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Check that the windlass is in gear
Counterfeit
Counterfeit banknote
Counterfeit currency
Counterfeit money
Counterfeiting
Counterfeiting of currency
Counterfeiting of means of payment
Counterfeiting of money
Counterfeiting of the euro
Ensure choreography duration
Ensure choreography longevity
Ensure contract close-out
Ensure contract extension
Ensure contract termination and follow-up
Ensure contract termination follow-up
Ensure correct portion size
Ensure duration of production
Ensure effective portion control
Ensure longevity of choreography
Ensure portion control
Ensure portions' control
Ensure that the windlass is in gear
Falsification of means of payment
Forgery of currency
Forgery of means of payment
Forgery of money
Forgery of the euro
Industrial counterfeiting
Kind of counterfeit
Product counterfeiting
Type of counterfeit
Type of counterfeit banknote

Traduction de «ensure that counterfeit » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
counterfeiting [ counterfeit currency | counterfeiting of currency | counterfeiting of means of payment | counterfeiting of money | counterfeiting of the euro | counterfeit money | falsification of means of payment | forgery of currency | forgery of means of payment | forgery of money | forgery of the euro ]

faux monnayage [ contrefaçon de l'euro | contrefaçon des moyens de paiement | crime de faux monnayage | émission de fausse monnaie | falsification des moyens de paiement | fausse monnaie | fausse-monnaie | faux-monnayage | faux monnayage de l'euro ]


kind of counterfeit | type of counterfeit | type of counterfeit banknote

type de billets contrefaits | type de contrefaçon


industrial counterfeiting [ Product counterfeiting(STW) ]

contrefaçon


Definition: The majority of compulsive acts are concerned with cleaning (particularly handwashing), repeated checking to ensure that a potentially dangerous situation has not been allowed to develop, or orderliness and tidiness. Underlying the overt behaviour is a fear, usually of danger either to or caused by the patient, and the ritual is an ineffectual or symbolic attempt to avert that danger.

Définition: La plupart des comportements compulsifs concernent la propreté (en particulier le lavage des mains), des vérifications répétées pour éviter la survenue d'une situation qui pourrait devenir dangereuse, ou un souci excessif de l'ordre et du rangement. Le comportement du sujet est sous-tendu par une crainte consistant habituellement dans l'appréhension d'un danger, encouru ou provoqué par le sujet et l'activité rituelle constitue un moyen inefficace ou symbolique pour écarter ce danger.


ensure correct portion size | ensure portions' control | ensure effective portion control | ensure portion control

veiller au caractère adéquat des portions | vérifier les portions | contrôler les portions | s’assurer du caractère adéquat des portions


ensure contract close-out | ensure contract extension | ensure contract termination and follow-up | ensure contract termination follow-up

bien gérer la fin et le suivi de contrats


ensure choreography longevity | ensure duration of production | ensure choreography duration | ensure longevity of choreography

assurer la longévité d'une chorégraphie


ensure that the windlass is in gear [ check that the windlass is in gear ]

vérifier que le guindeau est embrayé


counterfeit | counterfeit banknote

billet contrefaisant | contrefaçon | faux billet


counterfeit currency | counterfeit money

fausse monnaie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
49. Emphasises that the duty of the Office for Harmonisation in the Internal Market (OHIM) – to obtain data documenting IPR infringements from the industry and to generate reliable data and analysis of the real impact of infringements on economic actors – should be part of the ten-point Action Plan and of the basis for further actions in the different sectors most affected; calls, in this connection, on the Commission to improve the Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool (ACIST) database developed by the OHIM, so as to provide information concerning counterfeiters and ensure that counterfeit products are not purchased by contract ...[+++]

49. souligne que l'obligation de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (OHMI) d'obtenir des données exposant les violations des DPI du secteur et de produire des informations et une analyse de l'impact réel des atteintes aux DPI sur les acteurs économiques devrait faire partie du plan d'action en dix points et constituer le point de départ d'autres initiatives dans les différents secteurs les plus touchés; appelle à ce titre la Commission à améliorer la base de données "Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool" élaborée par l'OHMI afin de pouvoir accéder à des informations sur les contrefacteurs et éviter ainsi l'acq ...[+++]


49. Emphasises that the duty of the Office for Harmonisation in the Internal Market (OHIM) – to obtain data documenting IPR infringements from the industry and to generate reliable data and analysis of the real impact of infringements on economic actors – should be part of the ten-point Action Plan and of the basis for further actions in the different sectors most affected; calls, in this connection, on the Commission to improve the Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool (ACIST) database developed by the OHIM, so as to provide information concerning counterfeiters and ensure that counterfeit products are not purchased by contract ...[+++]

49. souligne que l'obligation de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (OHMI) d'obtenir des données exposant les violations des DPI du secteur et de produire des informations et une analyse de l'impact réel des atteintes aux DPI sur les acteurs économiques devrait faire partie du plan d'action en dix points et constituer le point de départ d'autres initiatives dans les différents secteurs les plus touchés; appelle à ce titre la Commission à améliorer la base de données "Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool" élaborée par l'OHMI afin de pouvoir accéder à des informations sur les contrefacteurs et éviter ainsi l'acq ...[+++]


49. Emphasises that the duty of the Office for Harmonisation in the Internal Market (OHIM) – to obtain data documenting IPR infringements from the industry and to generate reliable data and analysis of the real impact of infringements on economic actors – should be part of the ten-point Action Plan and of the basis for further actions in the different sectors most affected; calls, in this connection, on the Commission to improve the Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool (ACIST) database developed by the OHIM, so as to provide information concerning counterfeiters and ensure that counterfeit products are not purchased by contract ...[+++]

49. souligne que l'obligation de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (OHMI) d'obtenir des données exposant les violations des DPI du secteur et de produire des informations et une analyse de l'impact réel des atteintes aux DPI sur les acteurs économiques devrait faire partie du plan d'action en dix points et constituer le point de départ d'autres initiatives dans les différents secteurs les plus touchés; appelle à ce titre la Commission à améliorer la base de données "Anti-Counterfeiting Intelligence Support Tool" élaborée par l'OHMI afin de pouvoir accéder à des informations sur les contrefacteurs et éviter ainsi l'acq ...[+++]


19. Emphasises that the duty of the Office for Harmonisation in the Internal Market (OHIM) to obtain data documenting IPR infringements from the industry and to generate reliable data and analysis of the real impact of infringements on economic actors should be part of the ten-point action plan and of the basis for further actions in the different sectors most affected; calls on the Commission in this connection to improve the ACIST database developed by the OHIM, so as to provide information concerning counterfeiters and ensure that counterfeit products are not purchased by contracting authorities;

19. souligne que l'obligation de l'Office de l'harmonisation dans le marché intérieur (OHMI) d'obtenir des données exposant les violations des DPI du secteur et de produire des informations et une analyse de l'impact réel des atteintes aux DPI sur les acteurs économiques devrait faire partie du plan d'action en dix points et constituer le point de départ d'autres initiatives dans les différents secteurs les plus touchés; appelle à ce titre la Commission à améliorer la base de données ACIST élaborée par l'OHMI afin de pouvoir accéder à des informations sur les contrefacteurs et éviter ainsi l'acquisition de produits de contrefaçon par le ...[+++]


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During investigations into counterfeiting of the euro, EU countries must ensure that national analysis centres (NACs) carry out the necessary expert analyses of suspected counterfeit euro notes, while coin national analysis centres (CNACs) must carry out these analyses for suspected counterfeit coins.

Dans le cadre des enquêtes relatives à la contrefaçon de l’euro, pays de l’UE doivent faire en sorte que les centres nationaux d’analyse (CNA) réalisent les expertises nécessaires sur les billets en euros suspectés d’être faux, alors que ce sont les centres nationaux d’analyse de pièces (CNAP) qui doivent effectuer les analyses des pièces suspectées d’être fausses.


Article 10: Obligation to transmit counterfeit euro notes and coins for analysis and detection of counterfeits – the provision requires from Member States to ensure that the National Analysis Centres and the National Coin Analysis Centres can analyse euro counterfeits also during on-going judicial proceedings for the purpose of detecting further counterfeits.

Article 10: Obligation de transmission des faux billets et des fausses pièces en euros à des fins d’analyse et de détection des contrefaçons – cette disposition impose aux États membres de veiller à ce que les centres nationaux d’analyse et les centres nationaux d’analyse des pièces puissent également analyser les faux billets et les fausses pièces en euros pendant une procédure judiciaire en cours aux fins de la détection d’autres contrefaçons.


− (LT) I voted in favour of this resolution because the counterfeiting of medicinal products is a significant problem throughout the EU, and we therefore need to take radical measures to ensure that counterfeit medicines, which could have adverse effects on human health or even life, do not enter the market.

− (LT) J’ai voté pour cette résolution parce que la contrefaçon de médicaments est un problème significatif qui touche toute l’UE et nous devons dès lors prendre des mesures radicales pour faire en sorte que les médicaments contrefaits, qui peuvent avoir des effets néfastes sur la santé humaine et même sur la vie, ne soient pas mis sur le marché.


—ensuring mutual assistance in preventing counterfeiting and combating the uttering of counterfeit notes and counterfeit coins, which shall include, inter alia, scientific support and training with the logistical support of the Member States.

—par une assistance mutuelle dans le domaine de la prévention du faux monnayage et de la lutte contre la mise en circulation des faux billets et des fausses pièces, qui comprend notamment le soutien scientifique et la formation avec l'appui logistique des États membres.


- ensuring mutual assistance in preventing counterfeiting and combating the uttering of counterfeit notes and counterfeit coins, which shall include, inter alia, scientific support and training with the logistical support of the Member States.

- par une assistance mutuelle dans le domaine de la prévention du faux monnayage et de la lutte contre la mise en circulation des faux billets et des fausses pièces, qui comprend notamment le soutien scientifique et la formation avec l'appui logistique des États membres.


2. Member States shall take measures to ensure that: (a) above and beyond the activities referred to in Article 3(5) of the 1929 Convention, possession, for fraudulent purposes, of means specifically intended for the counterfeiting of currency is a criminal activity; (b) above and beyond the articles referred to in Article 3(5) of the 1929 Convention [34] (means specifically intended for the counterfeiting of currency), all means should be covered which are specifically adapted for the counterfeiting of currency, inter alia, computer ...[+++]

2. Les États membres doivent prendre des mesures afin que: (a) outre les pratiques visées à l'article 3, paragraphe 5, de la convention de 1929, la possession à des fins frauduleuses de moyens spécifiquement destinés à la contrefaçon de la monnaie soit érigée en infraction pénale; (b) outre les éléments visés à l'article 3, paragraphe 5, de la convention de 1929 [34] (instruments ou autres objets destinés à la fabrication de fausse monnaie), tous les moyens destinés par leur nature à la fabrication de fausse monnaie, entre autres les programm ...[+++]


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