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AA
AAU
Air pollution vehicle regulations
Assemble different clips
Assigned amount
Assigned amount unit
Bristly foxtail
CERC
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Create a rough cut
Create rough cut
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission regulations
Emission standards
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
International emissions trading
Legal requirements for emissions
Make a rough cut
Marketable emission permit
Negotiable pollution permit
Polish rough jewel parts
Rough bristle-grass
Rough bristlegrass
Rough meadow grass
Rough panic grass
Rough panic-grass
Rough timber
Rough-sawn timber
Rough-stalk bluegrass
Rough-stalked meadow grass
Shine rough jewel parts
Smoothen jewel parts
Smoothen rough jewel parts
Timber in the rough
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit
Undressed timber
Unwrought timber

Traduction de «emissions are roughly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bristly foxtail | rough bristlegrass | rough bristle-grass | rough panic grass | rough panic-grass

sétaire verticillée


assemble different clips | make a rough cut | create a rough cut | create rough cut

créer un bout-à-bout | créer un bout à bout | créer un premier montage


polish rough jewel parts | shine rough jewel parts | smoothen jewel parts | smoothen rough jewel parts

polir des pièces de joaillerie brutes


rough meadow grass | rough-stalk bluegrass | rough-stalked meadow grass

pâturin commun | pâturin rude


rough timber | rough-sawn timber | timber in the rough | undressed timber | unwrought timber

brut de sciage


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Engines installed in NRMM contribute significantly to air pollution and are accountable for roughly 15% of the nitrogen oxide (NOx) and 5% of the particulate matter (PM) emissions in the EU.

Les moteurs installés dans les EMNR sont une source importante de pollution atmosphérique: ils représentent environ 15 % des émissions d’oxydes d’azote (NOx) et 5 % des émissions de particules dans l’UE.


– Mr Langen, I do not know exactly to what you are referring, but, if you are talking about emissions in Europe, let us be honest about it: our emissions are roughly speaking 14% of global emissions and that trend is a downwards one, because there are big economies on the rise in terms of emissions.

– (EN) Monsieur Langen, je ne sais pas précisément de quoi vous parlez mais si vous parlez des émissions en Europe, soyons honnêtes: nos émissions représentent en gros 14 % des émissions mondiales et cette tendance est à la baisse, car il y a de grandes économies en hausse en termes d’émissions.


Considered with the U.S., Canada's emissions are roughly 2% of the world's, give or take a fraction.

En tenant compte des États-Unis, les émissions du Canada sont environ 2 p. 100 du total des émissions mondiales.


CO2 savings in the Paris airports amount to 6.000 tons per year - which is roughly the equivalent of the yearly emissions of about 300 average households".

Les aéroports de Paris ont réduit de 6 000 tonnes leurs émissions de CO2 annuelles, ce qui correspond globalement aux rejets d'environ 300 ménages moyens.


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The EU Emissions Trading System covers roughly half of the EU emissions from 2013 to 2020.

Le système communautaire d'échange de quotas d'émissions couvre grosso modo la moitié des émissions de l'UE pour la période 2013-2020.


24. Underlines that energy consumption is increasing most in the transport sector and that road transport contributes to roughly 25% of the Community's CO2 emissions; calls, therefore, for binding measures for the transport sector, including aviation, to make emission reductions equivalent to those in other sectors by 2020 and for the development of more integrated and greener public transport, respecting the environment and natural resources;

24. souligne que c'est le secteur des transports qui a enregistré la plus forte augmentation de la consommation d'énergie, que les transports routiers représentent environ 25% des émissions de CO2 dans la Communauté; demande par conséquent que des mesures contraignantes s'appliquent au secteur des transports, y compris l'aviation, afin que la réduction des émissions d'ici à 2020 y soit équivalente à celle des autres secteurs , et que soient mis en service des transports en commun plus intégrés et plus respectueux de l'environnement e ...[+++]


Households use almost one third of the energy consumed in the EU, and private cars are responsible for roughly half of the transport emissions, so individuals have a direct influence on these emissions.

Les ménages utilisent près d'un tiers de l'énergie consommée dans l'UE, et les automobiles privées sont à l'origine d'environ la moitié des émissions dues au transport.


22. Underlines that developments within the transport sector are critical as it contributes to roughly 30% of the Community's CO2 equivalent emission, in which approximately 85% is the share of road transport; underlines that rail transport is much more energy efficient than road transport; regrets the fact that the automobile industry is unlikely to meet the target of 140 gm/km within the time-limit laid down under the current voluntary agreement; therefore calls for a policy of strong measures to reduce ...[+++]

22. souligne que l'évolution de la situation dans le secteur des transports est critique, étant donné que celui-ci contribue à hauteur d'environ 30% aux émissions d'équivalent CO2 dans la Communauté et que sur ce pourcentage, quelque 85% sont imputables aux transports routiers; attire l'attention sur le fait que les transports ferroviaires sont beaucoup plus économes en énergie que les transports routiers; regrette que l'industrie automobile ne puisse très probablement pas atteindre l'objectif de 140 g/km dans le délai prévu par l'accord volontaire actuel; demande par conséquent l'adoption de mesures vigoureuses afin de réduire les ém ...[+++]


18. Underlines that developments within the transport sector are critical as it contributes to roughly 30% of the Community's CO2 equivalent emission, in which approximately 85% is the share of the road transport; underlines that rail transport is much more energy efficient than road transport; regrets the fact that the automobile industry is unlikely to meet the target of 140 gm/km within the time-limit laid down under the current voluntary agreement; therefore calls for a policy of strong measures to reduce ...[+++]

18. souligne que l'évolution de la situation dans le secteur des transports est critique, étant donné que celui-ci contribue à hauteur d'environ 30% aux émissions d'équivalent CO2 dans la Communauté et que sur ce pourcentage, quelque 85% sont imputables aux transports routiers; attire l'attention sur le fait que les transports ferroviaires sont beaucoup plus économes en énergie que les transports routiers; regrette que l'industrie automobile ne puisse très probablement pas atteindre l'objectif de 140 g/km dans le délai prévu par l'accord volontaire actuel; demande par conséquent l'adoption de mesures vigoureuses afin de réduire les ém ...[+++]


The standards for all new installations would cut SO2 emissions by more than 80 per cent compared with almost all existing plant and would roughly halve NOX emissions.

Les normes prévues pour toutes les nouvelles installations réduiraient les émissions de SO2 de plus de 80 % par rapport à presque toutes les installations existantes et elles réduiraient les émissions de NOX de moitié environ.


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