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Aerodrome
Airport
Airport Protocol
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Assess functionality of airport vehicle components
Charges for use of infrastructure
Conduct airport vehicle checks
Criteria for Community financing
Dock due
Eligibility criteria
Embarkation tax
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
High altitude airport
Life of an eligible list
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Operational standards for airport terminals
Perform inspections of airport vehicle components
Period of validity of an eligible list
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Regional airport
Runway
Seaplane base
Standards for airport terminals
Time limit of eligible list
Validity period of an eligible list

Vertaling van "for airport eligibility " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


assess functionality of airport vehicle components | perform inspections of airport vehicle components | check functionality of essential components of airport vehicles | conduct airport vehicle checks

vérifier la fonctionnalité de composants essentiels de véhicules aéroportuaires


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


period of validity of an eligible list [ validity period of an eligible list | life of an eligible list | time limit of eligible list ]

période de validité d'une liste d'admissibilité [ durée de validité d'une liste d'admissibilité | durée de la liste d'admissibilité ]


Airport Protocol | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation | Protocol for the Suppression of Unlawful Acts of Violence at Airports Serving International Civil Aviation, supplementary to the Convention for the Suppression of Unlawful Acts against the Safety of Civil Aviation

Protocole pour la répression des actes illicites de violence dans les aéroports servant à l'aviation civile internationale


eligibility criteria [ criteria for Community financing ]

critère d'éligibilité [ critère du financement communautaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
for inland transport, connections to and the development of multimodal logistics platforms including connections to inland and maritime ports and airports, as well as the development of ports: 20 % of the eligible costs.

concernant le transport intérieur, la desserte et le développement de plateformes logistiques multimodales comprenant la desserte des ports intérieurs et maritimes et des aéroports, ainsi que le développement des ports: 20 % des coûts éligibles.


While very helpful, the $38 million per year ceiling nationally and low threshold for airport eligibility leave many airports without funding for critical projects.

Malgré la grande utilité du programme, le plafond de 38 millions de dollars par année et les critères d'admissibilité privent de nombreux aéroports de fonds pour des projets critiques.


In the Atlantic provinces, there are many regional airports eligible for ACAP as well.

Dans les provinces atlantiques, il y a plusieurs aéroports régionaux admissibles au PAIA.


Transport Canada states that there are currently 45 northern airports eligible for funding under the ACAP — 3 in the Yukon, 18 in the Northwest Territories and 24 in Nunavut.

Selon Transports Canada, 45 aéroports nordiques sont actuellement admissibles au financement du PAIA, à savoir 3 au Yukon, 18 dans les Territoires du Nord-Ouest et 24 au Nunavut.


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The Commission first notes that according to the 2005 Aviation Guidelines, eligible costs of investments in an airport must be limited to construction of airport infrastructure and equipment (runways, terminals, aprons, control tower) or facilities that directly support them (fire-fighting facilities, security or safety equipment).

La Commission relève premièrement que, conformément aux lignes directrices de 2005 relatives au secteur de l'aviation, les coûts admissibles des investissements réalisés dans un aéroport doivent se limiter à la construction des infrastructures et des équipements aéroportuaires proprement dits (pistes, terminaux, tarmacs, tour de contrôle aérien) ou de soutien direct (installations incendie, équipements de sécurité ou de sûreté).


Eligible costs must exclude costs not directly linked to the airport's core activities, including the construction, financing, use and renting of land and buildings, not only for offices and storage but also for the hotels and industrial enterprises located within the airport, as well as shops, restaurants and car parks.

Les coûts admissibles doivent exclure les coûts non directement liés aux activités de base de l'aéroport et qui comprennent, entre autres, la construction, le financement, l'exploitation et la location d'espaces et de biens immobiliers, non seulement pour des bureaux et le stockage, mais également pour les hôtels et les entreprises industrielles dans l'enceinte de l'aéroport, ainsi que les magasins, les restaurants et les parkings.


(iii)for inland transport, connections to and the development of multimodal logistics platforms including connections to inland and maritime ports and airports, as well as the development of ports: 20 % of the eligible costs.

iii)concernant le transport intérieur, la desserte et le développement de plateformes logistiques multimodales comprenant la desserte des ports intérieurs et maritimes et des aéroports, ainsi que le développement des ports: 20 % des coûts éligibles.


Specific attention should therefore be paid to limiting eligible costs when an airline links Charleroi (in this case) with a major airport such as those in Category A and B as defined by the Committee of the Regions, and/or with a coordinated or fully coordinated airport(128).

Une attention spécifique devra donc être portée aux limitations de coûts éligibles lorsqu'une ligne aérienne relie Charleroi, en l'espèce, avec un aéroport majeur, tels que ceux relevant des catégories A et B du Comité des régions, et/ou à un aéroport coordonné ou totalement coordonné(128).


While this is very helpful, the $38 million dollar per year ceiling and low threshold for airport eligibility leaves many airports without funding for critical projects.

Bien que ce programme soit très utile, le plafond annuel de 38 millions de dollars et le critère peu élevé d'admissibilité font que plusieurs aéroports manquent de financement pour des projets importants.


In 1997, there were just over 70 airports eligible for ACAP, and in 2010, this number has increased to over 200.

En 1997, on en comptait un peu plus de 70. En 2010, il y en avait plus de 200.


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