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AE
Application enabler
Application enabling program
Commercial GDP
Commercialized GDP
E-commerce enabler
E-commerce facilitator
Electronic commerce enabler
Electronic commerce facilitator
Enable audience participation
Enable the audience to participate
Enabler
Enabler development program
Enabler development software
Enabler of e-commerce
Enabler software
Encourage audience participation
Facilitator
Facilitator of e-commerce
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Invite those present to participate
Nominal GDP
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Traded GDP
Traded gross domestic product
Web-enabled ABM
Web-enabled automated banking machine
Web-enabled bank machine
Web-enabled banking machine
Web-enabled machine

Vertaling van "gdp enables " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
web-enabled automated banking machine [ Web-enabled automated banking machine | web-enabled ABM | Web-enabled ABM | web-enabled banking machine | Web-enabled banking machine | web-enabled bank machine | Web-enabled bank machine | web-enabled machine | Web-enabled machine ]

cyberguichet bancaire


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut aux prix courants | produit intérieur brut en valeur | produit intérieur brut nominal


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


application enabling program | enabler development program | enabler development software | enabler software | application enabler | AE | enabler

programme de développement d'application | logiciel d'implantation d'application


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


e-commerce enabler | e-commerce facilitator | electronic commerce enabler | electronic commerce facilitator | enabler of e-commerce | facilitator of e-commerce | enabler | facilitator

facilitateur de commerce électronique | facilitateur de commerce en ligne | facilitateur de cybercommerce | facilitateur


enable the audience to participate | encourage audience participation | enable audience participation | invite those present to participate

permettre la participation du public
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report also reflects other concerns: taking account of indicators other than GDP to determine eligibility under the Structural Funds; making environmental policy, employment policy, the common agricultural policy, transport policy and economic policy more consistent with the aim of sustainable regional development; increasing the administrative capacity of the candidate countries; defining more flexible arrangements for implementation to achieve a gradual decentralisation of the management of the Funds, subject to effective and rigorous checks on how they are used; increased aid for regional competitiveness; enabling the regions to impl ...[+++]

Le rapport reflète aussi d'autres préoccupations : prendre en compte d'autres indicateurs que le PIB pour déterminer l'éligibilité aux Fonds structurels ; renforcer la cohérence de la politique de l'emploi, la politique agricole commune, la politique de l'environnement, la politique des transports et la politique économique avec l'objectif d'un développement régional durable ; augmenter la capacité administrative des pays candidats ; définir des modalités de mise en oeuvre plus flexible avec comme perspective une décentralisation progressive de la gestion des fonds, sous condition d'un contrôle efficace et rigoureux de leur utilisation ; renforcer les aides destinées à la compétitivité régionale ; perm ...[+++]


Europe also needs to transfer these enabling technologies and knowledge to other productive sectors, such as construction, which is a major source of greenhouse gases with building activities accounting for around 40 % of all energy consumption in Europe, giving rise to 36 % of the CO emissions. The construction sector, generating 10 % of GDP and providing some 16 million jobs in Europe in 3 million enterprises, of which 95 % are SMEs, needs to adopt innovative materials and manufacturing approaches to mitigate its environmental impact.

L'Europe doit également assurer le transfert de ce savoir-faire et de ces technologies génériques vers d'autres secteurs de production, tels que la construction, qui est une grande productrice de gaz à effet de serre: les activités liées au bâtiment représentent environ 40 % de la consommation énergétique totale de l'Europe et 36 % de ses émissions de CO. Le secteur de la construction, qui génère 10 % du PIB européen et dont les 3 millions d'entreprises, dont 95 % de PME, fournissent à l'Europe environ 16 millions d'emplois, doit adopter des matériaux et des techniques de fabrication innovants pour limiter son impact environnemental.


B. whereas the completion of a European digital single market would create millions of jobs and potentially enable Europe to gain 4 % in GDP by 2020;

B. considérant que l'achèvement du marché unique numérique européen permettrait de créer des millions d'emplois et pourrait permettre à l'Europe d'accroître son PIB de 4 % d'ici 2020;


Europe also needs to transfer these enabling technologies and knowledge to other productive sectors, such as construction, which is a major source of greenhouse gases with building activities accounting for around 40 % of all energy consumption in Europe, giving rise to 36 % of the CO emissions. The construction sector, generating 10 % of GDP and providing some 16 million jobs in Europe in 3 million enterprises, of which 95 % are SMEs, needs to adopt innovative materials and manufacturing approaches to mitigate its environmental impact.

L'Europe doit également assurer le transfert de ce savoir-faire et de ces technologies génériques vers d'autres secteurs de production, tels que la construction, qui est une grande productrice de gaz à effet de serre: les activités liées au bâtiment représentent environ 40 % de la consommation énergétique totale de l'Europe et 36 % de ses émissions de CO. Le secteur de la construction, qui génère 10 % du PIB européen et dont les 3 millions d'entreprises, dont 95 % de PME, fournissent à l'Europe environ 16 millions d'emplois, doit adopter des matériaux et des techniques de fabrication innovants pour limiter son impact environnemental.


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Achieving these goals will enable the Union to reindustrialise, raising the share of industry in GDP from the current level of around 16% to as much as 20% in 2020.

L’atteinte de ces objectifs permettra à l’Union de se réindustrialiser, en portant la part de l’industrie dans le PIB d’environ 16 % actuellement à un taux pouvant atteindre 20 % d’ici à 2020.


The global market in Key Enabling Technologies (KETs), which comprises micro- and nanoelectronics, advanced materials, industrial biotechnology, photonics, nanotechnology and advanced manufacturing systems, is forecast to increase by over 50% from € 646 billion to over € 1 trillion by 2015, which is equivalent to around 8% of the EU's GDP.

Le marché mondial des technologies clés génériques (TCG), qui englobe la microélectronique et la nanoélectronique, les matériaux avancés, la biotechnologie industrielle, la photonique, les nanotechnologies et les systèmes de fabrication avancés, devrait augmenter de plus de 50 % d’ici à 2015, passant de 646 milliards à plus de 1 000 milliards d’euros, soit environ 8 % du PIB de l’UE.


41. Recalls that a narrow focus on GDP-led growth does not automatically deliver inclusive and sustainable development and reduce inequality; in this context, accordingly, takes the view that adequate concessional finance and staff resources are necessary to enable the EIB to support more effectively EU development cooperation objectives;

41. rappelle qu'une approche excessivement centrée sur la croissance fondée sur le PIB n'entraîne pas automatiquement un développement inclusif et durable et une réduction des inégalités; par conséquent, estime à cet égard que des ressources humaines et financières concessionnelles suffisantes sont nécessaires pour permettre à la BEI de soutenir plus efficacement les objectifs de la coopération au développement de l'Union européenne;


40. Recalls that a narrow focus on GDP-led growth does not automatically deliver inclusive and sustainable development and reduce inequality; in this context, accordingly, takes the view that adequate concessional finance and staff resources are necessary to enable the EIB to support more effectively EU development cooperation objectives;

40. rappelle qu'une approche excessivement centrée sur la croissance fondée sur le PIB n'entraîne pas automatiquement un développement inclusif et durable et une réduction des inégalités; par conséquent, estime à cet égard que des ressources humaines et financières concessionnelles suffisantes sont nécessaires pour permettre à la BEI de soutenir plus efficacement les objectifs de la coopération au développement de l'Union européenne;


4. Recalls that GDP is not a good measure of welfare; expects that shifting attention towards broader and more sustainable indicators will lead also to more systematic focus on social and environmental factors in developing countries, including climate change, health, education and governance, and thereby enable development policies to target the most needy and disadvantaged populations; emphasises the need to extend National Accounts to environmental and social issues so as to enable this set of indicators to perform adequately;

4. rappelle que le PIB n'est pas un bon indicateur du bien-être; compte qu'une attention portée à des indicateurs plus vastes et plus durables entraînera une focalisation plus systématique sur les facteurs sociaux et environnementaux dans les pays en développement, notamment le changement climatique, la santé, l'éducation et la gouvernance, et permettra ainsi aux politiques de développement de cibler les populations les plus démunies et les plus défavorisées; insiste sur la nécessité d'étendre les comptes nationaux aux questions environnementales et sociales pour permettre à ces indicateurs de fonctionner de manière appropriée;


41. Recalls that the Copenhagen European Council made "the capacity to cope with competitive pressure and market forces within the Union" a precondition for membership; notes in this connection that the GDP of the candidate countries still amounts to only 7% of the GDP in the EU-15, even though their population is 21% of that in the EU; is fully aware that the opening of a single market among regions with such widely differing structures is an undertaking unprecedented in economic history; calls on the Commission to submit a detailed economic analysis to enable it to assess this criterion;

41. rappelle expressément que le Conseil européen de Copenhague subordonne l'adhésion à la " capacité de résistance à la pression de la concurrence et aux forces du marché dans l'Union " ; prend acte du fait que le PIB des États candidats ne représente toujours que 7 % du PIB de l'Union des Quinze, bien que leur population constitue 21 % de celle de l'Union ; est parfaitement conscient que l'ouverture d'un marché intérieur entre des régions structurellement si différentes représente un risque sans précédent dans les annales de l'économie; invite la Commission à présenter, en vue de la décision concernant l'adhésion, une analyse économ ...[+++]


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