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All-of-government approach
Connected government
E-governance
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
Embrace reflex
Embracing Change
Embracing Change in the Federal Public Service
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
Good governance in tax matters
Good governance in the area of taxation
Good governance in the tax area
Good tax governance
Governance
Government
Government structure
Horizontal government
Integrated government
Interagency approach
Joined-up government
Moro embrace reflex
Moro reaction
Moro reflex
Moro response
Moro's embrace reflex
Moro's reflex
National government
Networked government
Startle reflex
Startle response
Tax good governance
Whole of government

Vertaling van "embrace in government " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Moro's reflex [ Moro reflex | Moro's embrace reflex | Moro embrace reflex | embrace reflex | Moro reaction | Moro response | startle reflex | startle response ]

réflexe de Moro [ réflexe d'embrasement | réflexe des bras en croix ]


Embracing Change: Building a Representative Federal Public Service [ Embracing Change ]

Faire place au changement : Bâtir une fonction publique fédérale representative [ Faire place au changement ]


Definition: A fairly well-defined cluster of phobias embracing fears of leaving home, entering shops, crowds and public places, or travelling alone in trains, buses or planes. Panic disorder is a frequent feature of both present and past episodes. Depressive and obsessional symptoms and social phobias are also commonly present as subsidiary features. Avoidance of the phobic situation is often prominent, and some agoraphobics experience little anxiety because they are able to avoid their phobic situations. | Agoraphobia without history of panic disorder Panic disorder with agoraphobia

Définition: Groupe relativement bien défini de phobies concernant la crainte de quitter son domicile, la peur des magasins, des foules et des endroits publics, ou la peur de voyager seul en train, en autobus ou en avion. La présence d'un trouble panique est fréquente au cours des épisodes actuels ou antérieurs d'agoraphobie. Parmi les caractéristiques associées, on retrouve souvent des symptômes dépressifs ou obsessionnels, ainsi que des phobies sociales. Les conduites d'évitement sont souvent au premier plan de la symptomatologie et certains agoraphobes n'éprouvent que peu d'anxiété, car ils parviennent à éviter les situations phobogène ...[+++]


all-of-government approach | connected government | horizontal government | integrated government | interagency approach | joined-up government | networked government | whole of government

approche gouvernementale globale | approche interministérielle | approche pangouvernementale


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


OCCAR Security Agreement between the Government of the French Republic, the Government of the Federal Republic of Germany, the Government of the Kingdom of Belgium, the Government of the Italian Republic and the Government of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

accord de sécurité OCCAR entre le Gouvernement de la République française, le Gouvernement de la République fédérale d'Allemagne, le Gouvernement du Royaume de Belgique, le Gouvernement de la République italienne et le Gouvernement du Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d'Irlande du Nord


good governance in tax matters | good governance in the area of taxation | good governance in the tax area | good tax governance | tax good governance

bonne gouvernance dans le domaine fiscal | bonne gouvernance en matière fiscale | bonne gouvernance fiscale


governance [ e-governance ]

gouvernance [ e-gouvernance ]


Embracing Change in the Federal Public Service

Faire place au changement dans la fonction publique fédérale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Risk governance - embracing risk identification, assessment, management and communication - has become a crucial but often highly controversial component of public policy.

La gouvernance des risques - qui englobe la détection, l'évaluation, la gestion et la communication des risques - est devenue une composante cruciale, mais souvent très controversée, des politiques publiques.


As European Union continues to enlarge and embrace greater diversity, new needs and demands are arising such as for seamless public services across borders, essential to increase citizens’ opportunities for mobility and for business in Europe. eGovernment can help governments to meet these challenges and demands.

À mesure que l’Union européenne s’étend et se diversifie, apparaissent de nouveaux besoins et exigences comme la continuité transfrontière des services publics, indispensable pour que les individus aient plus de possibilités économiques et de mobilité en Europe. L’administration en ligne peut aider les États à relever ces défis et satisfaire ces exigences.


More and more governments are embracing more citizen-centred approaches to service delivery.

Les pouvoirs publics ont de plus en plus souvent une conception de la prestation des services publics centrée sur les citoyens.


1. Underlines that the global landscape has changed in recent years, including shifts in the global economic and political balance, and that although some developing and emerging economies have experienced relevant economic growth, they still face high and increasing levels of inequality; considers that a new approach is needed that embraces global governance, with a strong focus on policy coherence for development and the provision of global public goods;

1. souligne que la scène internationale a changé ces dernières années, notamment du fait de mutations majeures de l'équilibre économique et politique mondial, et que si certains pays en développement et émergents ont connu une croissance économique sensible, ils restent confrontés à des inégalités fortes et croissantes; estime qu'il est nécessaire d'adopter une nouvelle approche qui englobe la gouvernance mondiale, en mettant fortement l'accent sur la cohérence des politiques au service du développement et sur l'offre de biens publics mondiaux;


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89. Takes the view that, while the MDGs have certainly been a success in shining a brighter spotlight on development aid, a mere focus on aid is too narrow; considers that a new approach is needed that embraces global governance, with a strong focus on policy coherence for development and the provision of global public goods;

89. est d'avis que, même si les OMD ont certainement réussi à jeter une lumière plus intense sur l'aide au développement, une simple focalisation sur l'aide est trop étroite; estime qu'il est nécessaire d'adopter une nouvelle approche qui englobe la gouvernance mondiale, en mettant fortement l'accent sur la cohérence des politiques au service du développement et sur l'offre de biens publics mondiaux;


39. Stresses that collective action on climate change must embrace strong governance structures and procedures that will give a greater voice to developing countries, and therefore calls on the EU to contribute to an institutional architecture that is inclusive, transparent, equitable and provides for a balanced representation between developed and developing countries on relevant governing bodies;

39. souligne que l'action collective sur le changement climatique doit s'appuyer sur des structures et des procédures de gouvernance solides qui donneront plus de portée à la voix des pays en développement et appelle donc l'Union européenne à contribuer à l'établissement d'une structure institutionnelle qui soit largement ouverte, transparente et équitable, et dont les organes directeurs compétents laissent la place à une représentation équilibrée des pays développés et des pays en développement;


39. Stresses that collective action on climate change must embrace strong governance structures and procedures that will give a greater voice to developing countries, and therefore calls on the EU to contribute to an institutional architecture that is inclusive, transparent, equitable and provides for a balanced representation between developed and developing countries on relevant governing bodies;

39. souligne que l'action collective sur le changement climatique doit s'appuyer sur des structures et des procédures de gouvernance solides qui donneront plus de portée à la voix des pays en développement et appelle donc l'Union européenne à contribuer à l'établissement d'une structure institutionnelle qui soit largement ouverte, transparente et équitable, et dont les organes directeurs compétents laissent la place à une représentation équilibrée des pays développés et des pays en développement;


40. Stresses that collective action on climate change must embrace strong governance structures and procedures that will give a greater voice to developing countries, and therefore calls on the EU to contribute to an institutional architecture that is inclusive, transparent, equitable and provides for a balanced representation between developed and developing countries on relevant governing bodies;

40. souligne que l'action collective sur le changement climatique doit s'appuyer sur des structures et des procédures de gouvernance solides qui donneront plus de portée à la voix des pays en développement et appelle donc l'Union européenne à contribuer à l'établissement d'une structure institutionnelle qui soit largement ouverte, transparente et équitable, et dont les organes directeurs compétents laissent la place à une représentation équilibrée des pays développés et des pays en développement;


For countries and regions, in particular those eligible under the Convergence objective, the quality and productivity of the public sector are essential in order to embrace reforms and good governance, especially in the economic, employment, social, educational, environmental and judicial fields.

Pour les pays et régions concernés, notamment s’ils relèvent de l’objectif de convergence, la qualité et la productivité du secteur public sont des éléments essentiels pour assurer l'adhésion aux réformes et à la bonne gouvernance, en particulier dans les domaines de l’économie, de l'emploi, du social, de l’éducation, de l’environnement et de la justice.


3. By stating their social responsibility and voluntarily taking on commitments which go beyond common regulatory and conventional requirements, which they would have to respect in any case, companies endeavour to raise the standards of social development, environmental protection and respect of fundamental rights and embrace an open governance, reconciling interests of various stakeholders in an overall approach of quality and sustainability.

3. En affirmant leur responsabilité sociale et en contractant de leur propre initiative des engagements qui vont au-delà des exigences réglementaires et conventionnelles auxquelles elles doivent de toute façon se conformer, les entreprises s'efforcent d'élever les normes liées au développement social, à la protection de l'environnement et au respect des droits fondamentaux, et adoptent un mode ouvert de gouvernance, conciliant les intérêts de diverses parties prenantes au sein d'une approche globale de la qualité et du développement d ...[+++]




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Date index: 2024-03-07
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