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Activity cost pool
Coordinate activities to raise funds
Coordinate fundraising events
Cost pool
DPA
DRA
Direct activities for fundraising
Direct enforcement activity
Direct fundraising activities
Direct juror activities
Direct pool activities
Directed reading
Directed reading activity
Directly productive activity
Guide jury activities
Guided reading
Manage juror activities
Oversee pool activities
Pool activities co-ordinator
Supervise activities for the pool
Supervise jury activities
Supervise pool activities
Voice-activated order-picking system
Voice-controlled order-picking system
Voice-directed order selection system
Voice-directed order-picking system
Voice-pick system

Traduction de «direct pool activities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
direct pool activities | supervise activities for the pool | oversee pool activities | supervise pool activities

superviser les activités d’une piscine


coordinate activities to raise funds | direct activities for fundraising | coordinate fundraising events | direct fundraising activities

diriger des activités de collecte de fonds


manage juror activities | supervise jury activities | direct juror activities | guide jury activities

guider les activités d'un jury


pool activities co-ordinator

coordonnateur d'activités en piscine [ coordonnatrice d'activités en piscine ]


Land Electrical and Mechanical Engineering - Weekly Activity Summary - Direct Labour Activities

Génie électrique et mécanique/terre - Sommaire hebdomadaire des activités - Activités de main-d'œuvre directe


guided reading | directed reading | directed reading activity | DRA

lecture dirigée


direct enforcement activity

activité directe d'exécution


directly productive activity | DPA [Abbr.]

activité directement productive | ADP [Abbr.]




voice-directed order-picking system | voice-directed order selection system | voice-activated order-picking system | voice-controlled order-picking system | voice-pick system

système vocal de préparation de commandes | système de préparation de commandes dirigé par la voix
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Strengthening the capacity of public and private service providers to interact with third-country nationals via intercultural interpretation and translation, mentoring, intermediary services by immigrant communities, ‘one-stop-shop’ information points Developing comprehensive information tools, e.g. manuals, websites, registers of staff’s diversity skills Building sustainable organisational structures for integration and diversity management and developing modes of co-operation between governmental stakeholders enabling officials to exchange information and pool resources Introducing schemes to gather and analyse information about the ...[+++]

Renforcer la capacité des fournisseurs de services publics et privés d'interagir avec les ressortissants de pays tiers par l'interprétation et la traduction interculturelles, le parrainage, l'intermédiaire des communautés immigrées, la mise en place de guichets d'information uniques Élaborer des outils d'information globaux, par exemple des manuels, des sites Internet, des registres des compétences du personnel en matière de diversité Mettre en place des structures organisationnelles durables pour l'intégration et la gestion de la diversité et élaborer des modes de coopération entre les services gouvernementaux intéressés, afin de permet ...[+++]


1. The Agency shall, after consulting the fundamental rights officer, constitute a pool of forced-return monitors from competent bodies who carry out forced-return monitoring activities in accordance with Article 8(6) of Directive 2008/115/EC and who have been trained in accordance with Article 36 of this Regulation.

1. L'Agence, après consultation de l'officier aux droits fondamentaux, constitue une réserve de contrôleurs des retours forcés issus d'organismes compétents, qui effectuent des activités de contrôle des retours forcés conformément à l'article 8, paragraphe 6, de la directive 2008/115/CE et qui ont été formés conformément à l'article 36 du présent règlement.


The Agency shall constitute a pool of forced return monitors from national competent bodies who carry out forced return monitoring activities in accordance with Article 8(6) of Directive 2008/115/EC and who have been trained in accordance with Article 35.

L'Agence constitue une réserve de contrôleurs des retours forcés issus d'organismes nationaux compétents, qui exécutent des activités de contrôle des retours forcés conformément à l'article 8, paragraphe 6, de la directive 2008/115/CE et qui ont été formés conformément à l'article 35 du présent règlement.


Based on these elements, it appears that the State is capable of directly controlling the activities of the cash-pool, most centrally the question of which undertaking may participate and the individual credit line granted to each participating undertaking.

Sur la base de ces éléments, il semble que l'État soit en mesure de contrôler directement les activités du pool de trésorerie, plus précisément la question de savoir quelle entreprise peut y participer et la ligne de crédit individuelle octroyée à chaque entreprise participante.


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Reducing the incentives for irregular migration, notably by seconding European migration liaison officers to EU Delegations in key third countries; amending the Frontex legal basis to strengthen its role on return; a new action plan with measures that aim to transform people smuggling into high risk, low return criminal activity and addressing the root causes through development cooperation and humanitarian assistance; Border management – saving lives and securing external borders, notably by strengthening the role and capacity of Frontex; helping strengthen the capacity of third countries to manage their borders; ...[+++]

réduire les incitations à la migration irrégulière, notamment en détachant des officiers de liaison «Migration» européens auprès des délégations de l'UE dans les pays tiers clés; modifier la base juridique de l'agence Frontex en vue de renforcer son rôle en matière de retour; élaborer un nouveau plan d'action comprenant des mesures visant à faire du trafic de migrants une activité criminelle à haut risque et peu rentable, et s'attaquer aux causes profondes des migrations au moyen de la coopération au développement et de l'aide humanitaire; gestion des frontières – sauver des vies et assurer la sécurité des frontières extérieures, nota ...[+++]


18. Underlines the vital importance of collective defence guaranteed by NATO for its members; urges the Member States, as a matter of urgency, to step up their ability to contribute to territorial defence, commit more resources and take the Pooling and Sharing methodology seriously by cooperating more closely to build synergies; stresses that all the Member States must enjoy the same level of security, in line with Article 42(7) TEU; stresses that a credible EU foreign policy needs to be underpinned by adequate defence capabilities in the Member States and an effective Common Security and Defence Policy (CSDP); takes the view that th ...[+++]

18. souligne l'importance primordiale de la défense collective assurée par l'OTAN pour ses membres; exhorte les États membres à renforcer d'urgence leur capacité à contribuer à la défense territoriale, à engager davantage de ressources et à prendre au sérieux la méthode de mutualisation et de partage en intensifiant leur coopération, afin de bâtir des synergies; souligne que tous les États membres doivent bénéficier du même niveau de sécurité, conformément à l'article 42, paragraphe 7, du TUE; souligne qu'une politique étrangère cr ...[+++]


Strengthening the capacity of public and private service providers to interact with third-country nationals via intercultural interpretation and translation, mentoring, intermediary services by immigrant communities, ‘one-stop-shop’ information points Developing comprehensive information tools, e.g. manuals, websites, registers of staff’s diversity skills Building sustainable organisational structures for integration and diversity management and developing modes of co-operation between governmental stakeholders enabling officials to exchange information and pool resources Introducing schemes to gather and analyse information about the ...[+++]

Renforcer la capacité des fournisseurs de services publics et privés d'interagir avec les ressortissants de pays tiers par l'interprétation et la traduction interculturelles, le parrainage, l'intermédiaire des communautés immigrées, la mise en place de guichets d'information uniques Élaborer des outils d'information globaux, par exemple des manuels, des sites Internet, des registres des compétences du personnel en matière de diversité Mettre en place des structures organisationnelles durables pour l'intégration et la gestion de la diversité et élaborer des modes de coopération entre les services gouvernementaux intéressés, afin de permet ...[+++]


65. The Commission is concerned that such variety could have the effect of hindering cross-border activity and perhaps adding to the price of the mortgage credit. More fundamentally, such variety could have a direct impact on funding structures, in particular by inhibiting the cross-border pooling of mortgage collateral .

60. La Commission s’inquiète du risque de voir une telle diversité de procédures entraver l’activité transfrontalière et, peut-être, renchérir le prix du crédit hypothécaire ou, plus grave encore, avoir un impact direct sur les structures de financement en empêchant notamment la mise en commun des sûretés au niveau transfrontalier.


34. Stresses the need to strengthen and extend the processes designed to increase democracy in the workplace by encouraging the acquisition by workers of a financial interest in their companies' capital and the active involvement of workers in their companies' strategies, as well as by broadening the traditional pool of investors; calls for workers' rights to information and consultation to be strengthened in European companies and for the Presidency-in-Office of the Council to smooth the way towards agreement on the propo ...[+++]

34. insiste sur la nécessité de renforcer et d'étendre les processus de démocratie économique en favorisant la participation active des travailleurs au capital et aux stratégies d'entreprise et élargissant le cercle des investisseurs traditionnels; demande de renforcer les droits à l'information et à la consultation des travailleurs dans les entreprises européennes et demande à la présidence en exercice du Conseil d'aplanir la voie vers un accord sur la proposition de directive élaborée à ce sujet ainsi que vers un accord sur le stat ...[+++]


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