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100-year flood
Alcoholic hallucinosis
Angle at which the progressive flooding occurs
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Failed which
Failing which
Flood control structure
Flood control works
Flood crest
Flood defence
Flood defence structure
Flood mitigation works
Flood peak
Flood protection structure
Flood protection works
Flood summit
Flood-mitigation works
Jealousy
Maximum intensity of flood
Micellar emulsion flooding
Micellar flooding
Micellar polymer flooding
Micellar s
Micellar-polymer flooding
Micellar-surfactant flooding
Microemulsion flooding
Momentary flood peak
Occurrence of 100-year flood
One hundred year flood
One-in-a-hundred year flood
One-in-one hundred year flood
Paranoia
Peak flood
Pruritus
Psychoactive substance abuse
Psychogenic dysmenorrhoea
Psychosis NOS
Short of that
Short of which
Surfactant flood
Surfactant flooding
Teeth-grinding
Torticollis

Vertaling van "flood which " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
angle at which the progressive flooding occurs

angle d'envahissement progressif


micellar flooding [ micellar emulsion flooding | microemulsion flooding | micellar-surfactant flooding | surfactant flooding | surfactant flood | micellar/polymer flooding | micellar-polymer flooding | micellar polymer flooding | micellar/polymer flood | surfactant/polymer flooding | micellar s ]

injection de microémulsion suivie de polymères [ injection micellaire | injection de polymères micellaires | injection de solutions micellaires ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, an ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fa ...[+++]


flood crest | flood peak | flood summit | maximum intensity of flood | momentary flood peak | peak flood

niveau maximum d'une crue | pointe de crue


flood control structure | flood control works | flood defence | flood defence structure | flood protection works | flood-mitigation works

ouvrage de protection contre les crues


flood protection structure | flood control structure | flood defence structure | flood protection works | flood control works | flood mitigation works

ouvrage de protection contre les crues


one-in-one hundred year flood [ one-in-a-hundred year flood | one hundred year flood | 100-year flood | occurrence of 100-year flood ]

crue centenaire [ crue centennale | crue à récurrence de 100 ans | inondation de cent ans ]


failed which [ failing which | short of that | short of which ]

faute de quoi [ faute de cela ]


Definition: Episodic disorders in which both affective and schizophrenic symptoms are prominent but which do not justify a diagnosis of either schizophrenia or depressive or manic episodes. Other conditions in which affective symptoms are superimposed on a pre-existing schizophrenic illness, or co-exist or alternate with persistent delusional disorders of other kinds, are classified under F20-F29. Mood-incongruent psychotic symptoms in affective disorders do not justify a diagnosis of schizoaffective disorder.

Définition: Troubles épisodiques, dans lesquels des symptômes affectifs et des symptômes schizophréniques sont conjointement au premier plan de la symptomatologie, mais ne justifient pas un diagnostic ni de schizophrénie, ni d'épisode dépressif ou maniaque. Les affections au cours desquelles des symptômes affectifs sont surajoutés à une maladie schizophrénique pré-existante, ou vont de pair ou alternent avec des troubles délirants persistants d'un type différent, sont classés sous F20-F29. La présence de symptômes psychotiques non congruents à l'humeur, au cours des troubles affectifs, ne justifie pas un diagnostic de trouble schizo-affe ...[+++]


Definition: Any other disorders of sensation, function and behaviour, not due to physical disorders, which are not mediated through the autonomic nervous system, which are limited to specific systems or parts of the body, and which are closely associated in time with stressful events or problems. | Psychogenic:dysmenorrhoea | dysphagia, including globus hystericus | pruritus | torticollis | Teeth-grinding

Définition: Tous les autres troubles des sensations, des fonctions et du comportement, non dus à un trouble physique, qui ne sont pas sous l'influence du système neurovégétatif, qui se rapportent à des systèmes ou à des parties du corps spécifiques, et qui sont étroitement liés d'un point de vue chronologique avec des événements ou des problèmes stressants. | Dysménorrhée | Dysphagie, y compris la boule hystérique | Prurit | Torticolis | Grincement des dents (bruxisme) | psychogène
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Effective water management, as required by the WFD, helps Member States prepare for extreme weather events which, due to climate change, are becoming more frequent and cause tremendous damages.[3] To complement the WFD, the Floods Directive (FD) was adopted in 2007 and requires Member States to assess and map flood risks and hazards and to manage them by putting in place flood risk management plans (FRMPs).[4]

Une gestion efficace de l’eau, comme l’exige la DCE, aide les États membres à se préparer aux événements climatiques extrêmes, qui, en raison du changement climatique, deviennent de plus en plus fréquents et provoquent des dommages considérables[3]. Pour compléter la DCE, en 2007, la directive relative aux inondations (DI) a été adoptée, qui impose aux États membres d'évaluer et de cartographier les risques et dangers d’inondation et de les gérer en mettant en place des plans de gestion des risques d’inondation[4].


It was the flood of 1996, which occurred during the same summer as the Saguenay flood, which motivated me to draft and to introduce this motion.

C'est l'inondation de 1996, qui s'est produite le même été que celle du Saguenay, qui m'a amené a préparer et à présenter cette motion.


In the years to come, hazardous spills, fires, and other industrial accidents will persist, as will severe weather events, which we've had our share of in recent years—the ice storm, the Saguenay River flood, the Red River flood, which together resulted in costs of more than $5 billion, including $1.5 billion that was paid out by the Government of Canada alone.

Dans les années à venir, les déversements dangereux, les incendies et d'autres accidents industriels continueront de se produire, tout comme les événements météorologiques violents dont nous avons eu notre large part au cours des dernières années—le verglas, le déluge du Saguenay, les inondations de la rivière Rouge qui, ensemble, ont entraîné des coûts de plus de 5 milliards de dollars, y compris 1,5 milliard de dollars en frais couverts par le gouvernement du Canada.


We have had recent practice in Western Canada: forest fires in British Columbia, which we responded to from here, and the Winnipeg floods, which Land Force Western Area responded to as well.

Nous avons eu des occasions de pratique récemment, dans l'Ouest canadien : des incendies de forêt en Colombie-Britannique, où nous sommes intervenus à partir d'ici, et des inondations à Winnipeg, où le Secteur de l'Ouest de la Force terrestre est aussi intervenu.


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Mr. and Mrs. Dupuis were forced to leave their home on April 23, 2011, as a result of springtime flooding, which caused 14 inches of water to accumulate in their home, which is quite a bit.

M. et Mme Dupuis ont été obligés de quitter leur résidence le 23 avril 2011, à cause d'une crue printanière qui a causé une accumulation de 14 pouces d'eau dans leur maison, ce qui est quand même beaucoup.


We have had our climate change wake-up calls, such as the 1998 ice storm, which cost $5.4 billion, and the 1996 Saguenay flood, which cost $1.7 billion.

Nous avons eu nos propres avertissements, comme la tempête de verglas de 1998, qui a coûté 5,4 milliards de dollars, et l'inondation de 1996 au Saguenay, qui a coûté 1,7 milliard.


a description of the floods which have occurred in the past and which had significant adverse impacts on human health, the environment, cultural heritage and economic activity and for which the likelihood of similar future events is still relevant, including their flood extent and conveyance routes and an assessment of the adverse impacts they have entailed.

la description des inondations survenues dans le passé et ayant eu des impacts négatifs significatifs sur la santé humaine, l’environnement, le patrimoine culturel et l’activité économique, pour lesquelles il existe toujours une réelle probabilité que se produisent des événements similaires à l’avenir, y compris la description de l’étendue des inondations et des axes d’évacuation des eaux, et une évaluation des impacts négatifs qu’ont induits les inondations considérées.


Flood risk management plans shall take into account relevant aspects such as costs and benefits, flood extent and flood conveyance routes and areas which have the potential to retain flood water, such as natural floodplains, the environmental objectives of Article 4 of Directive 2000/60/EC, soil and water management, spatial planning, land use, nature conservation, navigation and port infrastructure.

Les plans de gestion des risques d’inondation tiennent compte d’aspects pertinents tels que les coûts et avantages, l’étendue des inondations, les axes d’évacuation des eaux, les zones ayant la capacité de retenir les crues, comme les plaines d’inondation naturelles, les objectifs environnementaux visés à l’article 4 de la directive 2000/60/CE, la gestion des sols et des eaux, l’aménagement du territoire, l’occupation des sols, la conservation de la nature, la navigation et les infrastructures portuaires.


1. On the basis of a preliminary flood risk assessment as referred to in Article 4, Member States shall, for each river basin district, or unit of management referred to in Article 3(2)(b), or portion of an international river basin district lying within their territory, identify those areas for which they conclude that potential significant flood risks exist or might be considered likely to occur.

1. Sur la base de l’évaluation préliminaire des risques d’inondation, visée à l’article 4, les États membres déterminent, pour chaque district hydrographique, unité de gestion visée à l’article 3, paragraphe 2, point b), ou portion d’un district hydrographique international située sur leur territoire, les zones pour lesquelles ils concluent que des risques potentiels importants d’inondation existent ou que leur matérialisation peut être considérée comme probable.


2. The preparation of flood hazard maps and flood risk maps for areas identified under Article 5 which are shared with other Member States shall be subject to prior exchange of information between the Member States concerned.

2. L’élaboration de cartes des zones inondables et de cartes des risques d’inondation pour les zones répertoriées conformément à l’article 5 communes à plusieurs États membres font l’objet d’un échange d’informations préalable entre les États membres concernés.


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