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4.7
Advance CBR
Advance cross-border ruling
Border checkpoint
Border crossing
Border crossing facility
Border post
Border-crossing
CBR
Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum
Canada-United States Cross-Border Crime Forum
Cross-border activity
Cross-border audit
Cross-border commuter
Cross-border dimension
Cross-border direct audit
Cross-border distance sales
Cross-border distance selling
Cross-border issue
Cross-border perspective
Cross-border ruling
Cross-border tax ruling
Cross-border worker
Crossing the border illegally
Crossing the border unlawfully
Frontier commuter
Frontier worker
Illegal border crossing
Person with a cross-border commuter permit
Transnational dimension
Transnational perspective
Unlawful border crossing

Traduction de «cross-border and cross-sector » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


advance CBR | advance cross-border ruling | cross-border ruling | cross-border tax ruling | CBR [Abbr.]

décision fiscale anticipée en matière transfrontière


border crossing [ border crossing facility | border post | border checkpoint ]

poste frontalier


cross-border commuter | cross-border worker

travailleur transfrontière


cross-border distance sales | cross-border distance selling

vente transfrontalière à distance


cross-border direct audit | cross-border audit

audit direct hors du pays d'origine | audit hors du pays d'origine


Canada-U.S. Cross-Border Crime Forum [ Canada-United States Cross-Border Crime Forum ]

Forum sur la criminalité transfrontalière Canada-États-Unis


cross-border commuter | frontier worker | frontier commuter | person with a cross-border commuter permit

frontalier | frontalière | travailleur frontalier | travailleuse frontalière | titulaire d'une autorisation frontalière


border crossing [ border-crossing ]

passage de la frontière [ passage à la frontière | traversée de la frontière | franchissement de la frontière | mouvements transfrontaliers | mouvements transfrontières ]


crossing the border unlawfully | crossing the border illegally | unlawful border crossing | illegal border crossing

passage illégal de la frontière | franchissement illégal de la frontière
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Flash Eurobarometer 396 "Retailers' attitudes towards cross-border trade and consumer protection" (2015) Flash Eurobarometer 413 "Companies engaged in online activities" (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Flash Eurobarometer 397, “Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection” (2014) "Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most", GfK, 2015 "Economic Study on Consumer Digital Content Products", ICF International, 2015 (to be published shortly) ...[+++]

Eurobaromètre Flash n° 396 «Retailers’ attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2015). Eurobaromètre Flash nº 413 «Companies engaged in online activities» (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Eurobaromètre Flash nº 397 «Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2014). « Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most », GfK, 2015 «Economic Study on Consumer Digital Content Products», ICF International, 2015 Eurobaromètre ...[+++]


64. Recognises the high potential of underused renewable energy sources in the macro-region; calls for the exploitation of available renewable sources such as solar, wind, tidal (when technically feasible) and wave energy within the energy production mix; underlines the sustainability and competitiveness of potential hydropower plants in all participating countries; calls on the participating countries to contribute to the setting-up of a well-functioning and interconnected gas and electricity market in the macro-region that will ensure equal access to cheap and affordable energy; stresses the importance of strengthening ...[+++]

64. reconnaît le fort potentiel des sources d'énergie renouvelables sous-exploitées dans la macrorégion; invite à l'exploitation des sources renouvelables disponibles, comme l'énergie solaire, éolienne, marémotrice (lorsque cela est techniquement réalisable) ou houlomotrice, au sein du bouquet énergétique; souligne la viabilité et la compétitivité des centrales hydroélectriques potentielles dans l'ensemble des pays participants; demande aux pays participants de contribuer à la mise en place d'un marché du gaz et de l'électricité performant et interconnecté dans la macrorégion qui garantira à tous un accès égal à une énergie bon marché ...[+++]


66. Recognises the high potential of underused renewable energy sources in the macro-region; calls for the exploitation of available renewable sources such as solar, wind, tidal (when technically feasible) and wave energy within the energy production mix; underlines the sustainability and competitiveness of potential hydropower plants in all participating countries; calls on the participating countries to contribute to the setting-up of a well-functioning and interconnected gas and electricity market in the macro-region that will ensure equal access to cheap and affordable energy; stresses the importance of strengthening ...[+++]

66. reconnaît le fort potentiel des sources d'énergie renouvelables sous-exploitées dans la macrorégion; invite à l'exploitation des sources renouvelables disponibles, comme l'énergie solaire, éolienne, marémotrice (lorsque cela est techniquement réalisable) ou houlomotrice, au sein du bouquet énergétique; souligne la viabilité et la compétitivité des centrales hydroélectriques potentielles dans l'ensemble des pays participants; demande aux pays participants de contribuer à la mise en place d'un marché du gaz et de l'électricité performant et interconnecté dans la macrorégion qui garantira à tous un accès égal à une énergie bon marché ...[+++]


Since 2008, large-scale pilots (LSPs) for cross-border digital public services were developed by the European Commission in cooperation with EU Member States, industry, national administrations, academia, the private sector and local communities to develop and test seamless cross-border digital services.

Depuis 2008, des projets pilote à grande échelle ont été mis en place par la Commission européenne, en collaboration avec les États membres de l'UE, les entreprises, les administrations nationales, les universités, le secteur privé et les autorités locales, afin de concevoir et tester des services publics en ligne transfrontaliers efficaces.


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This collaboration needs to be supported by new flexible cross-border and cross-sector IT systems which streamline administrative processes, cut red tape and have user-friendly interfaces. The e-Commission 2012-2015 addresses these challenges and outlines how the Commission will lead in delivering these IT solutions, to support both EU policies and the Commission’s internal administration.

Cette collaboration doit pouvoir s’appuyer sur de nouveaux systèmes informatiques transfrontières et transsectoriels qui simplifient les procédures administratives et qui soient conviviaux. L’initiative e-Commission 2012-2015 est une réponse à ces défis et esquisse la manière dont la Commission mettra en place des solutions innovantes, à la fois à l’appui des politiques de l’Union et de l’administration interne de la Commission.


43. Calls on national inspectorates and other national authorities to cooperate more closely in exchanging data on vessels and their cargoes, so as to reduce regulatory pressure but increase the effectiveness of inspections; calls for the rapid introduction of an integrated information management system through the use and improvement of resources already available, especially SafeSeaNet; calls on the Commission to put in place as soon as possible an EU-wide cross-border and cross-sectoral surveillance system;

43. appelle les inspections nationales et les autres instances nationales à collaborer plus étroitement lors de l'échange de données sur les navires et les cargaisons afin de réduire les charges réglementaires mais d'accroître l'efficacité des contrôles; réclame la mise en place rapide d'un système intégré de gestion de l'information en utilisant et en optimisant les ressources déjà disponibles, en particulier SafeSeaNet; demande à la Commission de mettre rapidement en œuvre un système de surveillance transfrontalière et transsectorielle sur l'ensemble du territoire de l'UE;


initiative to reform the existing rules regarding deposit guarantee schemes in the EU in order to take into account cross-border issues, group structures and consolidation within the sector; in particular, upgrading the level of coverage, speed of recovery and legal certainty in case of cross-border provision of services or cross-border groups;

initiative pour réformer les règles actuelles en matière de systèmes de dépôt de garantie dans l'UE afin de prendre en compte les problèmes transfrontaliers, les structures de groupe et la consolidation au sein du secteur, c'est-à-dire pour améliorer le niveau de couverture, la rapidité de remboursement et la sécurité juridique en cas de fourniture de services transfrontaliers ou de groupes transfrontaliers,


Initiative to reform the existing rules regarding deposit guarantee schemes in the EU in order to take into account cross-border issues, group structures and consolidation within the sector ; namely to upgrade the level of coverage, speed of recovery and legal certainty in case of cross-border provision of services or cross border groups,

initiative pour réformer les règles actuelles en matière de systèmes de dépôt de garantie dans l'UE afin de prendre en compte les problèmes transfrontaliers, les structures de groupe et la consolidation au sein du secteur, c'est-à-dire pour améliorer le niveau de couverture, la rapidité de remboursement et la sécurité juridique en cas de fourniture de services transfrontaliers ou de groupes transfrontaliers,


Considering the ongoing developments in the EU’s financial markets, the Council invites the relevant parties, particularly the level 3 committees, in their joint assessments, to cover cross-border and cross-sector issues in a systematic and comprehensive manner.

Étant donné l'évolution actuelle des marchés financiers de l'UE, le Conseil invite les parties concernées, et plus particulièrement les comités de niveau 3, à traiter les questions transfrontières et transsectorielles de manière systématique et globale dans leurs évaluations conjointes.


Under the agriculture/fisheries/forestry theme it is intended to encourage cross-border cooperation in the sectors in question in a range of activities including production, health measures, marketing initiatives, development of regional products, studies on the development of regional products, studies on the development of the sectors in the light of the removal of border controls, resource development and relevant small infrastructures.

Sous le thème agriculture/pêche/forêts, il est prévu d'encourager la coopération transfrontalière dans les secteurs en question pour toute une série d'activités comprenant la production, les mesures sanitaires, les initiatives de commercialisation, le lancement de produits régionaux et les études s'y rapportant, les études sur le développement sectoriel à la lumière de la suppression des contrôles douaniers, la mise en valeur des ressources et les infrastructures de taille réduite présentant un intérêt particulier.


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