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Authalic projection
Back projection
Back-screen projection
Cash disbursement
Cash flow
Cash outflow
Disbursement
Disbursement of government funds
Disbursement of public funds
Disbursement of public money
Disbursement rate
Equal-area projection
Equiareal projection
Equivalent projection
Fast disbursing instrument
Fast disbursing loan
Fast disbursing means
Homolographic projection
Manage bridge construction projects
Manage bridge development projects
Project disbursement
Quick disbursing facility
Quick disbursing loan
Quick-disbursing loan
R.P.
R.S.P.
Rate of disbursement
Rear projection
Rear screen projection
Rear-screen projection
Slow disbursement project

Vertaling van "disbursed to projects " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
project disbursement

décaissement au titre des projets


fast disbursing instrument | fast disbursing means | quick disbursing facility

action à déboursement rapide


slow disbursement project

projet en attente de débours


quick-disbursing loan [ fast disbursing loan | quick disbursing loan ]

prêt à décaissement rapide


disbursement of public money [ disbursement of government funds | disbursement of public funds ]

décaissement de fonds publics


disbursement rate | rate of disbursement

taux de versement


disbursement | cash disbursement | cash outflow | cash flow

décaissement | sortie de fonds | sortie d'argent | débours | déboursé


conduct project management activities for bridge construction projects | manage bridge development projects | manage bridge construction projects | undertake project management for bridge development projects

gérer des projets de construction de ponts


equivalent projection | equal-area projection | equiareal projection | authalic projection | homolographic projection

projection équivalente | projection authalique


rear screen projection | R.P. | R.S.P. | rear-screen projection | back-screen projection | rear projection | back projection

transparence | rétroprojection | projection par transparence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States shall undertake the technical monitoring and financial control of actions in close cooperation with the Commission and shall certify that the expenditure incurred in respect of projects or parts thereof has been disbursed and that the disbursement was in conformity with the relevant rules.

Les États membres effectuent le suivi technique et le contrôle financier des actions en étroite coopération avec la Commission et certifient que les dépenses supportées au titre de projets ou de parties de projets ont été décaissés et que le décaissement a été conforme aux règles applicables.


The non-disbursed funds should be used to directly fund projects within the scope defined in Article 10a(8) of Directive 2003/87/EC.

Les fonds non versés devraient servir à financer directement des projets entrant dans le champ d'application défini à l'article 10 bis, paragraphe 8, de la directive 2003/87/CE.


The EIB needs to stop loan disbursements to projects under ongoing national or European corruption investigations, such as in the case of Sostanj where the EIB disbursed the final tranche of its loan despite an ongoing OLAF investigation (Office Europeen de Lutte Anti-Fraude) taking place.

La BEI doit mettre fin au décaissement des prêts lorsque les projets concernés font l'objet d'enquêtes pour corruption au niveau national ou européen, comme dans le cas du projet de Sostanj, où la BEI a décaissé la dernière tranche de son prêt en dépit de l'enquête en cours de l'OLAF (Office européen de lutte anti-fraude).


19. Invites the EIB to be more proactive in providing its technical expertise in all key areas of activities with high growth potential throughout all Member States; recalls that technical and financial advice is an efficient means of helping project delivery and speeding up disbursements and real investment; believes, therefore, that EIB expertise should be augmented and made available at early stages in projects co-financed by the EU and the EIB, and in ex-ante appraisal of large scale projects, including through the Joint Assista ...[+++]

19. invite la BEI à se montrer plus proactive en diffusant son expertise technique dans tous les domaines clés des activités à fort potentiel de croissance dans l'ensemble des États membres; rappelle que les conseils techniques et financiers constituent un moyen efficace de contribuer à l'exécution des projets et d'accélérer les décaissements et l'investissement réel; estime, par conséquent, que l'expertise de la BEI devrait être élargie et mise à disposition dès le début des projets cofinancés par l'Union et la BEI, ainsi que lors ...[+++]


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Member States shall undertake the technical monitoring and financial control of actions in close cooperation with the Commission and shall certify that the expenditure incurred in respect of projects or parts thereof has been disbursed and that the disbursement was in conformity with the relevant rules.

Les États membres effectuent le suivi technique et le contrôle financier des actions en étroite coopération avec la Commission et certifient que les dépenses supportées au titre de projets ou de parties de projets ont été décaissés et que le décaissement a été conforme aux règles applicables.


6. Without prejudice to the second paragraph of Article 4, revenues which are not disbursed to projects and income generated from the management of revenues shall be used to co-finance further demonstration projects under this Decision until 31 December 2015.

6. Sans préjudice de l’article 4, deuxième alinéa, les recettes qui ne sont pas versées au bénéfice de projets et le revenu généré par la gestion des recettes sont utilisés pour cofinancer des projets de démonstration supplémentaires au titre de la présente décision jusqu’au 31 décembre 2015.


6. Without prejudice to the second paragraph of Article 4, revenues which are not disbursed to projects and income generated from the management of revenues shall be used to co-finance further demonstration projects under this Decision until 31 December 2015.

6. Sans préjudice de l’article 4, deuxième alinéa, les recettes qui ne sont pas versées au bénéfice de projets et le revenu généré par la gestion des recettes sont utilisés pour cofinancer des projets de démonstration supplémentaires au titre de la présente décision jusqu’au 31 décembre 2015.


Our concern – and this really ought to be self-evident – is that all the budget appropriations that cannot be disbursed should be allocated to projects to create jobs, especially in projects aimed at energy security, energy efficiency and energy conservation. This really ought to be self-evident.

Ce que nous voulons - et cela devrait aller de soi - c’est que tous les crédits budgétaires qui ne peuvent pas êtres dépensés soient réaffectés à des projets créateurs d’emplois, en particulier dans le domaine de la sécurité et de la performance énergétiques et des économies d’énergie. Cela devrait vraiment aller de soi.


An office representing the ACP countries was opened in Geneva in April 2002 with a budget for ad hoc projects amounting to EUR 9 million (3.1 million of which has been disbursed) and an operating budget of EUR 18 million (3.6 million of which has been disbursed).

Par ailleurs, un Bureau de représentation des ACP à Genève a été ouvert en avril 2002 avec une enveloppe pour des projets ad hoc de 9 millions d'euros (dont 3,1 millions ont été déboursés) et une enveloppe de fonctionnement de 18 millions d'euros (dont 3,6 millions ont été déboursés).


31. Notes that there are often serious delays in the disbursement of funds supposedly available for development projects in Bangladesh and that in some cases earmarked funds are not disbursed at all; believes that factors contributing to this problem include lack of sufficient human resources on the spot, especially as regards development experts, lengthy procedures, complexity of the decision-making process in the Commission services responsible, and an excess of caution in actually making money available;

31. constate que le versement des fonds censés être affectés à des actions de développement au Bangladesh accuse souvent de gros retards et que, dans certains cas, les crédits prévus ne sont pas déboursés du tout; estime que ce problème est dû, entre autres facteurs, au manque de ressources humaines sur place, s'agissant en particulier des spécialistes du développement, à la longueur des procédures, à la complexité du processus décisionnel dans les services compétents de la Commission et à la prudence excessive qui caractérise les dé ...[+++]


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