Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Additional resource
Blended GDP variable
Commercial GDP
Commercialized GDP
Constant dollar GDP
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP deflator
GDP implicit price deflator
GDP implicit price index
GDP in constant dollars
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
GNI
GNI-based own resource
GNI-based resource
GNY
Good Distribution Practice
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product deflator
Gross domestic product implicit price deflator
Gross domestic product implicit price index
Gross domestic product in constant dollars
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in value
Gross domestic product in volume
Gross national income
Nominal GDP
Real GDP
Real domestic product
Real gross domestic product
Resource based on gross national income
Traded GDP
Traded gross domestic product

Vertaling van "gdp gni and " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


additional resource | GNI-based own resource | GNI-based resource | resource based on gross national income

ressource fondée sur le revenu national brut | ressource fondée sur le RNB | ressource propre fondée sur le revenu national brut | ressource propre fondée sur le RNB


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | gross domestic product in value | nominal GDP

PIB aux prix courants | PIB en valeur | PIB nominal | produit intérieur brut en valeur


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

PIB à prix constants | PIB en termes réels | PIB en volume | produit intérieur brut à prix constants | produit intérieur brut en termes réels | produit intérieur brut en volume


gross domestic product implicit price deflator [ GDP implicit price deflator | gross domestic product deflator | gross domestic product implicit price index | GDP implicit price index | GDP deflator ]

indice implicite du produit intérieur brut [ indice du produit intérieur brut | déflateur du produit intérieur brut | déflateur du PIB ]


traded gross domestic product [ traded GDP | commercial GDP | commercialized GDP ]

produit intérieur brut marchand [ PIB marchand ]


real gross domestic product | real domestic product | gross domestic product in constant dollars | GDP in constant dollars | gross domestic product at constant prices | GDP at constant prices | real GDP

produit intérieur brut en dollars constants


constant dollar GDP [ real GDP ]

PIB en dollars constants [ PIB réel ]


blended GDP variable

mesure mixte du PIB | variable PIB mixte


Good Distribution Practice [ GDP ]

bonnes pratiques de distribution [ BPD ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
regrets once more that GDP/GNI (and the number of unemployed people to a lesser extent) are the only criteria used to determine the level of allocation of the Structural Funds in a region; therefore, welcomes the proposal to increase the impact of the number of unemployed people in less developed and transition regions as indicated in the European Council's draft conclusions (version of 22 November 2012), in order to counter balance the weight of the GDP within the allocation method and to better take into account the social dimension of cohesion.

regrette une fois de plus que le PIB/RNB (et le nombre de demandeurs d'emploi dans une moindre mesure) soient les seuls critères retenus pour déterminer le niveau d'allocation des Fonds structurels; accueille donc favorablement la proposition d'accroître l'impact du nombre de chômeurs dans les régions en retard de développement et en transition, comme indiqué dans le projet de conclusions du Conseil (version du 22 novembre 2012), afin de contrebalancer le poids du PIB dans la méthode d'allocation et de mieux tenir compte de la dimension sociale de la cohésion.


regrets once more that GDP/GNI (and the number of unemployed people to a lesser extent) are the only criteria used to determine the level of allocation of the Structural Funds in a region and stresses that supplementary indicators should be used in order to better assess social and environmental needs and challenges.

regrette une fois de plus que le PIB/RNB (et le nombre de demandeurs d'emploi dans une moindre mesure) soient les seuls critères retenus pour déterminer le niveau d'allocation des Fonds structurels dans une région et souligne que des indicateurs complémentaires devraient être utilisés afin de mieux évaluer les besoins et les défis sociaux et environnementaux.


41. Believes that a new a binding framework for closer economic policy coordination should be agreed upon in the short run by EU leaders and a proper common economic policy of the EU set up in the medium term; asks the Commission for a thorough evaluation of the past nine years of the Lisbon strategy to be presented before the end of 2009; emphasises in this context that it is not at all self-evident how to measure the success of the Lisbon Strategy and which indicators would be appropriate ways to measure 'progress'; recalls that economic growth is not an end in itself and GDP/GNI figures cannot be seen as an appropriate benchmark for welfare;

41. estime qu'un nouveau cadre contraignant pour une coordination plus étroite des politiques économiques devrait être adopté à court terme par les dirigeants de l'UE, qui mettrait en place à moyen terme une véritable politique économique commune; demande à la Commission d'effectuer une évaluation approfondie des neuf années d'application de la stratégie de Lisbonne, à présenter avant la fin de l'année 2009; souligne dans ce contexte qu'il n'est pas facile de mesurer la réussite de la stratégie de Lisbonne ni de déterminer les indicateurs permettant d'évaluer les progrès; rappelle que la croissance économique n'est pas une fin en soi et que les chiffres du PIB/RIB ne sauraient être considérés comme de bons indices de prospérité;


56. States that there is a need to develop and apply a multidimensional approach to assessing human wellbeing beyond the realm of GDP/GNI; welcomes, therefore, the deliberations of the Organisation for Economic Co-operation and Development at its Second World Forum on 'Statistics, Knowledge and Policy', entitled, "Measuring and Fostering the Progress of Societies" in June 2007 and the discussions at the Commission Conference "Beyond GDP" held in Parliament in November 2007, because reliable data are an important basis for informed political choices;

56. affirme la nécessité d'élaborer et de mettre en œuvre une approche pluridimensionnelle afin d'évaluer le bien-être humain au-delà des critères du PNB/PIB; se félicite par conséquent des délibérations de l'Organisation de coopération et de développement économiques lors de son deuxième forum mondial intitulé "Mesurer et favoriser le progrès des sociétés", qui s'est tenu en juin 2007, sur le thème "Statistiques, connaissances et politiques", et des discussions ayant pour cadre la conférence de la Commission intitulée "Au-delà de la croissance", organisée au Parlement en novembre 2007, étant donné que des informations fiables sont importantes pour des choix politiques informés;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
56. States that there is a need to develop and apply a multidimensional approach to assessing human wellbeing beyond the realm of GDP/GNI; welcomes, therefore, the deliberations of the Organisation for Economic Co-operation and Development at its Second World Forum on 'Statistics, Knowledge and Policy', entitled, "Measuring and Fostering the Progress of Societies" in June 2007 and the discussions at the Commission Conference "Beyond GDP" held in Parliament in November 2007, because reliable data are an important basis for informed political choices;

56. affirme la nécessité d'élaborer et de mettre en œuvre une approche pluridimensionnelle afin d'évaluer le bien-être humain au-delà des critères du PNB/PIB; se félicite par conséquent des délibérations de l'Organisation de coopération et de développement économiques lors de son deuxième forum mondial intitulé "Mesurer et favoriser le progrès des sociétés", qui s'est tenu en juin 2007, sur le thème "Statistiques, connaissances et politiques", et des discussions ayant pour cadre la conférence de la Commission intitulée "Au-delà de la croissance", organisée au Parlement en novembre 2007, étant donné que des informations fiables sont importantes pour des choix politiques informés;


55. Believes that it is not at all self-evident how to measure the success of the Lisbon Strategy or, more generally speaking, which indicators would be appropriate ways to measure "progress"; takes the definite view, however, that monitoring successes and failures cannot be restricted to economic indicators such as GDP/GNI alone, since they are – at best – indicators of wealth creation over a given period, but do not even give reliable information about the level of wealth in a society, and far from give any hint of the social and environmental costs at which such additional wealth creation comes;

55. considère que l'incertitude règne lorsqu'il s'agit d'évaluer le succès de la stratégie de Lisbonne ou de façon plus générale, les indicateurs adaptés pour mesurer les "progrès"; estime clairement toutefois que l'analyse des succès et des échecs ne peut être limitée à des indicateurs économiques tels que le PNB/PIB, étant donné que ceux-ci sont – au mieux – des indicateurs de la création de richesse dans une période donnée mais ne fournissent pas d'information fiable sur le niveau de prospérité au sein d'une société donnée et sont loin de fournir quelque indice que ce soit concernant le coût social et environnemental d'une création de richesse additionnelle;


57. States that we need to develop and apply a multidimensional approach to assessing human wellbeing beyond the realm of GDP/GNI; welcomes, therefore the OECD deliberations at its 2nd World Forum ‘Measuring and Fostering the Progress of Societies’ held this year in Istanbul and the discussions at the ‘Beyond Growth’ conference held in the European Parliament by invitation of the Commission at the beginning of December 2007, because reliable data are an important basis for informed political choices;

57. affirme la nécessité d'élaborer et de mettre en œuvre une approche pluridimensionnelle afin d'évaluer le bien‑être humain au‑delà des critères du PIB; se félicite par conséquent des délibérations de l'OCDE lors de son deuxième forum mondial "Mesurer et favoriser le progrès des sociétés" qui s'est tenu cette année à Istanbul et des discussions ayant pour cadre la conférence "Au-delà de la croissance", organisée au Parlement européen à l'invitation de la Commission début décembre 2007, étant donné que des informations fiables sont importantes pour des choix politiques informés;


Moreover, in Protocol No 28 on social, economic and territorial cohesion, it is neither GDP nor GNI but per capita GNP that is used as the reference to decide which Member States are eligible for contributions from the Cohesion Fund;

De plus, dans le protocole no 28 sur la cohésion économique, sociale et territoriale, c'est le produit national brut (PNB) par habitant, et non le PIB ni le RNB, qui sert de référence pour déterminer à quels États membres le Fonds de cohésion pourra apporter sa contribution;


for Member States whose average 2001-2003 GNI per capita (PPS) is below 40 % of the EU-25 average: 3,7893 % of their GDP,

pour les États membres dont le RNB moyen par habitant, pour la période 2001-2003, est inférieur à 40 % de la moyenne de l'UE à 25: 3,7893 % de leur PIB,


Italy, which is the only country with a decrease in ODA per GDP between 2003 and 2004, seems to have introduced corrective measures (estimated 0.24% ODA/GNI), but remains at the lowest level of the group.

L'Italie, seul pays ayant enregistré une baisse de son APD par PNB entre 2003 – 2004, semble avoir adopté des mesures correctives (le pourcentage de son RNB affecté à l'APD est estimé à 0,24 %), mais elle demeure au plus bas taux du groupe.


w