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Apply self-defence
Applying self-defence
CDDPH
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
Counsellor of embassy
Defence attache
Defence policy
Defence programme
Develop defence policies
ESDP
Embassy counsellor
Employ self-defence techniques
Establish defence policies
European Security and Defence Policy
Evaluate defence policies
FASE
Human Rights Defence Council
Military defences
Military programme
National defence
POLI
Political Affairs Committee
Political attache
Political tendency
Political trend
Prepare defence strategies
Use self-defence tactics

Traduction de «defence political » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


SADC Organ on Politics, Defence and Security Cooperation

Organe de coopération en matière de politique, défense et sécuri


counsellor of embassy | political attache | defence attache | embassy counsellor

conseillère d'ambassade | conseillère spécialisée d'ambassade | conseiller d'ambassade | conseiller spécialisé d'ambassade/conseillère spécialisée d'ambassade


Committee on Foreign Affairs,Security and Defence Policy | Political Affairs Committee | FASE [Abbr.] | POLI [Abbr.]

Commission des affaires etrangères,de la securité et de la politique de défense | Commission politique | AFET [Abbr.] | POLI [Abbr.]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


establish defence policies | prepare defence strategies | develop defence policies | evaluate defence policies

élaborer des politiques de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense


political tendency [ political trend ]

tendance politique [ courant politique ]


Organ on Politics, Defence and Security

Organe chargé des politiques, de la défense et de la sécurité


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Pooling defence capacities in Europe makes perfect economic sense". This same ambition was set out in his three-point plan for foreign policy, which was incorporated in the Political Guidelines – the Juncker Commission's political contract with the European Parliament and the European Council.

En Europe, il est parfaitement cohérent d'un point de vue économique de mettre en commun les capacités de défense» Cette même ambition figurait dans son plan en trois points de politique étrangère, qui a été intégré dans les orientations politiques - le contrat politique de la Commission Juncker avec le Parlement européen et le Conseil.


FAQs Factsheet European Defence Action Plan President Juncker Political Guidelines Global Strategy's Implementation Plan on Security and Defence Bratislava declaration and roadmap Evaluation Report on the Procurement Directive Guidance Note on Government to Government Sales and the application of the Procurement Directive The Evaluation Report on the Transfer Directive Recommendation on the harmonisation of the General Transfer Licence for armed forces under Directive 2009/43/EC (Transfers Licence) Recommendation on the harmonisation of the General Transf ...[+++]

FAQ Fiche d'information Plan d'action européen de la défense Orientations politiques du président Juncker Plan de mise en œuvre de la stratégie globale dans le domaine de la sécurité et de la défense Déclaration et feuille de route de Bratislava Rapport d'évaluation sur la directive relative aux marchés publics Note d'orientation sur la passation de marchés de gouvernement à gouvernement et l'application de la directive relative aux marchés publics Le rapport d'évaluation sur la directive relative aux transferts de produits liés à la défense Recommandation sur l'harmonisation de la licence générale de transfert destinée aux forces armées ...[+++]


President Juncker Political Guidelines Global Strategy's Implementation Plan on Security and Defence Bratislava declaration and roadmap Evaluation Report on the Procurement Directive Guidance Note on Government to Government Sales and the application of the Procurement Directive The Evaluation Report on the Transfer Directive Recommendation on the harmonisation of the General Transfer Licence for armed forces under Directive 2009/43/EC (Transfers Licence) Recommendation on the harmonisation of the General Transfer Licence for recipients certified under Directive 2009/43/EC (Transfers Licence) Report of the Advisory Expert Group on Cross-border Access for SMEs to Defence and Security Contracts

Orientations politiques du président Juncker Plan de mise en œuvre de la stratégie globale dans le domaine de la sécurité et de la défense Déclaration et feuille de route de Bratislava Rapport d'évaluation sur la directive sur la passation des marchés publics Note d'orientation sur les ventes de gouvernement à gouvernement et l'application de la directive sur la passation des marchés publics Rapport d'évaluation sur la directive relative aux transferts de produits liés à la défense


In his political guidelines in June 2014, President Juncker stated "I believe that we need to work on a stronger Europe when it comes to security and defence matters.

Dans ses orientations politiques de juin 2014, le président Juncker a déclaré: «Je crois aussi que nous devons travailler à renforcer l'Europe en matière de sécurité et de défense.


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For example, at a recent lecture on topics in defence management at Queen's University, I asked the students if they thought the following five statements were true or false: First, the bureaucratic defence procurement process is unresponsive; second, there is too much political interference in the defence procurement process; third, the major funding pressures in national defence are to pay salaries and benefits for military personnel and to acquire capital; fourth, it costs less to maintain new equipment than the equipment being replaced; and fifth, Canada is dependent upon others, especially the United States, for strategic lift capability.

Par exemple, lors d'une conférence récente sur la gestion militaire à l'Université Queen's, j'ai demandé aux étudiants si à leur avis les cinq énoncés suivants étaient vrais ou faux : premièrement, le processus d'approvisionnement militaire bureaucratique est insensible aux besoins; deuxièmement, il y a trop d'ingérence politique dans le processus d'approvisionnement militaire; troisièmement, les principales pressions sur le financement à la Défense nationale sont les salaires et les avantages sociaux du personnel militaire et l'acquisition; quatrièmement, il est moins coûteux de faire la maintenance du nouvel équipement que de le remplacer; et cinquièmement, le Canada dépend des autres pays, particulièrement des États-Unis, pour ce qui ...[+++]


Additional meetings are planned with representatives of governance institutions (Auditor-General, Chief Justice, Ombudsman, Director General of Directorate on Corruption and Economic Defences), political parties, civil society and NGOs, the private sector and the press.

d'autres rencontres sont prévues avec des représentants d'organismes gouvernementaux (l'auditeur général, le président de la Cour suprême, le Médiateur, le directeur général du service de lutte contre la corruption et de défense économique), de partis politiques, de la société civile et d'ONG, ainsi que du secteur privé et de la presse.


Much has been said about the flaws of the trial, including: the apparent political motivation of the charges, pressed by President Yanukovych, who narrowly defeated Ms. Tymoshenko in the 2010 presidential election; the jailing of Ms. Tymoshenko during her trial, even though she posed little risk of flight; her lack of access to defence counsel; inadequate time and facilities provided for the preparation of her defence; the judge further denying Ms. Tymoshenko the right to examine witnesses under the same conditions as witnesses for the prosecution; and the additional sentencing that Ms. Tymoshenko be barred from participating in political activity for a period of three years after her sentence.

On a relevé de nombreuses anomalies dans ce procès, notamment: l'apparente motivation politique des accusations portées par le président Ianoukovitch, qui a battu de peu Mme Timochenko aux élections présidentielles de 2010; l'emprisonnement de Mme Timochenko durant son procès alors que le risque d'une évasion était minime; le fait qu'elle n'ait pas pu avoir accès à un avocat de la défense; l'absence de temps et de locaux pour lui permettre de préparer sa défense; le fait que le juge ait en outre refusé à Mme Timochenko le droit d'interroger les témoins dans les mêmes conditions que pour les témoins de l'accusation; et la condamnation supplémentaire interdisant à Mme Timochenko de participer à toute activité politique pendant une périod ...[+++]


In its Communication [2] of March 2003 on a common defence equipment policy, the Commission underlined the need for a competitive industrial base to support the European Security and Defence Policy (ESDP): as a corollary, this implies better coordination at European level, where consolidation of the range of political, economic, industrial and regulatory actions can take place.

Dans sa communication [2] de mars 2003 sur une politique commune d'équipements de défense, la Commission a souligné la nécessité d'une base industrielle concurrentielle pour soutenir la politique européenne de sécurité et de défense (PESD) : comme corollaire, cela implique une meilleure coordination au niveau européen, pour permettre la consolidation de l'éventail d'actions politiques, économiques, industrielles et réglementaires.


Joint Meetings of Defence and Security, Economic and Political Committees Held in Brussels and Paris— Report of Canadian Delegation Tabled Hon. Bill Rompkey: Honourable senators, I have the honour to table the fifth report of the Canadian NATO Parliamentary Association which represented Canada at the Joint Meeting of the Defence and Security Committee, the Economic Committee, and the Political Committee held in Brussels and Paris, February 20 to 23, 2000.

L'honorable Bill Rompkey: Honorables sénateurs, j'ai l'honneur de déposer le cinquième rapport de l'Association parlementaire canadienne de l'OTAN qui a représenté le Canada aux réunions conjointes du comité de la défense et de la sécurité, du comité économique et du comité politique, tenues à Bruxelles et à Paris du 20 au 23 février 2000.


Isn't what we are really missing here the head of the air force or CDS or others who would point to the costs of the inertia in perhaps the most fundamental defence relationship we have, which is NORAD, with space defence and air defence and all the rest, that there would be an isolation of Canada's capacity and the capacity of his officers to have the information they need to give solid advice to the political and democratic forces?

N'est-ce pas ce qu'il nous faut? Un commandant de la Force aérienne, un chef d'état-major de la Défense ou d'autres personnes qui dénonceraient le coût associé à l'inertie par rapport à ce qui est peut-être notre relation la plus fondamentale dans le domaine de la défense, soit NORAD, la défense spatiale, la défense aérienne et tout le reste, et qui démontrerait que la conséquence serait l'isolement du Canada et de ses officiers quant à la capacité d'obtenir les renseignements dont ils ont besoin pour conseiller adéquatement les forces politiques et démocr ...[+++]


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