Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A3 Training
A3 Trg
Analyse train control systems to find faults
Analyse train control systems to identify malfunctions
Assistant Director of Naval Education
Assistant Director of Naval Training
Braking systems in locomotives
Braking systems in trains
Commuter rail system
Commuter train
Commuter train system
Detect malfunctions in train control systems
Director Air Force Training
Dynamics of locomotive brakes
ETCS
European Train Control System
LMS
Learning management system
Locomotive brake applications
MLS
Management learning system
Positive train control
Recognise malfunctions in train control systems
Speaker-dependent recognition system
Speaker-dependent recognizer
Speaker-trained recognition system
Speaker-trained system
Suburban rail system
Suburban train system
TMS
Train protection system
Training management system
Vize-directorate Organization and Training

Traduction de «director systems and training » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Director, Systems and Training

Directeur, Systèmes et formation [ Directrice, Systèmes et formation ]


analyse train control systems to identify malfunctions | recognise malfunctions in train control systems | analyse train control systems to find faults | detect malfunctions in train control systems

détecter des dysfonctionnements des systèmes de contrôle des trains


ETCS | train protection system | European Train Control System | positive train control

Système européen de contrôle des trains


commuter train system | suburban train system | commuter rail system | suburban rail system | commuter train

train de banlieue


Vize-directorate Organization and Training

Sous-direction de l'organisation et de l'instruction


Assistant Director of Naval Training [ Assistant Director of Naval Education ]

Directeur adjoint de l'instruction navale


A3 Training [ A3 Trg | Director Air Force Training ]

A3 Instruction [ A3 Instr | Directeur - Instruction de la Force aérienne | Dir Instr FA ]


braking systems in locomotives | dynamics of locomotive brakes | braking systems in trains | locomotive brake applications

applications de freinage d'une locomotive


speaker-dependent recognition system | speaker-trained recognition system | speaker-trained system | speaker-dependent recognizer

système de reconnaissance dépendant du locuteur


learning management system | LMS | management learning system | MLS | training management system | TMS

système de gestion de l'apprentissage | système de gestion de la formation | plate-forme de gestion de l'apprentissage | plate-forme de gestion de la formation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Lieutenant-Colonel Tarrant, Deputy Director of Army Training, briefed the Committee on the resources devoted to training, the costs of training non-commissioned ranks and officers, and some of the challenges that the training establishment faced.

Le lieutenant-colonel Tarrant, directeur adjoint, Instruction de l’Armée de terre, nous a parlé des moyens consacrés à l’instruction, de ce qu’il en coûte pour former des officiers et des militaires du rang, ainsi que de certains des défis auxquels font face les formataeurs.


Mr. Doug Muir (Chair of the Industrial Relations Committee and Saskatchewan's Director of Apprenticeship Training, Canadian Council of Directors of Apprenticeship Training): Good morning.

M. Doug Muir (président du Comité des relations industrielles et directeur de la formation des stagiaires pour la Saskatchewan, Conseil canadien des directeurs de l'apprentissage): Bonjour.


I'm the chair of the industrial relations committee of the Canadian Council of Directors of Apprenticeship Training, and I'm the director of apprenticeship training from Saskatchewan.

Je suis président du Comité des relations industrielles du Conseil canadien des directeurs de l'apprentissage et directeur de la formation des stagiaires pour la Saskatchewan.


46. Strongly supports pooling and sharing initiatives in education and training where significant savings can be made without affecting national sovereignty as regards operational deployments; highlights the success of the EDA’s Helicopter Training Programme and welcomes the launch of tactical air transport exercises by EDA, which should lead to the establishment of a permanent European airlift tactics training course; looks forward to more progress in developing a common integrated training system to train future fighter pilots; w ...[+++]

46. soutient résolument les initiatives de mutualisation et de partage en matière d'éducation et de formation qui sont susceptibles d'entraîner des économies conséquentes sans affecter la souveraineté nationale en ce qui concerne les déploiements opérationnels; souligne la réussite du programme de formation des pilotes d'hélicoptère de l'AED et salue le lancement d'exercices de transport aérien tactique par l'AED, qui devraient mener à la création d'une formation européenne permanente sur le transport aérien tactique; se réjouit des avancées dans l'élaboration d'un ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems ...[+++]

20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les taux élevés de décrochage scolaire qui touchent les enfants des travailleurs migrants devraient être combattus en garantissant le droit des mineurs à l'éducation, au moyen ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems ...[+++]

20. souligne que la pénurie de main-d'œuvre qualifiée devrait également être combattue au moyen d'une éducation, d'une formation professionnelle et d'une formation tout au long de la vie ciblées dans les États membres ainsi que dans les entreprises; propose, à cette fin, d'élargir la dimension internationale des programmes de mobilité pour l'apprentissage et la formation tout au long de la vie de l'Union; souligne, en outre, que les mauvais résultats scolaires et les taux élevés de décrochage scolaire qui touchent les enfants des travailleurs migrants devraient être combattus en garantissant le droit des mineurs à l'éducation, au moyen ...[+++]


22. Emphasises that young people who have a poorer chances of getting started in life, placing a special emphasis on the NEET (Not in Employment, Education or Training) group, must be supported or even mentored with respect for their individual needs and focusing on increasing their integration into the labour market and their access to quality jobs; considers that free publicly funded training places and a standardised system of training assistance can be one effective instrument for integrating particularly disadvantaged young peop ...[+++]

22. souligne que les jeunes ayant au départ de moins bonnes chances de réussir, en particulier le groupe de ceux qui n'occupent pas un emploi et ne suivent ni un enseignement ni une formation, doivent être soutenus voire encadrés en fonction de leurs besoins individuels et dans l'idée d'accroître leur intégration sur le marché du travail et leur accès aux emplois de qualité; estime que les places de formation gratuites financées par des fonds publics, ainsi qu'un système normalisé ...[+++]


99. Considers that free, publicly-funded training places and a standardised system of training assistance can be one effective instrument for integrating particularly disadvantaged young people into the labour market;

99. estime que les places de formation gratuites financées par des fonds publics, ainsi qu'un système normalisé d'aide à la formation peuvent être un instrument efficace d'insertion des jeunes particulièrement défavorisés sur le marché du travail;


Now a 34-year old Major, this Canadian Army Reserve officer contacted both the Recruiting Centre (for processing), the Director of Army Training (to verify qualification equivalencies), and both the Director of Armour and the Armoured Officer Career Advisor (for details on initial postings and career prospects).

Maintenant âgé de 34 ans et avec le rang de major, cet officier de la Réserve de l’Armée de terre a communiqué à la fois avec le Centre de recrutement (pour le traitement de sa demande), le Directeur de l’Instruction de l’Armée de terre (afin de vérifier les équivalences de ses compétences) et le Directeur de l’Armée blindée et le conseiller en orientation des officiers du Corps blindé (afin d’obtenir des renseignements sur les premières affectations et les perspectives de carrière).


Briefing on training by Lieutenant-Colonel Tom Tarrant, Deputy Director of Army Training and Major Bart Gauvin, Directorate of Army Training 5 (Professional Development)

Exposé sur l’entraînement par le lieutenant-colonel Tom Tarrant, directeur adjoint, Instruction de l’Armée de terre, et le major Bart Gauvin, Direction de l’instruction de l’Armée de terre 5 (Perfectionnement professionnel)


w