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4.7
Air base
Cross-border activity
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Foreign base
International Centre on Transnational Corporations
MNC
Military base
Military base abroad
Multinational
Multinational company
Multinational corporation
Multinational enterprise
Multinational firm
Naval base
Trans-national data protection legislation
Trans-national data regulation
Transnational action
Transnational company
Transnational corporation
Transnational data protection legislation
Transnational data regulation
Transnational dimension
Transnational measure
Transnational perspective

Vertaling van "eu-based transnational " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Intrafirm Trade of Canadian-based Foreign Transnational Companies

Commerce intrasociétés des compagnies transnationales étrangères au Canada


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

dimension transfrontière [4.7] [ activité transfrontalière | activité transfrontière | dimension transfrontalière | dimension transnationale | perspective transfrontalière | perspective transfrontière | perspective transnationale | question transfrontière ]


transnational corporation [ transnational company ]

entreprise transnationale [ société transnationale ]


Education - Training - Research - The obstacles to transnational mobility - Green Paper | Green Paper-Education, Training, Research-The obstacles to transnational mobility

Livre vert sur les obstacles à la mobilité transnationale | Livre vert-Education, Formation, Recherche-Les obstacles à la mobilité transnationale


transnational data protection legislation | trans-national data protection legislation | transnational data regulation | trans-national data regulation

réglementation de communication transnationale de données


transnational action | transnational measure

action transnationale


Ad Hoc Intergovernmental Working Group (of the Commission on Transnational Corporations) on the Problem of Corrupt Practices [ Ad Hoc Intergovernmental Working Group on the Problem of Corrupt Practices (of Transnational and other Corporations ]

Groupe de travail intergouvernemental spécial (de la Commission des sociétés transnationales) chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption [ Groupe de travail intergouvernemental spécial chargé d'étudier le problème des pratiques de corruption (des sociétés transnationales et autres) ]


Non-Aligned Movement International Centre on Transnational Companies, Havana [ International Centre on Transnational Corporations ]

Non-Aligned Movement International Centre on Transnational Companies, Havana


multinational | MNC | multinational company | multinational corporation | multinational enterprise | multinational firm | transnational company | transnational corporation

multinationale | société transnationale | société multinationale | firme transnationale | firme multinationale | entreprise multinationale


military base [ air base | foreign base | military base abroad | naval base ]

base militaire [ base aérienne | base militaire étrangère | base navale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
46. Calls on the EU to oblige EU-based transnational corporations to apply ecological and social standards established by international agreements, such as the ILO's Decent Work Agenda, in the LAC countries as minimum standards, and not to circumvent those standards;

46. invite l'Union européenne à obliger les groupes transnationaux ayant leur siège dans l'Union européenne à appliquer comme normes minimales dans les pays ALC les normes écologiques et sociales prescrites par des accords internationaux, comme l'agenda pour le travail décent de l'Organisation internationale du travail, et de ne pas contourner ces normes;


12. Calls on the Commission to make sure that EU-based transnational companies with production facilities in ACP countries abide by core ILO standards, social and environmental covenants and international agreements to achieve a worldwide balance between economic growth and higher social and environmental standards;

12. demande à la Commission de veiller à ce que les entreprises transnationales établies dans l'Union et ayant des installations de production dans des pays ACP respectent les normes fondamentales de l'OIT, ainsi que les conventions et les accords internationaux applicables en matière sociale et environnementale afin d'assurer à l'échelle mondiale l'équilibre entre croissance économique et renforcement des normes sociales et environnementales;


18. Underlines the importance of a transparent management of natural resources as they are key to development; urges the negotiators of the final EPA to account fully for such a mechanism and to suggest best practices in order that Côte d'Ivoire may make the maximum gains from such resources; reaffirms in this context the views set out in its resolution of 13 March 2007 on corporate social responsibility and asks the Commission to ensure that EU-based transnational companies with production facilities in ACP countries abide by core ILO standards, social and environmental covenants and international agreements to achieve a worldwide bal ...[+++]

18. souligne l'importance d'une gestion transparente des ressources naturelles dans la mesure où elles constituent la clé du développement; demande instamment aux négociateurs de l'APE définitif de veiller attentivement à l'existence de ce mécanisme et de suggérer de bonnes pratiques afin que la Côte d'Ivoire puisse tirer le profit maximum de ces ressources; réitère dans ce contexte les points de vue exprimés dans sa résolution du 13 mars 2007 sur la responsabilité sociale des entreprises et invite la Commission à veiller à ce que les entreprises transnationales établies dans l'Union européenne et ayant des unités de production dans le ...[+++]


15. Underlines the importance of transparent management of natural resources, as they are key to development; urges the negotiators of the full EPA to account fully for such a mechanism and to outline the best practices in order that Ghana may make the maximum gains from such resources; reaffirms in this context its resolution of 13 March 2007 on corporate social responsibility: a new partnership and asks the Commission to make sure that EU-based transnational companies with production facilities in ACP countries abide by core International Labour Organisation standards, social and environmental covenants and international agreements t ...[+++]

15. souligne l'importance d'une gestion transparente des ressources naturelles parce qu'elles sont la clé du développement; demande instamment aux négociateurs de l'APE complet de veiller attentivement à un tel mécanisme et à mettre en exergue les meilleures pratiques afin que le Ghana puisse tirer le profit maximal de ces ressources; réitère dans ce contexte sa résolution du 13 mars 2007 sur la responsabilité sociale des entreprises: un nouveau partenariat et invite la Commission à veiller à ce que les entreprises transnationales établies dans l'Union et ayant des unités de production dans les pays ACP respectent bien les normes fonda ...[+++]


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16. Is concerned about the de facto subordination of the EU internal Lisbon competitiveness strategy to the EU's external competitiveness goals as outlined in the Commission communication 'Global Europe – Competing in the World'; warns against an EU competitiveness policy which is exclusively geared to the global transaction needs of EU-based transnational companies, to the detriment of the social interests of European workers and small and medium-sized enterprises (SMEs), which need a cautious approach to global competition; warns against the envisaged international regulatory cooperation, which will give transnational companies and t ...[+++]

16. se dit préoccupé par le fait que la stratégie de Lisbonne en faveur de la compétitivité intérieure de l'Union soit subordonnée de facto aux objectifs de compétitivité de l'Union à l'étranger tels qu'ils sont exposés dans la communication de la Commission intitulée "Une Europe compétitive dans une économie mondialisée"; se dit opposé à une politique européenne de compétitivité exclusivement déterminée par les besoins de transactions à l'échelon mondial des multinationales installées en Europe, et ce au détriment des intérêts sociaux des travailleurs et des PME d'Europe, qui ont besoin d'une approche prudente de la concurrence mondial ...[+++]


support the setting-up of transnational cooperation networks and pilot projects based on transnational partnerships between bodies from two or more Member States designed to stimulate innovation, facilitate exchanges of experience and good practice and improve the quality of integration policies.

soutenir la mise en place de réseaux de coopération transnationaux et de projets pilotes fondés sur des partenariats transnationaux entre des organismes de deux États membres ou plus, destinés à stimuler l'innovation, à faciliter l'échange d'expériences et de bonnes pratiques et à améliorer la qualité de la politique d'intégration.


support the setting-up of transnational cooperation networks and pilot projects based on transnational partnerships between bodies located in two or more Member States designed to stimulate innovation, facilitate the exchange of experience and good practice and improve the quality of return policy.

soutenir la mise en place de réseaux de coopération transnationaux et de projets pilotes fondés sur des partenariats transnationaux entre des organismes situés dans plusieurs États membres, destinés à stimuler l'innovation, à faciliter l'échange d'expériences et de bonnes pratiques et à améliorer la qualité de la politique en matière de retour.


Since the objectives of this Decision, namely to enhance the European cultural area based on common cultural heritage (transnational mobility of cultural players in Europe, transnational circulation of works of art and cultural and artistic products and intercultural dialogue) cannot be sufficiently achieved by the Member States owing to their transnational character, and can therefore, by reason of the scale or effects of the action, be better achieved at Community level, the Community may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article ...[+++]

Étant donné que les objectifs de la présente décision, à savoir renforcer l'espace culturel européen fondé sur le patrimoine culturel commun (mobilité transnationale des acteurs culturels en Europe, circulation transnationale des œuvres d'art et des produits culturels et artistiques ainsi que dialogue interculturel) ne peuvent pas être réalisés de manière suffisante par les États membres en raison de leur caractère transnational et peuvent donc, en raison des dimensions ou des effets de l'action, être mieux réalisés au niveau communautaire, la Communauté peut prendre des mesures, conformément au principe de subsidiarité consacré à l'arti ...[+++]


support for the setting-up of transnational cooperation networks and pilot projects based on transnational partnerships between bodies located in two or more Member States designed to stimulate innovation, facilitate exchanges of experience and good practice and improve the quality of asylum policy.

le soutien à la mise en place de réseaux et de projets pilotes de coopération transnationale, fondés sur des partenariats transnationaux entre des organismes situés dans au moins deux États membres, conçus pour stimuler l’innovation, faciliter les échanges d’expériences et de bonnes pratiques et améliorer la qualité de la politique d’asile.


In order to facilitate this process, an internet based database 'EQUAL transnational co-operation internet module' (ETCIM) has been established which allows all authorities to view and notify their approval of Transnational Co-operation Agreements through the internet.

Afin de faciliter ce processus, une base de données sur Internet intitulée «Module Internet pour la coopération transnationale» (ETCIM) a été créée et permet aux autorités de consulter et approuver les Accords de coopération transnationale via Internet.


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