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119
Adhere to the principles of self-defence
Antiballistic-missile screen
Antiballistic-missile shield
Antimissile defence shield
Antimissile screen
Apply self-defence
Applying self-defence
CDDPH
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Comply with the principles of self-defence
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
Defence policy
Defence programme
Defence shield
Defence umbrella
Develop defence policies
ESDP
Employ self-defence techniques
Establish defence policies
European Security and Defence Policy
European defence policy
Evaluate defence policies
Human Rights Defence Council
Military defences
Military programme
Missile-proof shield
National defence
Obey the principles of self-defence
Prepare defence strategies
Satisfy the principles of restraint against attack
Space-shield
Use self-defence tactics

Traduction de «defence is $119 » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


establish defence policies | prepare defence strategies | develop defence policies | evaluate defence policies

élaborer des politiques de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense


European defence policy

politique européenne de défense


antiballistic-missile screen | antiballistic-missile shield | antimissile defence shield | antimissile screen | defence shield | defence umbrella | missile-proof shield | space-shield

bouclier antimissiles | bouclier défensif | bouclier spatial


adhere to the principles of self-defence | obey the principles of self-defence | comply with the principles of self-defence | satisfy the principles of restraint against attack

respecter des principes d'auto-défense


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine


Blood alcohol level of 100-119 mg/100 ml

Alcoolémie de 100 à moins de 120 mg/100 ml


Common European Security and Defence Policy | Common Security and Defence Policy | European Security and Defence Policy | CESDP [Abbr.] | CSDP [Abbr.] | ESDP [Abbr.]

politique de sécurité et de défense commune | politique européenne commune en matière de sécurité et de défense | politique européenne de sécurité et de défense | PESD [Abbr.] | PSDC [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
119. Reiterates its call on the Member States to increase European cooperation in defence, which is the only feasible way to make sure that European military forces continue to be credible and operational in the face of diminishing defence budgets; notes the progress made under the EU’s pooling and sharing and NATO’s smart defence, and considers it essential that further synergies are achieved by the two organisations; stresses the need to make further progress in the pooling and sharing of assets, and in the potential for synergies in research, development and industrial cooperation in defence matters at Union level; welcomes the ini ...[+++]

119. réitère son appel aux États membres à renforcer la coopération européenne dans le domaine de la défense, qui est la seule manière possible de s'assurer que les forces militaires européennes continuent d'être crédibles et opérationnelles face à la réduction des budgets alloués à la défense; prend note des progrès réalisés grâce à la mutualisation et au partage des ressources de l’Union européenne et à la défense intelligente de l’OTAN et estime essentiel, pour les deux organisations, de réaliser des synergies supplémentaires; souligne la nécessité de réaliser de nouveaux progrès dans la mutualisation et le partage des moyens, et le ...[+++]


The result of the ruling of the Court in Cases C‑119/13 and C‑120/13 is that a fundamental element of the protection of the rights of the defence in the uniform European order for payment procedure, i.e. the right of a defaulting defendant to request a re-opening of the case in case of deficient service of orders, is considered not regulated by the Regulation, but depends on national law.

Il découle de l'arrêt de la Cour dans les affaires C119/13 et C120/13 qu'un élément fondamental de la protection des droits de la défense dans le cadre de la procédure européenne harmonisée d'injonction de payer, à savoir le droit d'un défenseur défaillant à demander la réouverture du dossier en cas de signification ou notification irrégulière des actes, est considéré ne pas être régi par le règlement mais relever du droit national.


119. Furthermore, in the context of an action brought before the Court of First Instance against the decision closing an administrative procedure, it is open to that Court to order measures of organisation of procedure and to arrange full access to the file, in order to determine whether the refusal to disclose a document may be detrimental to the defence of the applicant (see by analogy the judgment in Joined Cases C‑204/00 P, C‑205/00 P, C‑211/00 P, C‑213/00 P, C‑217/00 P and C‑219/00 P Aalborg Portland and Others v Commission [2004] ECR I‑123, paragraph 102).

119 En outre, il est loisible au Tribunal, dans le cadre du recours juridictionnel formé contre la décision clôturant une procédure administrative, d’ordonner des mesures d’organisation de la procédure et d’organiser un accès complet au dossier afin d’apprécier si le refus de divulguer un document peut nuire à la défense du requérant (voir, par analogie, arrêt de la Cour du 7 janvier 2004, Aalborg Portland e.a./Commission, C‑204/00 P, C‑205/00 P, C‑211/00 P, C‑213/00 P, C‑217/00 P et C‑219/00 P, Rec. p. I‑123, point 102).


The Defence Intelligence Review (DIR), completed in 2004, did not find one part of defence intelligence to be adequate, except at the tactical level.[119]

L’Examen du renseignement de défense (ERD), achevé en 2004, jugeait que, à l’exception du renseignement tactique, le renseignement de défense se révélait totalement inadapté[118].


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[119] Department of National Defence. Defence Intelligence Review: Report to the DCDS (20 May 2004).

[118] Ministère de la Défense nationale, Examen du renseignement de défense : Rapport au SCEMD (20 mai 2004).


– The next item is the report (A5-0392/2000) by Mr Newton Dunn, on behalf of the Committee on Foreign Affairs, Human Rights, Common Security and Defence Policy, on the proposal for a Council Regulation [COM(2000) 119 – C5-0272/2000 – 2000/0081(CNS)] on the creation of a Rapid Reaction Facility.

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0392/2000) de M. Newton Dunn, au nom de la commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense, sur la proposition de règlement du Conseil [COM(2000) 119 - C5-0272/2000 - 2000/0081(CNS)] portant création du dispositif de réaction rapide.


Report (A5-0392/2000) by Mr Newton Dunn, on behalf of the Committee on Foreign Affairs, Human Rights, Security and Defence Policy, on the proposal for a Council regulation creating the Rapid Reaction Facility [COM(2000) 119 – C5-0272/2000 – 2000/0081(CNS)]

Rapport (A5-0392/2000) de M. Newton Dunn, au nom de la commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense, sur la proposition de règlement du Conseil portant création du dispositif de réaction rapide [(COM(2000) 119 - C5-0272/2000 - 2000/0081(CNS)]


Report (A5-0392/2000 ) by Mr Newton Dunn, on behalf of the Committee on Foreign Affairs, Human Rights, Security and Defence Policy, on the proposal for a Council regulation creating the Rapid Reaction Facility [COM(2000) 119 – C5-0272/2000 – 2000/0081(CNS)]

Rapport (A5-0392/2000 ) de M. Newton Dunn, au nom de la commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense, sur la proposition de règlement du Conseil portant création du dispositif de réaction rapide [(COM(2000) 119 - C5-0272/2000 - 2000/0081(CNS)]


– The next item is the report (A5-0392/2000 ) by Mr Newton Dunn, on behalf of the Committee on Foreign Affairs, Human Rights, Common Security and Defence Policy, on the proposal for a Council Regulation [COM(2000) 119 – C5-0272/2000 – 2000/0081(CNS)] on the creation of a Rapid Reaction Facility.

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0392/2000 ) de M. Newton Dunn, au nom de la commission des affaires étrangères, des droits de l'homme, de la sécurité commune et de la politique de défense, sur la proposition de règlement du Conseil [COM(2000) 119 - C5-0272/2000 - 2000/0081(CNS)] portant création du dispositif de réaction rapide.


Finally, the funding for major capital defence projects, including airlift capacity, tank replacement and howitzers for National Defence is $119 million.

Enfin, les fonds prévus pour d'importants projets d'immobilisations comme la capacité de transport aérien, le remplacement de chars d'assaut et l'acquisition de howitzers pour la Défense nationale sont de 119 millions de dollars.


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