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Decline in pH
Decline in population
Decrease in diameter
Decrease in pH
Decrease in population
Decrease of pH
Decreased yield
Decreaser
Decreaser plant species
Decreaser species
Decreasing
Decreasing real rate
Decreasing temporary assurance
Decreasing term insurance
Degressive real rate
Depression of pH
Diameter decrease
Monotone decreasing
Monotonic decreasing
Monotonically decreasing
Nonincreasing
PH decline
PH decrease
PH depression
Population decrease
Population regression
Shrinkage in population
Strictly decreasing
Strictly monotone decreasing
Taper
Yield decrease

Traduction de «decrease in real » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
degressive real rate [ decreasing real rate ]

taux réel dégressif


decreasing | nonincreasing | monotone decreasing | monotonic decreasing | monotonically decreasing

décroissant


decline in pH | decrease in pH | decrease of pH | depression of pH | pH decline | pH decrease | pH depression

abaissement du pH | baisse du pH | dépression du pH | diminution du pH | réduction du pH


decreaser plant species [ decreaser | decreaser species ]

espèce en évolution régressive


pH depression [ depression of pH | pH decrease | decrease in pH | decrease of pH | pH decline | decline in pH ]

abaissement du pH [ baisse du pH | diminution du pH | réduction du pH | dépression du pH ]


decline in population | decrease in population | population decrease | population regression | shrinkage in population

décroissance de la population | diminution de la population | régression de la population


decreased yield | yield decrease

diminution du rendement


decreasing term insurance | decreasing temporary assurance

assurance temporaire à capital décroissant | assurance temporaire décroissante | assurance temporaire dégressive


strictly decreasing | strictly monotone decreasing

strictement décroissant


diameter decrease | decrease in diameter | taper

décroissance du diamètre
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[10] According to IEA data, real electricity prices for industry in Europe (OECD) increased on average by 38% between 2005 and 2012 while they decreased by 4% in the USA.

[10] Selon des données de l'AEI, les prix réels de l'électricité pour l'industrie en Europe (OCDE) ont augmenté en moyenne de 38% entre 2005 et 2012, alors qu'ils ont chuté de 4% aux États-Unis.


In the euro area, in real terms, household income per capita increased by 0.2% in the first quarter of 2017, after a decrease of 0.1% in the previous quarter.

Dans la zone euro, en termes réels, le revenu des ménages par habitant a augmenté de 0,2% au premier trimestre 2017, après avoir diminué de 0,1% au trimestre précédent.


In the euro area, in real terms, household income per capita decreased by 0.2% in the fourth quarter of 2016, after an increase of 0.2% in the previous quarter.

Dans la zone euro, en termes réels, le revenu des ménages par habitant a diminué de 0,2% au quatrième trimestre 2016, après avoir augmenté de 0,2% au trimestre précédent.


Household real consumption per capita decreased by 0.1% in the fourth quarter of 2015, after an increase of 0.5% in the third quarter of 2015.

La consommation réelle des ménages par habitant a reculé de 0,1% au quatrième trimestre 2015, après avoir augmenté de 0,5% au troisième trimestre 2015.


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3. Urges the Commission to plan a non-decrease in real terms of overall funding for each beneficiary; notes that this calculation should be made while taking into consideration the following: a) the ratio of overall programmed IPA assistance to each country’s GDP should not decrease in relative terms even if, in real terms, the denominator (GDP) for each beneficiary country will have shown a cumulative increase over the period 2007-2013, b) the number of countries with access to funding through the future instrument is likely to decrease with the accession of Croatia, which would potentially change the comparative redistribution within ...[+++]

3. demande instamment à la Commission de ne pas réduire, en termes réels, le montant global pour chaque bénéficiaire; note que ce calcul doit s'effectuer en tenant compte des éléments suivants: a) le rapport entre l'aide globale programmée au titre de l'IAP et le PIB des différents pays ne doit pas diminuer en termes relatifs, même si, en termes réels, le dénominateur (le PIB) des divers bénéficiaires aura affiché une progression cumulée sur la période 2007-2013, b) le nombre de pays bénéficiant du financement au titre des futurs instruments devrait diminuer avec l'adhésion de la Croatie, ce qui est de nature à modifier la distribution compa ...[+++]


33. Urges the Commission to plan a non-decrease in real terms of overall funding for each beneficiary; notes that this calculation should be made taking into consideration the following: a) the ratio of overall programmed IPA assistance to each country’s GDP should not decrease in relative terms even if, in real terms, the denominator (GDP) for each beneficiary country has shown a cumulative increase over the period 2007-2013; b) the number of countries with access to funding through the future instrument is likely to decrease with the accession of Croatia, which would potentially change the comparative redistribution within the pool o ...[+++]

(c) avec les modifications proposées pour le nouvel instrument, destinées à supprimer la différenciation entre les pays sur la base de leur statut de candidat ou non, un plus grand nombre de pays seront éligibles au financement (dont les pays non candidats ne pouvaient pas jusqu'à présent bénéficier) des domaines axés sur le développement socioéconomique; recommande, dans ce contexte, de ne pas priver les bénéficiaires de l'accès suffisant et équitable au financement en raison d'une limitation des ressources de l'UE, en particulier dans le domaine du renforcement institutionnel;


33. Urges the Commission to plan a non-decrease in real terms of overall funding for each beneficiary; notes that this calculation should be made taking into consideration the following: a) the ratio of overall programmed IPA assistance to each country’s GDP should not decrease in relative terms even if, in real terms, the denominator (GDP) for each beneficiary country has shown a cumulative increase over the period 2007-2013

33. demande instamment à la Commission de ne pas réduire, en termes réels, le montant global pour chaque bénéficiaire; note que ce calcul doit s'effectuer en tenant compte des éléments suivants: a) le rapport entre l'aide globale programmée au titre de l'IAP et le PIB des différents pays ne doit pas diminuer en termes relatifs, même si, en termes réels, le dénominateur (le PIB) des divers bénéficiaires a affiché une progression cumulée sur la période 2007-2013


87. Points out that some of the reductions introduced by the Council would jeopardize the EESC's core functions and call into question its ability to meet its legal obligations towards its staff; decides therefore to restore the DB for appropriations available to EESC Members to carry out the institution's core activity of enabling civil society organisations from the Member States to express their views at European level, which at the level of prudent estimates for inflation effectively means a freeze in real terms, to partly restore the DB for staff remuneration and allowances to enable the EESC to meet its obligations towards its staff and to partly restore the DB for interpretation to bring the level back to execution in 2009, which wo ...[+++]

87. souligne que certaines des réductions introduites par le Conseil compromettraient les fonctions essentielles du Comité économique et social européen (CESE) ainsi que sa capacité à honorer ses obligations juridiques envers son personnel; décide donc de rétablir le projet de budget concernant les crédits mis à la disposition des membres du CESE pour mener à bien l'activité essentielle de l'institution, à savoir permettre aux organisations de la société civile des États membres d'exprimer leur avis au niveau européen, ce qui, si l'on se fonde sur des estimations prudentes concernant le niveau d'inflation, implique de facto un gel en te ...[+++]


92. Points out that some of the reductions introduced by the Council would jeopardise the EESC's core functions and call into question its ability to meet its legal obligations towards its staff; decides therefore to restore the DB for appropriations available to EESC Members to carry out the institution's core activity of enabling civil society organisations from the Member States to express their views at EU level, which at the level of prudent estimates for inflation effectively means a freeze in real terms, to partly restore the DB for staff remuneration and allowances to enable the EESC to meet its obligations towards its staff and to partly restore the DB for interpretation to bring the level back to execution in 2009, which would st ...[+++]

92. souligne que certaines des réductions introduites par le Conseil compromettraient les fonctions essentielles du Comité économique et social européen ainsi que sa capacité à honorer ses obligations juridiques envers son personnel; décide donc de rétablir le projet de budget concernant les crédits mis à la disposition des membres du Comité économique et social européen pour mener à bien l'activité essentielle de l'institution, à savoir permettre aux organisations de la société civile des États membres d'exprimer leur avis au niveau de l'Union, ce qui, si l'on se fonde sur des estimations prudentes concernant le niveau d'inflation, imp ...[+++]


for Member States that were granted loans in 2009 in accordance with Council Regulation (EC) No 332/2002 of 18 February 2002 establishing a facility providing medium-term assistance for Member States' balances of payments or for Member States with a decrease in GDP in 2009 of more than 10 % in real terms in comparison to 2008: in 2010, 2 % of the contribution from the Cohesion Fund and 4 % of the contribution from the ESF to the operational programme.

pour les États membres qui ont bénéficié de prêts en 2009 conformément au règlement (CE) no 332/2002 du Conseil du 18 février 2002 établissant un mécanisme de soutien financier à moyen terme des balances des paiements des États membres , ou pour les États membres dont la baisse du PIB en 2009 par rapport à 2008 a été de plus de 10 % en termes réels: en 2010, 2 % de la contribution du Fonds de cohésion et 4 % de la contribution du FSE au programme opérationnel.




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'decrease in real' ->

Date index: 2024-07-02
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