Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alternative economy
Apply sustainability principles in health care
Apply sustainability principles in health-care
Apply sustainability principles in healthcare
Budgetary sustainability
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Encourage sustainable packaging
Environmentally sustainable growth
Fiscal sustainability
Fishing sustainability
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Life-preserving treatment
Life-prolonging intervention
Life-prolonging therapy
Life-prolonging treatment
Life-sustaining intervention
Life-sustaining procedure
Life-sustaining therapy
Life-sustaining treatment
Multifaceted agriculture
Multifunctional agriculture
Promote sustainability principles in health care
Promote sustainable packaging
Promotion of sustainable packaging
Sustainability of public finances
Sustainability of the government financial position
Sustainable agriculture
Sustainable fisheries
Sustainable fisheries partnership
Sustainable fishing
Sustainable packaging promotion
Sustainable seafood
Sustainer
Sustainer engine
Sustainer motor

Traduction de «for sustainable second » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
sustainable fisheries [ fishing sustainability | sustainable fisheries partnership | sustainable fishing | sustainable seafood ]

pêche durable [ durabilité de la pêche | partenariat dans le domaine de la pêche durable | produits de la mer durables | utilisation durable des pêches | viabilité des pêches ]


give recommendations on social responsibility and sustainability matters | offer suggestions on social responsibility and sustainability matters | advise on social responsibility and sustainability matters | counsel on social responsibility and sustainability matters

donner des conseils sur la responsabilité sociale et la durabilité


Action Plan on Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy | SCP/SIP Action Plan | Sustainable Consumption and Production and Sustainable Industrial Policy Action Plan

Plan d'action pour une consommation et une production durables et pour une politique industrielle durable


budgetary sustainability | fiscal sustainability | sustainability of public finances | sustainability of the government financial position

caractère soutenable de la situation des finances publiques | viabilité budgétaire | viabilité de la situation budgétaire | viabilité des finances publiques


encourage sustainable packaging | promotion of sustainable packaging | promote sustainable packaging | sustainable packaging promotion

promouvoir un emballage durable


apply sustainability principles in health-care | promote sustainability principles in health care | apply sustainability principles in health care | apply sustainability principles in healthcare

appliquer les principes de durabilité dans les soins de santé


sustainer | sustainer engine | sustainer motor

moteur de croisière


sustainable agriculture [ multifaceted agriculture | multifunctional agriculture ]

agriculture durable [ agriculture multifonctionnelle | multifonctionnalité agricole ]


green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

économie verte [ croissance écologiquement durable | croissance écologiquement viable | croissance verte | économie écologique ]


life-sustaining treatment [ life-prolonging treatment | life-preserving treatment | life-sustaining therapy | life-prolonging therapy | life-sustaining procedure | life-sustaining intervention | life-prolonging intervention ]

traitement de survie [ traitement vital | traitement essentiel au maintien de la vie | intervention de survie | intervention vitale | intervention essentielle au maintien de la vie | traitement visant la prolongation de la vie | intervention visant la prolongation de la vie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, we have a built-in funding gap ranging from $1 million to $2 million annually that must be overcome in order for us, first, to be sustainable; second, to live in a long-term planning situation; and third, literally to continue operation.

Cependant, nous avons un déficit de financement structurel de l'ordre de 1 à 2 millions de dollars par année, dont nous devons venir à bout de manière à être viable, à être en mesure de planifier à long terme et à pouvoir littéralement continuer de fonctionner.


I leave you with four recommendations: first, to consider the long-term strategic investment in social development of the region, including the promotion of human health and environmental sustainability; second, to promote greater awareness of our own impact in this region by bringing Canadian actors from government, the private sector, and non-government organizations; third, to pay attention to the oil and gas sectors, including an analysis of the potential impact of future development on ...[+++]

Je vous propose quatre recommandations: premièrement, envisager un investissement stratégique à long terme dans le développement social de la région, incluant la promotion de la santé humaine et la durabilité environnementale; deuxièmement, promouvoir une plus grande sensibilisation de notre propre influence dans cette région, en regroupant les intervenants canadiens du secteur public, du secteur privé et des organisations non gouvernementales; troisièmement, accorder une attention particulière au secteur pétrolier et gazier, notamment faire une analyse des incidences potentielles de l'exploitation future sur l'environnement et la santé humaine; quatrièmement et finalement, travailler en étroite collaboration avec les organismes internat ...[+++]


46 Stresses the need to curb CO2 emissions in the transport sector through the provision of standardised European infrastructures for electric vehicles and more incentives to use sustainable second-generation biofuel as an alternative to fossil fuels; calls for the use of public transport to be increased;

46. souligne le besoin de limiter les émissions de CO2 dans les transports par la création d'infrastructures européennes standardisées pour les véhicules électriques et la mise en place d'incitants supplémentaires en faveur de l'utilisation de biocombustibles de deuxième génération durables comme alternative aux combustibles fossiles; appelle à un recours accru aux transports publics;


45. Believes that Europe is falling behind its international partners in developing the full potential of bioenergy technology; encourages the Commission and the Member States to draft a cross-sectoral biomass policy that establishes a sustainable market for biomass from agriculture, agricultural waste and forestry whilst preventing an increase in emissions and a loss of biodiversity; recognises that sustainable second-generation technology is available now; calls on th ...[+++]

45. estime que l'Europe se situe loin derrière ses partenaires internationaux en ce qui concerne le développement du plein potentiel de la technologie bioénergétique; encourage la Commission et les États membres à élaborer un projet de politique transsectorielle en matière de biomasse qui établisse un marché durable de la biomasse issue de l'agriculture, des déchets agricoles et de la sylviculture tout en évitant une hausse des émissions et une perte de biodiversité; observe que les technologies durables de deuxième génération sont désormais disponibles; invite la Commission à proposer un cadre politique et encourage à poursuivre la p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
45. Believes that Europe is falling behind its international partners in developing the full potential of bioenergy technology; encourages the Commission and the Member States to draft a cross-sectoral biomass policy that establishes a sustainable market for biomass from agriculture, agricultural waste and forestry whilst preventing an increase in emissions and a loss of biodiversity; recognises that sustainable second-generation technology is available now; calls on th ...[+++]

45. estime que l'Europe se situe loin derrière ses partenaires internationaux en ce qui concerne le développement du plein potentiel de la technologie bioénergétique; encourage la Commission et les États membres à élaborer un projet de politique transsectorielle en matière de biomasse qui établisse un marché durable de la biomasse issue de l'agriculture, des déchets agricoles et de la sylviculture tout en évitant une hausse des émissions et une perte de biodiversité; observe que les technologies durables de deuxième génération sont désormais disponibles; invite la Commission à proposer un cadre politique et encourage à poursuivre la p ...[+++]


46. Believes that Europe is falling behind its international partners in developing the full potential of bioenergy technology; encourages the Commission and the Member States to draft a cross-sectoral biomass policy that establishes a sustainable market for biomass from agriculture, agricultural waste and forestry whilst preventing an increase in emissions and a loss of biodiversity; recognises that sustainable second-generation technology is available now; calls on th ...[+++]

46. estime que l'Europe se situe loin derrière ses partenaires internationaux en ce qui concerne le développement du plein potentiel de la technologie bioénergétique; encourage la Commission et les États membres à élaborer un projet de politique transsectorielle en matière de biomasse qui établisse un marché durable de la biomasse issue de l'agriculture, des déchets agricoles et de la sylviculture tout en évitant une hausse des émissions et une perte de biodiversité; observe que les technologies durables de deuxième génération sont désormais disponibles; invite la Commission à proposer un cadre politique et encourage à poursuivre la p ...[+++]


9. Calls on the Commission to set up a working group involving representatives of manufacturers, distributors and users, in order to prepare and promote sustainable second-generation biofuels;

9. demande à la Commission de mettre en place un groupe de travail réunissant des représentants des producteurs, distributeurs et utilisateurs afin de préparer et promouvoir les biocarburants de "deuxième génération" qui ménagent l'environnement;


Group No. 1 Mr. Bernier (Bonaventure Gaspé Îles-de-la-Madeleine Pabok), seconded by Mr. Godin (Châteauguay), moved Motion No. 1, That Bill C-27 be amended by adding after line 10 on page 3 the following new clause: ``1.1 The Act is amended by adding the following after section 2: 2.1 The objectives of this Act include the implementation of the Agreement, in accordance with which, in order to conserve and manage straddling fish stocks and highly migratory fish stocks, coastal States and States fishing on the high seas shall, in giving effect to their duty to cooperate in accordance with the United Nations Convention on the Law of the Sea ...[+++]

Groupe n 1 M. Bernier (Bonaventure Gaspé Îles-de-la-Madeleine Pabok), appuyé par M. Godin (Châteauguay), propose la motion n 1, Que le projet de loi C-27 soit modifié par adjonction, après la ligne 17, page 3, du nouvel article suivant : « 1.1 La même loi est modifiée par adjonction, après l'article 2, de ce qui suit : 2.1 La présente loi a pour objet notamment de mettre en oeuvre l'accord. En vertu de cet accord, afin d'assurer la conservation et la gestion des stocks de poissons chevauchants et des stocks de poissons grands migrateu ...[+++]


GOVERNMENT ORDERS Pursuant to Standing Order 45, the House proceeded to the taking of the deferred recorded division on the motion of Mrs. Stewart (Minister of the Environment), seconded by Mr. Gagliano (Minister of Public Works and Government Services), That Bill C-32, An Act respecting pollution prevention and the protection of the environment and human health in order to contribute to sustainable development, be now read a second time and referred to the Standing Committee on Environment and Sustainable Development.

ORDRES ÉMANANT DU GOUVERNEMENT Conformément à l'article 45 du Règlement, la Chambre procède au vote par appel nominal différé sur la motion de M Stewart (ministre de l'Environnement), appuyée par M. Gagliano (ministre des Travaux publics et des Services gouvernementaux), Que le projet de loi C-32, Loi visant la prévention de la pollution et la protection de l'environnement et de la santé humaine en vue de contribuer au développement durable, soit maintenant lu une deuxième fois et renvoyé au Comité permanent de l'environnement et du développement durable.


GOVERNMENT ORDERS The House resumed consideration of the motion of Mrs. Stewart (Minister of the Environment), seconded by Mr. Gagliano (Minister of Public Works and Government Services), That Bill C-32, An Act respecting pollution prevention and the protection of the environment and human health in order to contribute to sustainable development, be now read a second time and referred to the Standing Committee on Environment and Sustainable Development.

ORDRES ÉMANANT DU GOUVERNEMENT La Chambre reprend l'étude de la motion de M Stewart (ministre de l'Environnement), appuyée par M. Gagliano (ministre des Travaux publics et des Services gouvernementaux), Que le projet de loi C-32, Loi visant la prévention de la pollution et la protection de l'environnement et de la santé humaine en vue de contribuer au développement durable, soit maintenant lu une deuxième fois et renvoyé au Comité permanent de l'environnement et du développement durable.


w