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Acronym
Assemble orders of timber
Coordinate an order from various suppliers
Coordinate orders from various suppliers
Coordination of orders from various suppliers
EEA
EEA Consultative Committee
EEA Council
EEA JPC
EEA Joint Parliamentary Committee
EEA countries
EEA joint institution
EEA-CC
EES
Estimate orders for clothing merchandise
European Economic Area
European Economic Area Consultative Committee
European Economic Area Joint Parliamentary Committee
European Economic Space
Manage orders of timber
Manage timber orders
Managing timber orders
Place an order for clothing merchandise
Place orders for clothing merchandise
Placing an order for clothing merchandise
Preserve orders from various suppliers

Vertaling van "eeas in order " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


in order to guarantee the legal security and the homogeneity of the EEA

afin de garantir la sécurité et l'homogénéité de l'EEE


EEA Joint Parliamentary Committee | European Economic Area Joint Parliamentary Committee | EEA JPC [Abbr.]

Comité parlementaire mixte de l'EEE | Comité parlementaire mixte de l'Espace économique européen


EEA Consultative Committee | European Economic Area Consultative Committee | EEA-CC [Abbr.]

comité consultatif de l'EEE | comité consultatif de l'Espace économique européen | CC-EEE [Abbr.]




European Economic Area [ EEA [acronym] | EEA countries(STW) ]

Espace économique européen [ EEE ]


assemble orders of timber | manage orders of timber | manage timber orders | managing timber orders

rer des commandes de bois


coordination of orders from various suppliers | preserve orders from various suppliers | coordinate an order from various suppliers | coordinate orders from various suppliers

coordonner les commandes de différents fournisseurs


estimate orders for clothing merchandise | placing an order for clothing merchandise | place an order for clothing merchandise | place orders for clothing merchandise

commander des vêtements


European Economic Space | European Economic Area [ EES | EEA ]

Espace Economique Européen [ EEE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The provisions of this Directive on transparency and information requirements for payment service providers and on rights and obligations in relation to the provision and use of payment services should also apply, where appropriate, to transactions where one of the payment service providers is located outside the European Economic Area (EEA) in order to avoid divergent approaches across Member States to the detriment of consumers.

Il convient, le cas échéant, que les dispositions de la présente directive imposant des exigences de transparence et d’information aux prestataires de services de paiement et définissant les droits et les obligations liés à la prestation et à l’utilisation de services de paiement s’appliquent aussi lorsque l’un des prestataires de services de paiement est situé en dehors de l’Espace économique européen (EEE), afin d’éviter, entre les États membres, des divergences d’approche qui seraient préjudiciables aux consommateurs.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32016D2003 - EN - Commission Decision (EU) 2016/2003 of 14 November 2016 amending Decisions 2009/300/EC, 2011/263/EU, 2011/264/EU, 2011/382/EU, 2011/383/EU, 2012/720/EU and 2012/721/EU in order to prolong the period of validity of the ecological criteria for the award of the EU Ecolabel to certain products (notified under document C(2016) 7218) (Text with EEA relevance ) // COMMISSION DECISION (EU) 2016/2003 // (Text with EEA relevance)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32016D2003 - EN - Décision (UE) 2016/2003 de la Commission du 14 novembre 2016 modifiant les décisions 2009/300/CE, 2011/263/UE, 2011/264/UE, 2011/382/UE, 2011/383/UE, 2012/720/UE et 2012/721/UE afin de prolonger la période de validité des critères écologiques pour l'attribution du label écologique de l'Union européenne à certains produits [notifiée sous le numéro C(2016) 7218] (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE ) // DÉCISION (UE) 2016/2003 DE LA COMMISSION - [notifiée sous le numéro C(2016) 7218] // (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


14. Calls on the Council and the VP/HR to respond to Parliament's recommendation on the 2013 review of the organisation and the functioning of the EEAS in order to ensure the further development of an appropriate and gender-balanced structure within the EEAS (with the participation of the relevant Commission services), in which geographic and thematic expertise are integrated and drive a comprehensive approach to policy planning, formulation and implementation;

14. invite le Conseil et la VP/HR à donner suite à la recommandation du Parlement européen concernant l'examen 2013 de l'organisation et du fonctionnement du SEAE afin de permettre la poursuite de la mise en place au sein du SEAE d'une structure adéquate, avec un bon équilibre entre hommes et femmes, avec la participation des services concernés de la Commission, dans laquelle les expertises géographiques et thématiques sont intégrées et sont le vecteur d'une approche globale en matière de programmation, d'élaboration et de mise en œuv ...[+++]


14. Calls on the Council and the VP/HR to respond to Parliament's recommendation on the 2013 review of the organisation and the functioning of the EEAS in order to ensure the further development of an appropriate structure within the EEAS (with the participation of the relevant Commission services), in which geographic and thematic expertise are integrated and drive a comprehensive approach to policy planning, formulation and implementation;

14. invite le Conseil et la VP/HR à donner suite à la recommandation du Parlement européen concernant l'examen 2013 de l'organisation et du fonctionnement du SEAE afin de permettre la poursuite de la mise en place au sein du SEAE d'une structure adéquate (avec la participation des services compétents de la Commission), dans laquelle les expertises géographiques et thématiques sont intégrées et sont le vecteur d'une approche globale en matière de programmation, d'élaboration et de mise en œuvre des politiques;


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14. Encourages the EEAS to enhance its role in international negotiations covering political and external policy issues, and in particular to use the tools of diplomacy available to the EEAS in order to promote the International Criminal Court (ICC), to remind third countries – with special emphasis on developing countries – of the need for them to support the ICC and to sign or ratify its constituent act if they have not yet done so, and to include in agreements with third countries binding clauses that require them to cooperate with the ICC, or indeed to impose restrictions on persons against whom proceedings have been initiated in the ...[+++]

14. encourage le SEAE à renforcer son rôle dans les négociations internationales relatives aux questions politiques et de politique extérieure, notamment en recourant aux outils diplomatiques dont il dispose pour promouvoir la Cour pénale internationale (CPI), à rappeler la nécessité de la soutenir et de signer ou ratifier son acte constitutif auprès des pays tiers – et en particulier des pays en voie de développement – qui ne l'ont pas encore fait, et à intégrer des clauses contraignantes dans les accords conclus avec les pays tiers, les obligeant à coopérer avec la CPI, ou encore à imposer des mesures restrictives contre les personnes ...[+++]


With regard to the claims for the Tribunal, first, to order the applicant’s post to be regraded to a grade corresponding to the level of his responsibilities and, secondly, to order the EEAS to bear all the consequences, in particular the financial consequences, of that regrading, retrospectively from the time of his entry into the service, it should be noted that, in the context of an action brought under Article 91 of the Staff R ...[+++]

S’agissant des demandes tendant à ce que le Tribunal, d’une part, ordonne le reclassement du poste du requérant à un grade correspondant au niveau de ses responsabilités et, d’autre part, ordonne au SEAE de tirer toutes les conséquences, notamment pécuniaires, de ce reclassement, rétroactivement depuis l’entrée en fonctions du requérant, il y a lieu de rappeler que, dans le cadre d’un recours introduit au titre de l’article 91 du statut, le juge ne saurait, sans empiéter sur les prérogatives de l’autorité administrative, faire des déclarations ou des constatations de principe ni adresser des injonctions à une institution (voir ordonnance ...[+++]


It follows that the claims for the Tribunal to order the applicant’s post to be regraded to a grade corresponding to the level of his responsibilities and to order the EEAS to bear all the consequences, in particular the financial consequences, of that regrading retrospectively from the time of his entry into the service are inadmissible.

Il s’ensuit que les conclusions tendant à ce que le Tribunal ordonne le reclassement du poste du requérant à un grade correspondant au niveau de ses responsabilités et ordonne au SEAE de tirer toutes les conséquences, notamment pécuniaires, de ce reclassement, rétroactivement depuis l’entrée en fonctions du requérant, ne sont pas recevables.


The High Representative shall adopt rules, equivalent to those laid down in Council Decision 2003/479/EC of 16 June 2003 concerning the rules applicable to national experts and military staff on secondment to the General Secretariat of the Council , under which SNEs are put at the disposal of the EEAS in order to provide specialised expertise.

Le haut représentant adopte les règles, équivalentes à celles énoncées dans la décision 2003/479/CE du Conseil du 16 juin 2003 relative au régime applicable aux experts et militaires nationaux détachés auprès du secrétariat général du Conseil , conformément auxquelles des END sont mis à la disposition du SEAE afin de le faire bénéficier de leur expertise spécialisée.


18. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union's civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis platform and other relevant services of the Commission, which should be included in the EEAS, in order to build up a coord ...[+++]

18. soutient la mise en place d'une direction pour la gestion des crises et la planification civilo-militaire (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) visant, au niveau stratégique, à planifier les opérations civiles et militaires de l'Union et à participer au développement de la PSDC, notamment concernant les capacités civiles et militaires; regrette cependant les retards considérables dans la mise en place de cette nouvelle structure; demande une étroite coordination au sein du SEAE entre, d'une part, le CMPD et les autres structures de la PSDC et, d'autre part, la plate-forme de crise et les autres services concernés de l ...[+++]


19. Supports the establishment of a civil-military Crisis Management and Planning Directorate (CMPD) to take responsibility for crisis management and strategic planning of the Union’s civil and military operations and help develop the CSDP, particularly in terms of civil and military capabilities; deprecates, however, the extremely lengthy delay in setting up this new structure; calls for close coordination within the EEAS between, on the one hand, the CMPD and the other CSDP structures and, on the other hand, the crisis platform and other relevant services of the Commission, which should be included in the EEAS, in order to build up a coord ...[+++]

19. soutient la mise en place d'une direction de gestion de crises et de planification civilo-militaire (Crisis Management and Planning Directorate - CMPD) pour la gestion des crises visant, au niveau stratégique, à planifier les opérations civiles et militaires de l’Union et à participer au développement de la PSDC, notamment concernant les capacités civiles et militaires ; regrette cependant les retards considérables dans la mise en place de cette nouvelle structure ; demande une étroite coordination au sein du SEAE entre, d'une part, le CMPD et les autres structures de la PSDC et, d'autre part, la plate-forme de crise et les autres ...[+++]


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