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3 dB bandwidth
3 dB coupler
3 dB passband
6 dB interface
Adjusted decibel
DB
DB engines
DB-A
DBMS
DBS
DBa
Database management systems
Decibel A-weighted
Decibel adjusted
Deep brain stimulation
OLE DB
PN et dB
Perceived noisiness in dB
SQL
Six dB interface
Three dB bandwidth
Three dB coupler
Three dB passband
VOR DME VOR-DME

Vertaling van "db vor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
3 dB bandwidth | 3 dB passband | three dB bandwidth | three dB passband

bande passante 3 dB


6 dB interface | six dB interface

interface 6dB | jonction 6dB


3 dB coupler | three dB coupler

coupleur à 3 dB | coupleur à 3 décibels


DB engines | SQL | database management systems | DBMS

logiciels de gestion de base de données | moteurs de base de données | SGBD | systèmes de gestion de base de données


perceived noisiness in dB | PN et dB

bruyance perçue, en décibels




adjusted decibel | dB-A | dB(A) | dBa | decibel adjusted

décibel A | dBA | dB(A) | dB-A | dB A | décibel (A)




decibel A-weighted [ dB(A) ]

décibel avec pondération A [ dB(A) ]


deep brain stimulation | DBS

stimulation cérébrale profonde | SCP
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This misleading information was aimed at influencing certain panel banks that did not participate in these infringements to submit JPY LIBOR rates in line with the adjusted 'predictions' or 'expectations' (UBS/RBS 2007, UBS/RBS 2008, UBS/DB 2008-09, Citi/DB 2010 and Citi/UBS 2010 infringements); using its contacts with several JPY LIBOR panel banks that did not participate in the infringements, with the aim of influencing their JPY LIBOR submissions (UBS/RBS 2007, Citi/DB 2010 and Citi/UBS 2010 infringements); and serving as a communications channel between a trader of Citigroup and a trader of RBS and thereby enabling the anticompetitive practices between them (Citi/RBS 2010 infringement).

Ces renseignements dénaturés visaient à influencer certaines banques du panel qui ne participaient pas à ces infractions de sorte qu'elles soumettent des taux Libor en yens correspondant aux «prévisions» ou aux «perspectives» ajustées (infractions UBS/RBS 2007, UBS/RBS 2008, UBS/DB 2008-09, Citi/DB 2010 et Citi/UBS 2010); en se servant de ses contacts auprès de plusieurs banques du panel Libor en yens qui ne participaient pas aux infractions, afin d'influencer leurs soumissions concernant le Libor en yens (infractions UBS/RBS 2007, Citi/DB 2010 et Citi/UBS 2010); et en faisant office de courroie de transmission entre un «trader» de Citigroup et un «trader» de RBS et en rendant ainsi possibles des pratiques anticoncurrentielles entre eux ( ...[+++]


Appellants: Deutsche Bahn AG, DB Mobility Logistics AG, DB Energie GmbH, DB Netz AG, DB Schenker Rail GmbH, DB Schenker Rail Deutschland AG, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH (DUSS) (represented by: W. Deselaers, E. Venot, J. Brückner, lawyers)

Parties requérantes: Deutsche Bahn AG, DB Mobility Logistics AG, DB Energie GmbH, DB Netz AG, DB Schenker Rail GmbH, DB Schenker Rail Deutschland AG, Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH (DUSS) (représentants: W. Deselaers, E. Venot et J. Brückner, avocats)


These agreements include subsidiaries in charge of transport activities like DB Regio (active in the provision of subsidised regional passenger services) and the infrastructure companies of the group: DB Netz (which is managing the railway network), DB Station and Services (which is managing the railway stations) and DB Energie (responsible for the provision of rail energy).

Ces contrats englobent les filiales chargées des activités de transport telles que DB Regio (active dans la fourniture de services subventionnés de transport régional de voyageurs) et les sociétés du groupe chargées des infrastructures: DB Netz (qui gère le réseau ferroviaire), DB Station Service (qui gère les gares ferroviaires) et DB Energie (responsable de la fourniture de courant de traction).


Deplores, therefore, the decision of the Council to proceed again this year with the usual approach of horizontal cuts to the DB, aimed at artificially reducing the level of the EU's resources for 2013 by an overall total of EUR 1 155 million (- 0,8 %) in commitment appropriations (CA) and EUR 5 228 million (- 3,8 %) in payment appropriations (PA) as compared to the DB, thereby leading to a very modest increase compared to the 2012 budget both in commitments (+ 1,27 % compared to 2 % of the DB) and in payments (+ 2,79 % compared to 6,8 % of the DB);

regrette, par conséquent, que le Conseil ait à nouveau procédé cette année aux réductions horizontales habituelles du projet de budget dans le but de faire baisser artificiellement les ressources de l'Union pour 2013 d'un montant global de 1 155 000 000 EUR (- 0.8 %) en crédits d'engagement et de 5 228 000 000 EUR (- 3,8 %) en crédits de paiement par rapport au projet de budget, ce qui se traduit par une très légère hausse des engagements (+ 1,27 % et non 2 % du projet de budget) comme des paiements (+ 2,79 % et non 6,8 % du projet de budget) par rapport au budget 2012;


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Concerning payment appropriations, the Council agreed to reduce the amounts in the DB by a total of EUR 1.03 billion, comprising on the one hand reductions by EUR 924.29 million in a targeted manner over a series of budget lines (including EUR 0.21 million on the subsidies for decentralised agencies), while on the other hand not retaining the amount proposed in the DB of EUR 110.00 million for the Emergency Aid Reserve.

En ce qui concerne les crédits de paiement, le Conseil a décidé de réduire les crédits demandés dans le PB de 1,03 milliard d'euros au total, d'une part en opérant une réduction de 924,29 millions d'euros de façon ciblée sur une série de lignes budgétaires (dont 0,21 million d'euros au titre des subventions pour les agences décentralisées) et, d'autre part, en ne retenant pas le montant de 110 millions d'euros proposé dans le PB en ce qui concerne la réserve d'aide d'urgence.


Concerning payment appropriations, the Council agreed to reduce the amounts in the DB by a total of EUR 300.37 million, comprising on the one hand EUR 190.37 million in a targeted manner over a series of budget lines, including EUR 0.40 million on the subsidies for decentralised agencies, and on the other hand by not retaining the amount proposed in the DB of EUR 110 million for the Emergency Aid Reserve.

En ce qui concerne les crédits de paiement, le Conseil est convenu de réduire les montants figurant dans le PB d'un montant total de 300,37 millions d'euros, d'une part, en opérant une réduction de 190,37 millions d'euros de façon ciblée sur une série de lignes budgétaires, dont un montant de 0,40 million sur les subventions pour les agences décentralisées, et, d'autre part, en ne retenant pas le montant de 110 millions d'euros proposé dans le PB pour la réserve d'aide d'urgence.


For example, a hydrophone of - 160 dB (reference 1 V per µPa) would yield an output voltage of 10-8 V in such a field, while one of - 180 dB sensitivity would yield only 10-9 V output. Thus, - 160 dB is better than - 180 dB.

Par exemple, un hydrophone d'une sensibilité de - 160 dB (référence 1 V par µPa) donnera une tension de sortie de 10- 8 V dans ce champ, tandis qu'un hydrophone d'une sensibilité de - 180 dB ne produira qu'une tension de sortie de 10- 9 V. Ainsi, une sensibilité de - 160 dB est meilleure qu'une sensibilité de - 180 dB.


While, with a sound level of 72.2 dB(A) for a maximum take-off weight of 976 kg, the aircraft at issue in the main proceedings complies with the relevant Community standards (73 dB(A)), it actually exceeds the German thresholds (69 dB(A)).

De fait, s'il respecte les normes communautaires en la matière (73 dB(A)), l'avion en cause au principal, avec un niveau sonore de 72,2 dB(A) pour une masse maximale au décollage de 976 kg, dépasse les seuils allemands (69 dB(A)).


If measurements are made using the method described in Annex IV using a vehicle-to-antenna spacing of 3,0 ± 0,05 m, the radiation reference limits shall be 44 dB microvolts/m (160 microvolts/m) in the 30 to 75 MHz frequency band and 44 to 55 dB microvolts/m (160 to 562 microvolts/m) in the 75 to 400 MHz frequency band, this limit increasing logarithmically (linearly) with frequencies above 75 MHz as shown in Appendix 2 to this Annex. In the 400 to 1 000 MHz frequency band the limit remains constant at 55 dB microvolts/m (562 microvolts/m).

Pour une distance de 3,0 ± 0,05 m de l'antenne par rapport au véhicule testé selon la procédure décrite à l'annexe IV, la limite de référence est (appendice 2) égale à 44 dB microvolts/m (160 microvolts/m) dans la bande de fréquences 30 à 75 MHz; croissante de façon logarithmique (linéaire) de 44 à 55 dB microvolts/m (160 à 562 microvolts/m) dans la bande de fréquences 75 à 400 MHz; égale à 55 dB microvolts/m (562 microvolts/m) dans la bande de fréquences 400 à 1 000 MHz.


If measurements are made using the method described in Annex IV using a vehicle-to-antenna spacing of 10,0 ± 0,2 m, the radiation reference limits shall be 34 dB microvolts/m (50 microvolts/m) in the 30 to 75 MHz frequency band and 34 to 45 dB microvolts/m (50 to 180 microvolts/m) in the 75 to 400 MHz frequency band, this limit increasing logarithmically (linearly) with frequencies above 75 MHz as shown in Appendix 1 to this Annex. In the 400 to 1 000 MHz frequency band the limit remains constant at 45 dB microvolts/m (180 microvolts/m).

Pour une distance de 10,0 ± 0,2 m de l'antenne par rapport au véhicule testé selon la procédure décrite à l'annexe IV, la limite de référence est (appendice 1) égale à 34 dB microvolts/m (50 microvolts/m) dans la bande de fréquences 30 à 75 MHz; croissante de façon logarithmique (linéaire) de 34 à 45 dB microvolts/m (50 à 180 microvolts/m) dans la bande de fréquences 75 à 400 MHz; égale à 45 dB microvolts/m (180 microvolts/m) dans la bande de fréquences 400 à 1 000 MHz.




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