Forum ]

Forum sur la criminalité transfrontalière Canada-États-Unis


cross-border commuter | frontier worker | frontier commuter | person with a cross-border commuter permit

frontalier | frontalière | travailleur frontalier | travailleuse frontalière | titulaire d'une autorisation frontalière
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The concept of a Certified Taxable Person is a new initiative being proposed today to facilitate trade and make life easier for companies operating cross-border in the EU.

La notion d'«assujetti certifié» est une nouvelle initiative proposée aujourd'hui afin de faciliter les échanges et la vie des entreprises exerçant des activités transfrontières au sein de l'Union.


For example, a cross-border bus service that takes place partially in Member State A and partially in Member State B must be taxable in Member State A for the distance travelled there, and in Member State B for the rest of the distance travelled.

À titre d’exemple, un service d’autobus transfrontière qui a lieu en partie dans l’État membre A et en partie dans l’État membre B doit être imposable dans l’État membre A pour la distance parcourue sur le territoire de cet État membre et dans l’État membre B pour le reste du trajet.


Germany currently applies VAT rules that treat short cross-border passenger transport services (less than 10km) as a foreign service for tax purposes, meaning that these services are not taxable in Germany.

L’Allemagne applique actuellement des règles de TVA en vertu desquelles les services de transport routier transfrontière de voyageurs (de moins de 10 km) sont considérés comme des services étrangers aux fins de la TVA, ce qui signifie qu’ils ne sont pas imposables en Allemagne.


Since the objectives of this Directive, namely ensuring effective taxation of savings income in the form of cross-border interest payments which are generally included in all Member States in the taxable income of resident individuals, cannot be sufficiently achieved by the Member States but can rather, by reason of the scale of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Étant donné que les objectifs de la présente directive, à savoir garantir une fiscalité effective des revenus de l'épargne sous la forme de paiement d'intérêts transfrontaliers qui sont généralement inclus, dans l'ensemble des États membres, dans le revenu imposable de résidents, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres mais peuvent, en raison de la dimension de l'action, l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité sur l'Union européenne.


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Since the objectives of this Directive, namely ensuring effective taxation of savings income in the form of cross-border interest payments which are generally included in all Member States in the taxable income of resident individuals, cannot be sufficiently achieved by the Member States but can rather, by reason of the scale of the action, be better achieved at Union level, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

Étant donné que les objectifs de la présente directive, à savoir garantir une fiscalité effective des revenus de l'épargne sous la forme de paiement d'intérêts transfrontaliers qui sont généralement inclus, dans l'ensemble des États membres, dans le revenu imposable de résidents, ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres mais peuvent, en raison de la dimension de l'action, l'être mieux au niveau de l'Union, celle-ci peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'article 5 du traité sur l'Union européenne.


Monitoring the correct application of VAT on cross-border transactions taxable in a Member State other than that where the supplier is established depends in many cases on information which is held by the Member State of establishment or which can be much more easily obtained by that Member State.

Contrôler l’application correcte de la TVA sur les opérations transfrontalières imposables dans un État membre autre que celui où est établi le prestataire ou le fournisseur dépend, dans la plupart des cas, des informations détenues par l’État membre d’établissement ou pouvant être obtenues beaucoup plus facilement par ce dernier.


Monitoring the correct application of VAT on cross-border transactions taxable in a Member State other than that where the supplier is established depends in many cases on information which is held by the Member State of establishment or which can be much more easily obtained by that Member State.

Contrôler l’application correcte de la TVA sur les opérations transfrontalières imposables dans un État membre autre que celui où est établi le prestataire ou le fournisseur dépend, dans la plupart des cas, des informations détenues par l’État membre d’établissement ou pouvant être obtenues beaucoup plus facilement par ce dernier.


The practical implications of this approach are that there will be fewer incentives and exceptions, given in particular that provision for cross border consolidation will itself result in a slight decrease in the size of the taxable base as relief for losses is more consistently and rapidly available than at present.

Conséquence pratique, il y aura moins d'incitations et d'exceptions, étant donné notamment que la possibilité de consolidation transfrontalière réduira quelque peu la base d'imposition, car on pourra déduire les pertes plus rationnellement et plus rapidement qu'aujourd'hui.


The Commission presented a proposal as regards the place of supply for services between taxable persons (B2B) in 2003.[9] This proposal has recently been amended in order to include the review of the place of supply rules for services from business to consumer (B2C).[10] The amended proposal should, when adopted, ease the VAT burden for businesses supplying cross-border services to other businesses by eliminating additional VAT registration requirements and eliminating the need for costly refund procedures.

La Commission a présenté une proposition concernant le lieu des prestations de services effectuées entre assujettis (B2B) en 2003[9]. Cette proposition a été récemment modifiée en vue d’inclure la révision des règles concernant le lieu des prestations de services effectuées entre entreprises et consommateurs finals (B2C)[10]. Une fois adoptée, la proposition modifiée devrait alléger les procédures liées à la TVA pour les entreprises qui effectuent des prestations de services transfrontalières en faveur d’autres entreprises, en supprimant l’obligation de demander des immatriculations supplémentaires à la TVA ainsi que la nécessité de recourir à des procédures coûteuses pour obtenir le remboursement de la ...[+++]


The transfer price for each individual cross-border transaction between group companies is important because it helps to determine the sharing of the taxable profits and has to be set on a notional 'arm's length basis' and accepted by the respective tax administrations.

Le prix de transfert pour chaque transaction transfrontalière entre sociétés du groupe est important parce qu'il est l'un des éléments qui permet de déterminer la répartition des bénéfices imposables et qu'il doit être assis sur la notion de "pleine concurrence" et aussi être accepté par les administrations fiscales respectives.


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