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Arteriosclerotic dementia
Cumulative bequest
Cumulative cost
Cumulative cost overrun
Cumulative cost saving
Cumulative current cost depreciation
Cumulative dividend
Cumulative gift
Cumulative legacy
Cumulative preference share
Cumulative preference shares
Cumulative preference stock
Cumulative preferential dividend
Cumulative preferential shares
Cumulative preferred
Cumulative preferred dividend
Cumulative preferred share
Cumulative preferred shares
Cumulative preferred stock
Cumulative preferred stock dividends
Cumulative saving
Cumulative shares
Cumulative stock
Non-cumulative preference shares
Non-cumulative preferential shares
Non-cumulative preferred
Non-cumulative preferred shares
Non-cumulative preferred stock
Non-cumulative shares
Non-cumulative stock

Vertaling van "cumulative cost " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
cumulative cost overrun

dépassement cumulatif des coûts




cumulative saving [ cumulative cost saving ]

économie cumulative [ économie totale ]


cumulative shares | cumulative preference shares | cumulative preferential shares | cumulative preferred | cumulative preferred shares | cumulative preferred stock | cumulative stock

actions à dividende cumulatif | actions privilégiées à dividende cumulatif


non-cumulative shares | non-cumulative preference shares | non-cumulative preferential shares | non-cumulative preferred | non-cumulative preferred shares | non-cumulative preferred stock | non-cumulative stock

actions à dividende non cumulatif | actions privilégiées à dividende non cumulatif


cumulative current cost depreciation

amortissement cumulé au coût actuel


cumulative preference share | cumulative preference stock | cumulative preferred share | cumulative preferred stock

action cumulative privilégiée | action privilégiée à dividende cumulatif | action privilégiée cumulative


cumulative dividend | cumulative preferential dividend | cumulative preferred dividend | cumulative preferred stock dividends

dividende cumulatif


Definition: Vascular dementia is the result of infarction of the brain due to vascular disease, including hypertensive cerebrovascular disease. The infarcts are usually small but cumulative in their effect. Onset is usually in later life. | arteriosclerotic dementia

Définition: La démence vasculaire résulte d'un infarcissement cérébral dû à une maladie vasculaire, par exemple, une maladie cérébrovasculaire hypertensive. Les infarctus sont habituellement de petite taille mais leurs effets sont cumulatifs. La démence survient habituellement à un âge avancé. | démence artériopathique


cumulative bequest | cumulative gift | cumulative legacy

legs cumulatif
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Studies on cumulative Cost Assessments have been conducted in a number of sectors (steel, aluminium) and will be performed in others (e.g. chemicals and forest-based industries) in an effort to estimate ex-post the joint costs of different strands of national and EU regulations on industrial sectors.

Elle a réalisé des évaluations des coûts cumulés dans un certain nombre de secteurs (acier, aluminium) et le fera dans d’autres (produits chimiques et filière du bois) pour évaluer ex-post les coûts cumulés des différents ensembles de règles nationales et européennes couvrant chaque secteur industriel.


- Launch a cumulative cost assessment of EU legislation affecting Forest-based Industry value chains, in 2014.

- lancera en 2014 une évaluation des coûts cumulés de la législation de l’UE ayant une incidence sur les chaînes de valeur de la filière bois.


In the future, the Commission will gradually undertake comprehensive reviews of the competitiveness and regulatory frameworks in each of the main industrial value chains, using fitness checks and cumulative cost assessments.[18]

Elle effectuera progressivement une révision complète des cadres réglementaires liés à la compétitivité pour chacune des grandes chaînes de valorisation industrielles en exploitant les bilans de qualité et les évaluations des coûts cumulés[18].


– having regard to the report of 10 June 2013, commissioned by the Commission from the Centre for European Policy Studies, entitled ‘ Assessment of cumulative cost impact for the steel industry’,

– vu le rapport du 10 juin 2013 commandé par la Commission au Centre pour les études politiques européennes, intitulé "Assessment of cumulative cost impact for the steel industry ",


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5. Considers that the scoreboards concept should be revised and should instead comprise two documents, one outlining a work plan and a second, new one detailing the progress made by the Commission, expressed in quantitative terms; calls for this second document to form the basis of an annual statement of new costs to business, which should be an easily understood statement or ledger of ‘debits and credits’ in terms of the administrative and regulatory impact of proposals adopted in the previous legislative year, as this would be much more useful and would show that the Commission understands that the problem is often the cumulative cost of regulation; ...[+++]

5. estime que le concept des tableaux de bord devrait être révisé et devrait plutôt comprendre deux documents, l'un présentant un plan de travail et un second document, nouveau, détaillant de façon quantitative les progrès accomplis par la Commission; préconise que ce second document constitue la base d'une déclaration annuelle des nouveaux coûts pour les entreprises, facile à comprendre, ou d'un grand livre des "débits et crédits" liés à l'incidence administrative et réglementaire des propositions adoptées au cours de la précédente ...[+++]


2. Notes the first edition of the annual REFIT scoreboard, which allows for the assessment of progress made in all policy areas and of each initiative identified by the Commission, including actions taken by the European Parliament and the Council; believes that the scoreboard should be complemented with an annual statement of the net costs and benefits of European legislation adopted and repealed by the European Union, in order to provide a more complete assessment of the progress being made in addressing unnecessary red tape and a recognition by the Commission that often the cumulative cost of regulation is the problem for businesses; ...[+++]

2. prend note de la première édition du tableau de bord annuel REFIT qui permet d'apprécier les progrès accomplis dans tous les domaines d'action et pour chaque initiative recensés par la Commission, y compris pour ce qui est des mesures prises par le Parlement européen et le Conseil; estime qu'il conviendrait de compléter le tableau de bord par une déclaration annuelle des coûts et des avantages nets de la législation européenne adoptée et abrogée par l'Union européenne, en vue d'évaluer de façon plus complète les progrès accomplis ...[+++]


How, in this context, does the Commission plan to take into account the recommendations made by the Council, the European Parliament and the Commission itself, in light of the difficult economic situation of the automotive industry, notably to avoid unnecessary administrative burdens, to avoid creating new economic burdens, to weigh up costs and benefits, and to consider the main CARS 21 principles by assessing cumulative costs of regulation, and providing predictability and legal certainty?

Comment, dans ce contexte, la Commission envisage-t-elle de tenir compte des recommandations émises par le Conseil, le Parlement européen et la Commission au vu de la situation économique critique dans laquelle se trouve l’industrie automobile, notamment afin d’éviter un alourdissement des formalités administratives et la création de nouvelles contraintes économiques ainsi que d’évaluer avec soin les coûts et les avantages et de prendre en considération les grands principes de la norme CARS 21 en évaluant les coûts cumulatifs de la réglementatio ...[+++]


How, in this context, does the Commission plan to take into account the recommendations made by the Council, the European Parliament and the Commission itself, in light of the difficult economic situation of the automotive industry, notably to avoid unnecessary administrative burdens, to avoid creating new economic burdens, to weigh up costs and benefits, and to consider the main CARS 21 principles by assessing cumulative costs of regulation, and providing predictability and legal certainty?

Comment, dans ce contexte, la Commission envisage-t-elle de tenir compte des recommandations émises par le Conseil, le Parlement européen et la Commission au vu de la situation économique critique dans laquelle se trouve l'industrie automobile, notamment afin d'éviter un alourdissement des formalités administratives et la création de nouvelles contraintes économiques ainsi que d'évaluer avec soin les coûts et les avantages et de prendre en considération les grands principes de la norme CARS 21 en évaluant les coûts cumulatifs de la réglementatio ...[+++]


Bringing car manufacturers under one single set of rules will help counter the negative effect of the cumulative cost of regulation on competitiveness which adds unnecessarily to the price of vehicles, without having any effect on the requirements concerning safety and environmental protection.

Soumettre les constructeurs automobiles à un seul ensemble de règles permettra d'annuler l'effet négatif du coût cumulé de la législation sur la compétitivité qui accroît inutilement le prix des véhicules, sans que cela affecte les exigences en matière de sécurité et de respect de l'environnement.


4. By way of derogation from paragraph 3, aid in favour of disabled workers, as provided for in Articles 41 and 42, may be cumulated with aid exempted under this Regulation in relation to the same eligible costs above the highest applicable threshold under this Regulation, provided that such cumulation does not result in an aid intensity exceeding 100 % of the relevant costs over any period for which the workers concerned are employed.

4. Par dérogation au paragraphe 3, les aides en faveur des travailleurs handicapés prévues aux articles 41 et 42 peuvent être cumulées avec les aides exemptées au titre du présent règlement qui concernent les mêmes coûts admissibles supérieurs au seuil applicable le plus élevé au titre du présent règlement, à condition que ce cumul ne conduise pas à une intensité d'aide supérieure à 100 % des coûts en cause sur toute période pendant laquelle les travailleurs concernés sont employés.


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