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Adhere to the principles of self-defence
Apply self-defence
Applying self-defence
CDDPH
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Chafea
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Comply with the principles of self-defence
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
DEC
Defence Executive Committee
Defence Shipping Executive Board
Defence Strategic Executive Committee
Defence policy
Defence programme
Defense Executive Committee
Develop defence policies
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
ESDP
Employ self-defence techniques
Establish defence policies
European Research Council Executive Agency
European Security and Defence Policy
Evaluate defence policies
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive agency
Human Rights Defence Council
INEA
Innovation and Networks Executive Agency
Military defences
Military programme
National defence
Obey the principles of self-defence
Prepare defence strategies
REA
Research Executive Agency
Satisfy the principles of restraint against attack
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency
Use self-defence tactics

Traduction de «executive defence » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

agence exécutive [ Agence exécutive «Éducation, audiovisuel et culture» | Agence exécutive du Conseil européen de la recherche | Agence exécutive du réseau transeuropéen de transport | Agence exécutive pour la compétitivité et l’innovation | Agence exécutive pour la recherche | Agence exécutive pour la santé et les consommateurs | Agence exécutive pour les consommateurs, la santé, l’agriculture et l’alimentation | Agence exécutive pour les petites et moyennes entreprises | Agence exécutive pour l’innovation et les réseaux | Chafea | EACEA | EACI | EAHC | EASME | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA ]


establish defence policies | prepare defence strategies | develop defence policies | evaluate defence policies

élaborer des politiques de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense


Defence Executive Committee [ DEC | Defense Executive Committee ]

Comité exécutif de la Défense


adhere to the principles of self-defence | obey the principles of self-defence | comply with the principles of self-defence | satisfy the principles of restraint against attack

respecter des principes d'auto-défense


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine


Defence Shipping Executive Board

Bureau exécutif des transports maritimes


Defence Strategic Executive Committee

Comité de direction stratégique de la défense
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Mr. Jim Hart (Okanagan—Coquihalla, Ref.): Mr. Speaker, I rise on behalf of the people of Okanagan—Coquihalla on a question of privilege with respect to interference of members of this House by Aldege Bellefeuille, who National Defence memos indicate was a special assistant to the Minister of National Defence and to the assistant deputy minister of finance and corporate services at National Defence, and Mr. David Robinson, former executive assistant to the Minister of National Defence.

M. Jim Hart (Okanagan—Coquihalla, Réf.): Monsieur le Président, au nom des habitants d'Okanagan—Coquihalla, je soulève la question de privilège, parce que le travail des députés aurait été entravé par Aldège Bellefeuille, qui, selon des notes du ministère de la Défense nationale, fut l'adjoint spécial au ministre de la Défense nationale et au sous-ministre adjoint aux finances et aux services du Ministère ainsi qu'à M. David Robinson, ex-adjoint spécial du ministre de la Défense nationale.


The object of what we were doing with both the judges and the defence counsel is to ensure that the person who is responsible for the executive functions in the department is not responsible for these matters and, indeed, it is that very issue of separation between executive and judiciary, executive and defence, that was called into question in the Lauzon decision in the Court Martial Appeal Court.

Les mesures que nous avons prises à l'égard des juges et des avocats de la défense visent à garantir que la personne chargée de ces fonctions de direction au ministère ne soit pas également chargée de ces questions. En fait, c'est cette même question entre la séparation entre l'exécutif et le judiciaire, entre l'exécutif et la défense, qui a été remise en cause dans l'arrêt Lauzon de la Cour d'appel de la cour martiale.


10. Stresses that new technologies challenge the way in which governments perform traditional core tasks; reaffirms that defence and security policies ultimately lie in the hands of government, including adequate democratic oversight; takes note of the increasingly important role of private actors in executing security and defence tasks often without transparency, accountability or democratic oversight mechanisms;

10. souligne que les nouvelles technologies remettent en question la façon dont les gouvernements s'acquittent de tâches traditionnelles essentielles; réaffirme que les politiques de défense et de sécurité se trouvent, en définitive, entre les mains du gouvernement, y compris sous le contrôle démocratique adéquat; prend note du rôle de plus en plus important des acteurs privés dans l'exécution des missions de sécurité et de défense, souvent sans aucune transparence ni responsabilité, et sans mécanismes de contrôle démocratique;


16. Recalls that the Lisbon Treaty has reinforced the role of the European Defence Agency (EDA) in supporting the Member States in their efforts to improve the military capabilities for the Common Security and Defence Policy; suggests, therefore, that the Member States ask the Agency to examine how to improve coordination of defence planning in Europe; recalls, furthermore, that the Treaty tasks the EDA to evaluate the observance of capability commitments and to promote the harmonisation of operational needs, and calls for better execution of these tasks; re ...[+++]

16. rappelle que le traité de Lisbonne a renforcé le rôle de l'AED consistant à soutenir les efforts des États membres pour améliorer les capacités militaires destinées à la politique de sécurité et de défense commune; suggère par conséquent que les États membres demandent à l'Agence d'examiner comment améliorer la coordination de la planification de la défense en Europe; rappelle en outre que le traité charge l'AED d'évaluer l'observation des engagements en matière de capacités et de promouvoir l'harmonisation des besoins opérationnels, et demande que ces tâches soient mieux exécutées; recommande, comme première é ...[+++]


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16. Recalls that the Lisbon Treaty has reinforced the role of the European Defence Agency (EDA) in supporting the Member States in their efforts to improve the military capabilities for the Common Security and Defence Policy; suggests, therefore, that the Member States ask the Agency to examine how to improve coordination of defence planning in Europe; recalls, furthermore, that the Treaty tasks the EDA to evaluate the observance of capability commitments and to promote the harmonisation of operational needs, and calls for better execution of these tasks; re ...[+++]

16. rappelle que le traité de Lisbonne a renforcé le rôle de l'AED consistant à soutenir les efforts des États membres pour améliorer les capacités militaires destinées à la politique de sécurité et de défense commune; suggère par conséquent que les États membres demandent à l'Agence d'examiner comment améliorer la coordination de la planification de la défense en Europe; rappelle en outre que le traité charge l'AED d'évaluer l'observation des engagements en matière de capacités et de promouvoir l'harmonisation des besoins opérationnels, et demande que ces tâches soient mieux exécutées; recommande, comme première é ...[+++]


The participants of the meeting were essentially Chief Executive Officers (CEOs) of a representative set of European defence companies. In addition, the EDA as well as the AeroSpace and Defence Industries Association of Europe (ASD), the European Federation grouping European industry associations of the aeronautics, space, defence and security sectors.

La réunion a rassemblé essentiellement des dirigeants d’un échantillon représentatif d’entreprises européennes actives dans le secteur de la défense ainsi que des représentants de l’AED, de l’AeroSpace and Defence Industries Association of Europe (ASD) et des associations et fédérations européennes des secteurs de l’aéronautique, de l’espace, de la défense et de la sécurité.


So there would be people who were defence experts, such as the number three in defence, Marc Perrin de Brichambaut, the Director for Strategic Affairs at the Ministry of Defence in France; John Hamre, who is the director of the Center for Strategic and International Studies in the U.S.; or Mike Peters, who is the executive vice-president at the Council on Foreign Relations, but is also a former executive assistant to the Joint Chiefs of Staff and was himself in combat in Iraq and Vietnam.

Il y avait donc des experts en matière de défense, comme le numéro trois de la défense, Marc Perrin de Brichambaul, directeur des affaires stratégiques au ministère de la Défense en France; John Hamre, qui est le directeur du Center for Strategic and International Studies aux États-Unis, et Mike Peters, qui est le vice-président exécutif du Council on Foreign Relations mais qui est également un ancien adjoint exécutif auprès des chefs d'état-major combinés et qui a participé lui-même au combat en Irak et au Vietnam.


– (ES) Mr President, Commissioner, as Christian Democrats, and as the PPE-DE Group, our commitment to the defence of the value of human life and dignity, and the defence of the fundamental rights and freedoms required for that dignity, lead us once again to vigorously condemn the violations of human life and dignity represented by the death sentences – and, what is more, death by stoning – handed down in strict application of Islamic law; and to urge the authorities responsible to show clemency in order to prevent the ignominy of the execution of such sentences ...[+++]

- (ES) Monsieur le Président, Monsieur le Commissaire, comme démocrates-chrétiens, en tant que groupe PPE-DE, notre engagement pour la défense des personnes et de leur dignité ainsi que pour la défense des droits et libertés fondamentaux qui découlent de cette dignité nous amène une fois de plus à condamner vigoureusement les attentats commis contre la vie et la dignité des personnes que représentent les condamnations à mort - et, qui plus est, à mort par lapidation - dictées en appliquant de façon stricte la loi islamique ; en outre, nous prions instamment les autorités responsables d'appliquer des mesures de clémence afin d'empêcher l'ignominie que ...[+++]


The executing judicial authority shall refuse to execute a European arrest warrant if the requested person raises an objection to the effect that, according to the rules of the issuing Member State, his or her right to be assisted by a counsel for the defence and/or an interpreter and, where necessary, with legal aid was infringed in the course of the proceedings and the issuing Member State fails to furnish the complete information and evidence required to shed light on and remove the objection.

L'autorité judiciaire d'exécution refuse d'exécuter un mandat d'arrêt européen si la personne recherchée fait valoir que, selon la législation de l'État membre d'émission, elle a subi au cours de la procédure une violation de son droit d'être assistée par un défenseur et/ou par un interprète et, le cas échéant, de bénéficier gratuitement d'une aide juridictionnelle et que ledit État membre d'émission ne fournit pas tous les renseignements et toutes les preuves de nature à éclairer la situation et à réfuter les motifs de cette opposition.


Mr. Alain Pellerin, Executive Director, Conference of Defence Associations, Canadian Defence Industries Association, as an individual: Honourable senators, CDA has submitted five papers already to the Senate and those were published in this publication of the CDA Institute called, ``Understanding the Crisis in Defence,'' and ``Security and Defence'.

M. Alain Pellerin, directeur exécutif, Conférence des associations de la défense, Association de l'industrie de la défense du Canada, à titre personnel : Honorables sénateurs, la Conférence des associations de la défense, a déjà présenté cinq mémoires au Sénat et ces derniers ont été publiés dans la présente publication de l'Institut de la Conférence des associations de la défense intitulée « Comprendre la crise canadienne de la sécurité et de la défense».


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