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Adapt existing designs to changed circumstances
Adapt existing designs to circumstances that changed
Apply asbestos
Asbestos
Asbestos abatement assessor
Asbestos abatement worker
Asbestos board
Asbestos contamination assessor
Asbestos curtain
Asbestos fire curtain
Asbestos mill board
Asbestos millboard
Asbestos removal legislation
Asbestos removal regulations
Asbestos worker
Assertion about existence
Copper-asbestos gasket
Existence
Existence assertion
Fireproof with asbestos
Insulate with asbestos
Legislation for asbestos removal
Metal-asbestos gasket
Metallic-asbestos gasket
Modify designs according to changed circumstances
Pre-ex
Pre-existing condition
Pre-existing illness
Pre-existing sickness
Previous illness
Previous sickness
Regulations covering asbestos removal
Vary existing designs to circumstances that changed

Vertaling van "existing asbestos " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
asbestos removal legislation | regulations covering asbestos removal | asbestos removal regulations | legislation for asbestos removal

réglementation sur le désamiantage


asbestos abatement assessor | asbestos contamination assessor | asbestos abatement worker | asbestos worker

désamianteur | désamianteur/désamianteuse | désamianteuse


asbestos curtain [ asbestos | asbestos fire curtain ]

rideau d'amiante


metal-asbestos gasket | copper-asbestos gasket | metallic-asbestos gasket

joint métalloplastique | joint métallo-plastique


asbestos board [ asbestos millboard | asbestos mill board ]

carton d'amiante


apply asbestos [ insulate with asbestos | fireproof with asbestos ]

floquer


adapt existing designs to circumstances that changed | modify designs according to changed circumstances | adapt existing designs to changed circumstances | vary existing designs to circumstances that changed

adapter des conceptions existantes aux changements de circonstances


Definition: Episodic disorders in which both affective and schizophrenic symptoms are prominent but which do not justify a diagnosis of either schizophrenia or depressive or manic episodes. Other conditions in which affective symptoms are superimposed on a pre-existing schizophrenic illness, or co-exist or alternate with persistent delusional disorders of other kinds, are classified under F20-F29. Mood-incongruent psychotic symptoms in affective disorders do not justify a diagnosis of schizoaffective disorder.

Définition: Troubles épisodiques, dans lesquels des symptômes affectifs et des symptômes schizophréniques sont conjointement au premier plan de la symptomatologie, mais ne justifient pas un diagnostic ni de schizophrénie, ni d'épisode dépressif ou maniaque. Les affections au cours desquelles des symptômes affectifs sont surajoutés à une maladie schizophrénique pré-existante, ou vont de pair ou alternent avec des troubles délirants persistants d'un type différent, sont classés sous F20-F29. La présence de symptômes psychotiques non congruents à l'humeur, au cours des troubles affectifs, ne justifie pas un diagnostic de trouble schizo-affe ...[+++]


previous illness | pre-existing illness | previous sickness | pre-existing sickness | pre-existing condition | pre-ex

maladie antérieure | maladie préexistante | infirmité préexistante | état préexistant


existence assertion | assertion about existence | existence

assertion relative à l'existence | existence | assertion sur l'existence | assertion d'existence
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On 9 March 2015, SEAC adopted an opinion noting that in one plant the existing asbestos containing cells would be dismantled by 2025 and that in the other, the operator claimed that ongoing production level testing using chrysotile-free diaphragms in its current installation would lead to full substitution at the latest by 2025.

Le 9 mars 2015, le CASE a adopté un avis constatant que, sur l'un des sites, les cellules existantes contenant de l'amiante seraient démantelées d'ici 2025 et que, aux dires de l'exploitant du second site, le niveau actuel de production des cellules équipées de diaphragmes sans chrysotile devrait aboutir à une substitution complète au plus tard en 2025.


16. Calls on the EU to draw up, together with the social partners and other stakeholders, programmes and awareness-raising activities on asbestos-related risks and the need for appropriate training for all staff likely to be affected by ACMs, in accordance with Article 14(1) of Directive 2009/148/EC, and to improve information about existing asbestos legislation and provide practical guides as to how to comply with it;

16. invite l'Union européenne à élaborer, conjointement avec les partenaires sociaux et d'autres parties prenantes, des programmes et activités de sensibilisation se rapportant aux risques liés à l'amiante et à la nécessité d'une formation appropriée pour tout le personnel susceptible d'être affecté par des MCA, conformément à l'article 14, paragraphe 1, de la directive 2009/148/CE, à améliorer l'information sur la législation existante en matière d'amiante et à fournir des guides pratiques sur la façon de respecter cette législation;


Urges the EU to develop models for monitoring existing asbestos in private and public buildings including residential and non-residential housing, land, infrastructure, logistics and piping;

recommande vivement à l'Union européenne d'élaborer des modèles visant à contrôler l'amiante existant dans les bâtiments privés et publics, y compris les logements résidentiels et non résidentiels, les terrains, les infrastructures, les installations logistiques et les tuyauteries;


16. Calls on the EU to draw up, together with the social partners and other stakeholders, programmes and awareness-raising activities on asbestos-related risks and the need for appropriate training for all staff likely to be affected by ACMs, in accordance with Article 14(1) of Directive 2009/148/EC, and to improve information about existing asbestos legislation and provide practical guides as to how to comply with it;

16. invite l'Union européenne à élaborer, conjointement avec les partenaires sociaux et d'autres parties prenantes, des programmes et activités de sensibilisation se rapportant aux risques liés à l'amiante et à la nécessité d'une formation appropriée pour tout le personnel susceptible d'être affecté par des MCA, conformément à l'article 14, paragraphe 1, de la directive 2009/148/CE, à améliorer l'information sur la législation existante en matière d'amiante et à fournir des guides pratiques sur la façon de respecter cette législation;


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36. Considers that the health problems related to exposure to asbestos are well known and that the European regulation on asbestos is adequate; underlines the fact that asbestos-initiated diseases in Europe are forecasted to be very high for many years ahead; therefore calls on the Commission to organise a hearing on how to tackle the huge OHS problems related to existing asbestos in buildings and other constructions such as ships, trains and machinery; also calls on Member States to draw up national action plans on phasing out asbestos, including obligations to map asbestos in buildings and provide for the safe removal of asbestos;

36. considère que les problèmes de santé liés à l'exposition à l'amiante sont bien connus et que la réglementation européenne en matière d'amiante est satisfaisante; souligne que le nombre de maladies causées par l'amiante en Europe devrait, selon les prévisions, rester très élevé pendant de nombreuses années; invite dès lors la Commission à organiser une audition sur les moyens de remédier à ces graves problèmes de santé et de sécurité au travail liés à l'amiante présent dans des bâtiments et autres constructions, comme les bateaux, les trains et les machines; demande également aux États membres d'élaborer des plans d'action nationau ...[+++]


37. Considers that the health problems related to exposure to asbestos are well known and that the European regulation on asbestos is acceptable; underlines the fact that asbestos-initiated diseases in Europe are forecasted to be very high for many years ahead; therefore calls on the Commission to organise a hearing on how to tackle the huge OHS problems related to existing asbestos in buildings and other constructions such as ships, trains and machinery; also calls on Member States to draw up national action plans on phasing out asbestos, including obligations to map asbestos in buildings and provide for the safe removal of asbestos; ...[+++]

37. considère que les problèmes de santé liés à l'exposition à l'amiante sont bien connus et que la réglementation européenne en matière d'amiante est satisfaisante; souligne que le nombre de maladies causées par l'amiante en Europe devrait, selon les prévisions, rester très élevé pendant de nombreuses années; invite dès lors la Commission à organiser une audition sur les moyens de remédier à ces graves problèmes de santé et de sécurité au travail liés à l'amiante présent dans des bâtiments et autres constructions, comme les bateaux, les trains et les machines; demande également aux États membres d'élaborer des plans d'action nationau ...[+++]


Although current scientific knowledge is not such that a level can be established below which risks to health cease to exist, a reduction in exposure to asbestos will nonetheless reduce the risk of developing asbestos-related disease.

Les connaissances scientifiques actuellement disponibles ne permettent pas d’établir un niveau au-dessous duquel les risques pour la santé n’existent plus, mais en réduisant l’exposition à l’amiante, on diminuera le risque de produire des maladies liées à l’amiante.


However, Member States may exempt the placing on the market and use of diaphragms containing chrysotile (point (f)) for existing electrolysis installations until they reach the end of their service life, or until suitable asbestos-free substitutes become available, whichever is the sooner.

Toutefois, les États membres peuvent exempter la mise sur le marché et l’utilisation de diaphragmes contenant du chrysotile [point f)] pour des cellules d’électrolyse existantes jusqu’à ce qu’elles atteignent la fin de leur vie utile ou que, auparavant, des substituts appropriés sans amiante apparaissent sur le marché.


Although current scientific knowledge is not such that a level can be established below which risks to health cease to exist, a reduction in exposure to asbestos will nonetheless reduce the risk of developing asbestos-related disease.

Les connaissances scientifiques actuellement disponibles ne permettent pas d’établir un niveau au-dessous duquel les risques pour la santé n’existent plus, mais en réduisant l’exposition à l’amiante, on diminuera le risque de produire des maladies liées à l’amiante.


Whereas, although current scientific knowledge is not such that a level can be established below which risks to health cease to exist, a reduction in exposure to asbestos will nonetheless reduce the risk of developing asbestos-related disease; whereas this Directive includes minimum requirements which will be reviewed on the basis of experience acquired and of developments in technology in this area;

considérant que les connaissances scientifiques actuellement disponibles ne permettent pas d'établir un niveau au-dessous duquel les risques pour la santé n'existent plus, mais qu'en réduisant l'exposition à l'amiante, on diminuera le risque de produire des maladies liées à l'amiante; que la présente directive comporte des prescriptions minimales qui seront revues sur la base de l'expérience acquise et de l'évolution de la technique dans ce domaine;


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