Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AQ
Academic achievement
Academic attainment
Academic background
Academic performance
Accomplishment quotient
Accomplishment ratio
Achieve sales target
Achieve sales targets
Achieve target sales
Achievement quotient
Achievement ratio
Educational achievement
Educational attainment
Educational background
Educational level
Educational ratio
Encourage student to acknowledge their achievements
Encourage students to acknowledge their achievements
Encourages students to acknowledge their achievements
IEA
Inspire students to acknowledge their achievements
Lack of educational achievement
Level of education
Level of studies
Reach sales targets
SMART
Scholastic achievement

Vertaling van "education to achieve " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
achievement quotient [ AQ | accomplishment quotient | educational ratio | achievement ratio | accomplishment ratio ]

quotient d'instruction acquise [ quotient de rendement | quotient de rendement scolaire ]


academic achievement [ scholastic achievement | academic performance | academic attainment | educational attainment ]

rendement scolaire [ performance scolaire | acquisition de connaissances scolaires ]


specific, measurable, acceptable, realistic and time-frame | specific, measurable, achievable, realistic and time related | specific, measurable, achievable, realistic and time-bound | specific, measurable, achievable, relevant and time-related | specific, measureable, achievable, relevant and timely | SMART [Abbr.]

spécifié, mesurable, acceptable, réaliste, situé dans le temps | SMART [Abbr.]


encourage student to acknowledge their achievements | inspire students to acknowledge their achievements | encourage students to acknowledge their achievements | encourages students to acknowledge their achievements

encourager des élèves à reconnaître leurs mérites


educational level [ level of education | level of studies | educational achievement | educational attainment ]

niveau de scolarité [ niveau d'instruction | niveau de scolarisation | degré d'instruction | niveau d'études | niveau d'éducation ]


International Association for the Evaluation of Educational Achievement | IEA [Abbr.]

Association internationale d'évaluation du rendement scolaire | Association internationale pour l'évaluation du rendement scolaire | IEA [Abbr.]


lack of educational achievement

situation d'échec scolaire


educational achievement | educational background | academic background

acquis scolaires | antécédents scolaires


assist healthcare users achieve autonomy in daily life activities | assist healthcare users reach autonomy in everyday activity | assist healthcare users achieve autonomy in everyday activities | support healthcare users achieve autonomy in everyday activities

aider des patients à être autonomes dans leurs activités quotidiennes


achieve target sales | reach sales targets | achieve sales target | achieve sales targets

atteindre des objectifs de vente
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With regard to occupational mobility, the main areas where progress have been made include the adoption of a series of benchmarks by the Council to be achieved by 2010 (on early school leavers; graduates in mathematics, science and technology; completion of upper secondary education; low-achieving 15 years olds in reading literacy; and Lifelong Learning participation).

Pour ce qui est de la mobilité professionnelle, des progrès ont essentiellement été accomplis dans l'adoption d'une série de références par le Conseil, qui doivent être atteintes d'ici 2010 (concernant les abandons précoces de la scolarité; les diplômés en mathématiques, en sciences et technologies; l'achèvement de l'enseignement secondaire supérieur; les jeunes de 15 ans ayant de faibles capacités de lecture et la participation à l'éducation et la formation tout au long de la vie).


It is also clear that the employment rate increases with educational levels achieved [19], including among older people, which is particularly important given the low employment rate for that age group in the EU and our rapidly ageing population.

Il est clair enfin que le taux d'emploi augmente avec le niveau d'études atteint, y compris dans la tranche d'âge supérieure, ce qui est particulièrement important dans l'UE où l'on observe un faible taux d'emploi dans cette tranche d'âge et un vieillissement rapide de la population.


5. Percentage of working age population participating in education and training by gender, age group (25-34, 35-44, 45-54, 55-64 and 25-64 years), working status and educational levels achieved (source: LFS).

5. Pourcentage de la population en âge de travailler participant à des mesures d'éducation et de formation par sexe, classe d'âge (25-34, 35-44, 45-54, 55-64 et 25-64 ans), situation de l'emploi et niveau d'éducation (source: enquête sur les forces de travail)


29. Considers that the progress made in adapting school curricula to key competences is a positive step, but that it is vital to make further efforts, notably through the recognition and certification of skills acquired in non-formal and informal education, and to support the acquisition of key competences for those at risk of educational under-achievement and social exclusion;

29. considère que les progrès réalisés dans l'adaptation des programmes scolaires aux compétences clés est une étape positive, mais qu'il reste essentiel de prendre de nouvelles mesures, y compris à travers la reconnaissance et la certification des compétences acquises dans la formation non formelle et informelle, pour faciliter l'acquisition de compétences clés par les enfants exposés à l'échec scolaire et à l'exclusion sociale;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Considers that the progress made in adapting school curricula to key competences is a positive step, but that it is vital to make further efforts, notably through the recognition and certification of skills acquired in non-formal and informal education, and to support the acquisition of key competences for those at risk of educational under-achievement and social exclusion;

29. considère que les progrès réalisés dans l'adaptation des programmes scolaires aux compétences clés est une étape positive, mais qu'il reste essentiel de prendre de nouvelles mesures, y compris à travers la reconnaissance et la certification des compétences acquises dans la formation non formelle et informelle, pour faciliter l'acquisition de compétences clés par les enfants exposés à l'échec scolaire et à l'exclusion sociale;


17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrated model ...[+++]

17. déplore l'insuffisance patente des niveaux actuels d'éducation et d'apprentissage tout au long de la vie, dont l'amélioration devrait figurer comme une grande priorité dans le cadre d'une coordination économique plus étroite, et approuve la plupart des mesures proposées par la Commission; regrette, toutefois, que certaines des suggestions formulées par le Parlement n'aient pas été retenues, notamment celles qui visent à améliorer la connaissance des langues étrangères, des mathématiques et des sciences dans l'enseignement primaire et secondaire, à mettre en place un modè ...[+++]


17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrated model ...[+++]

17. déplore l'insuffisance patente des niveaux actuels d'éducation et d'apprentissage tout au long de la vie, dont l'amélioration devrait figurer comme une grande priorité dans le cadre d'une coordination économique plus étroite, et approuve la plupart des mesures proposées par la Commission; regrette, toutefois, que certaines des suggestions formulées par le Parlement n'aient pas été retenues, notamment celles qui visent à améliorer la connaissance des langues étrangères, des mathématiques et des sciences dans l'enseignement primaire et secondaire, à mettre en place un modè ...[+++]


17. Regrets that the current levels of education and lifelong learning, which should be included as top priorities in the framework of an improved economic coordination approach, are clearly insufficient and agrees with most of the measures proposed by the Commission; regrets, however, that some of the proposals approved by the Parliament have not been taken on board especially those with the objective of improving the knowledge of foreign languages, mathematics and sciences in primary and secondary education, to achieve an integrated model ...[+++]

17. déplore l'insuffisance patente des niveaux actuels d'éducation et d'apprentissage tout au long de la vie, dont l'amélioration devrait figurer comme une grande priorité dans le cadre d'une coordination économique plus étroite, et approuve la plupart des mesures proposées par la Commission; regrette, toutefois, que certaines des suggestions formulées par le Parlement n'aient pas été retenues, notamment celles qui visent à améliorer la connaissance des langues étrangères, des mathématiques et des sciences dans l'enseignement primaire et secondaire, à mettre en place un modè ...[+++]


The Commission invites the Member States to close the funding deficit in higher education to achieve the Lisbon strategy.

La Commission invite les États membres à combler le déficit de financement de l'enseignement supérieur pour réaliser les objectifs de la stratégie de Lisbonne.


The Commission invites the Member States to close the funding deficit in higher education to achieve the Lisbon strategy.

La Commission invite les États membres à combler le déficit de financement de l'enseignement supérieur pour réaliser les objectifs de la stratégie de Lisbonne.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education to achieve' ->

Date index: 2021-01-29
w