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AA
AAU
Air pollution vehicle regulations
Anthropogenic air emission
Anthropogenic atmospheric emission
Anthropogenic emission
Anthropogenic greenhouse gas emission
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission reduction pathway
Emission reduction trajectory
Emission regulations
Emission standards
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emission trajectory
Emissions allowance
Emissions pathway
Emissions permit
Emissions trading
Greenhouse gas emissions allowance
International emissions trading
Laser brands
Laser types
Legal requirements for emissions
Marketable emission permit
Negotiable pollution permit
PIXE
Particle-induced X-ray emission
Proton-induced X-ray emission
Radiation emission categories
Radiation emission varieties
Tradable emission entitlements
Tradable emissions permit
Tradable permit
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit

Vertaling van "emissions ‘x’ km emissions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]


particle-induced X-ray emission | PIXE | proton-induced X-ray emission

émission de rayons X induite par particules chargées | émission X induite par particules chargées | émission de rayons X induite par protons | émission X induite par protons | fluorescence X induite par particules chargées | fluorescence X induite par protons


emissions allowance | emissions permit | greenhouse gas emissions allowance | tradable emissions permit | tradable permit

permis d'émission négociable | quota d'émission de gaz à effet de serre


emission reduction pathway | emission reduction trajectory | emission trajectory | emissions pathway

profil d'émissions | trajectoire de réduction des émissions | trajectoire d'émission


anthropogenic air emission | anthropogenic atmospheric emission | anthropogenic emission | anthropogenic greenhouse gas emission

émission anthropique


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions


radiation emission categories | radiation emission varieties | laser brands | laser types

types de laser
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Downstream from the research and demonstration stages, the EU will stimulate environmentally friendly innovation by creating the conditions to bring mature new technologies to the market through standard setting and regulation (e.g. successive EURO norms for road vehicles, improved tyres), promotion of clean vehicles on the basis of public procurement (e.g. of buses), fiscal instruments [26] (e.g. unleaded petrol) and state aids, agreed targets (e.g. the 5.75% biofuels target for 2010, the voluntary agreement with the automotive industry to lower CO2 emissions to 140g/km by 2008 and to 120 g/km by 2012 in line with the EU strategy on CO2 ...[+++]

En aval des étapes de la recherche et de la démonstration, l’Union européenne stimulera l’innovation respectueuse de l’environnement en créant les conditions permettant de commercialiser des technologies nouvelles parvenues à maturité, par la normalisation et la réglementation (p. ex. les normes EURO successives pour les véhicules routiers, les pneumatiques améliorés), par la promotion de véhicules non polluants dans le cadre de marchés publics (p. ex. les bus), par les incitations fiscales[26] (p. ex. sur l’essence sans plomb) et les aides d’État, par les objectifs négociés (p. ex. l’objectif de 5,75 % de biocarburants pour 2010, l’accord volontaire passé avec l’industrie automobile en vue de ramener les ...[+++]


Emissions ‘x’ km/Emissions zero km

Émissions «x» km/Émissions zéro km


[1] EU legislation currently refers to low-emission vehicles as vehicles having tailpipe emissions below 50g/km.

[1] En l'état actuel de la législation de l'UE, sont considérés comme des véhicules à émissions faibles ceux dont les émissions à l'échappement sont inférieures à 50g/km.


From literature review and information from type approval authorities and test houses, it is clear that flexibilities are increasingly being used to lower CO2/km emissions of new vehicles.

Si l'on se fie aux publications scientifiques existantes et aux informations fournies par les autorités chargées de la réception par type et par les centres d'essai, il apparaît très clairement que les constructeurs ont de plus en plus recours aux flexibilités pour réduire les émissions en grammes de CO2 par kilomètre des nouveaux véhicules.


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Where: CFC is the combined fuel consumption in l/100 km, CO is the combined mass of CO emissions in g/km after it has been rounded in accordance with the rule referred to in Remark (2 b), “k” a coefficient equal to:

Sachant que: CFC est la consommation de carburant combinée exprimée en l/100 km, CO la masse combinée des émissions de CO exprimée en g/km après avoir été arrondie selon la règle définie à la remarque 2. b), «k» un coefficient équivalent à:


25. Supports the EU objective of reducing CO2 emissions to 120g/km by 2012; calls on the Commission to encourage similar initiatives through its Partnership and Cooperation Agreement and bilateral FTAs; stresses that the automotive industry plays a significant role in the reduction of emissions globally; stresses that only a holistic and international approach will significantly lower CO2 emissions; believes, however, that the benefits of EU environmental regulations in the automotive sector would spread well beyond EU markets; stresses that research into second generation biofuels and alternative fuels, road safety performance, the ...[+++]

25. soutient l'objectif de l'Union de réduire les émissions de CO2 à 120g/km d'ici 2012; invite la Commission à encourager des initiatives similaires par l'intermédiaire de son accord de partenariat et de coopération et des accords de libre-échange bilatéraux; souligne que l'industrie automobile joue un rôle majeur dans la réduction des émissions au niveau mondial; souligne que seule une approche globale internationale permettra de réduire de façon notable les émissions de CO2; estime cependant que les avantages des réglementations européennes en matière d'environnement dans le secteur automobile auront des répercussions bien au-delà ...[+++]


3. Points out that the Commission (in accordance with its communication to Parliament and the Council of 7 February 2007 (COM(2007)0022)) must propose measures – taking an integrated approach – with a view to meeting a target for the reduction of CO2/km emissions for private cars and light vehicles; would like the Commission to set out a clear and appropriate methodology for establishing these targets, without forgetting the reduction of emissions of NOx and particulate matter (Euro VI, emission limits for heavy duty vehicles);

3. rappelle que la Commission doit proposer (selon sa communication au Parlement et au Conseil du 7 février 2007 (COM(2007)0022)) des mesures en vue d'atteindre, par une approche intégrée, un objectif de réduction des émissions de CO2/km pour les voitures particulières et les véhicules légers ; souhaite qu'elle présente une méthodologie claire et adaptée pour fixer ces objectifs, sans omettre la diminution des émissions de NOx et de particules (Euro VI, pour limiter les émissions polluantes des véhicules utilitaires lourds);


Already more than one million cars sold annually within the EU emit less than 120g CO2/km, and some top-of-the-range hybrid vehicles on the market produce 25% less emissions (60g CO2/km) than commercial rivals selling at comparable prices.

Dès maintenant sont vendues chaque année dans l'UE plus d'un million de voitures qui émettent moins de 120g CO2/km, tandis que certaines voitures hybrides haut de gamme du marché produisent des émissions 25% moins élevées (60g CO2/km) que des rivales commerciales vendues à des prix comparables.


As a result, the desired outcome – namely to effect a major shift in what the consumer decides when he buys a car – would not be achieved, since, if there is only a difference of EUR 80 between a car with 120 g/km emission and a car with 200 g/km emissions, then the market will remain unaffected.

Par conséquent, le résultat souhaité - à savoir engendrer un changement majeur dans la décision prise par le consommateur lorsqu’il achète une voiture - ne sera pas atteint dans la mesure où une différence d’à peine 80 euros entre une voiture avec une émission de 120 g/Km et une voiture avec une émission de 200 g/Km sera insuffisante pour affecter le marché.


- Ensure that the average new car fleet achieves CO 2 emissions of 140g/km by 2008/09 and 120g/km by 2012 , as part of an integrated policy approach.

- Veiller à ce que les véhicules neufs réduisent en moyenne leurs émissions de CO 2 à 140 g/km d’ici 2008-2009 et à 120 g/km d’ici 2012 , en adoptant une stratégie intégrée.




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Date index: 2021-04-18
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