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All-of-government approach
Check government expenditures
Connected government
E-governance
Economic governance
Economic governance of the EU
Economic governance of the European Union
Fiscal governance of the EU
Fiscal governance of the European Union
GPI Project
Good governance in tax matters
Good governance in the area of taxation
Good governance in the tax area
Good tax governance
Governance
Government
Government Performance Indicators Project
Government structure
Government-Wide Performance Indicators Project
Horizontal government
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Integrated government
Interagency approach
Investigate government expenditures
Joined-up government
Machine of the semi-self-indicating type
National government
Networked government
Palaeoecologic indicator
Palaeoecological indicator
Paleo-ecological indicator
Paleoecologic indicator
Paleoecological indicator
Scrutinise government expenditures
Semi-self-indicating instrument
Semi-self-indicating machine
Semi-self-indicating type machine
Semi-self-indicating weighing machine
Tax good governance
Whole of government

Vertaling van "government indicated " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Government-Wide Performance Indicators Project [ Government Performance Indicators Project | GPI Project ]

Projet d'établissement d'indicateurs de rendement utilisables à l'échelle de l'administration fédérale [ Projet d'établissement d'indicateurs de rendement pour l'administration fédérale | Projet IRAF ]


all-of-government approach | connected government | horizontal government | integrated government | interagency approach | joined-up government | networked government | whole of government

approche gouvernementale globale | approche interministérielle | approche pangouvernementale


economic governance (EU) [ economic governance of the EU | economic governance of the European Union | fiscal governance of the EU | fiscal governance of the European Union ]

gouvernance économique (UE) [ gouvernance budgétaire de l'UE | gouvernance budgétaire de l'Union européenne | gouvernance économique de l'UE | gouvernance économique de l'Union européenne ]


OCCAR Security Agreement between the Government of the French Republic, the Government of the Federal Republic of Germany, the Government of the Kingdom of Belgium, the Government of the Italian Republic and the Government of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

accord de sécurité OCCAR entre le Gouvernement de la République française, le Gouvernement de la République fédérale d'Allemagne, le Gouvernement du Royaume de Belgique, le Gouvernement de la République italienne et le Gouvernement du Royaume-Uni de Grande-Bretagne et d'Irlande du Nord


government [ government structure | national government ]

gouvernement [ gouvernement national ]


good governance in tax matters | good governance in the area of taxation | good governance in the tax area | good tax governance | tax good governance

bonne gouvernance dans le domaine fiscal | bonne gouvernance en matière fiscale | bonne gouvernance fiscale


governance [ e-governance ]

gouvernance [ e-gouvernance ]


check government expenditures | investigate government expenditures | inspect government expenditures | scrutinise government expenditures

inspecter les dépenses d'un gouvernement


semi-self-indicating instrument [ semi-self-indicating weighing machine | semi-self-indicating machine | semi-self-indicating type machine | machine of the semi-self-indicating type ]

instrument de pesage à équilibre semi-automatique [ instrument à équilibre semi-automatique | appareil de type semi-automatique ]


paleoecological indicator [ paleoecologic indicator | paleo-ecological indicator | palaeoecological indicator | palaeoecologic indicator ]

indicateur paléoécologique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
At the European Council in Gothenburg in June 2001, Heads of State and Government indicated that combating Climate Change is a major priority of the European Union's Sustainable Development Strategy.

Lors du Conseil européen de Göteborg, en juin 2001, les chefs d'État et de gouvernement ont indiqué que la lutte contre le changement climatique constituait une des grandes priorités de la stratégie de développement durable de l'Union européenne.


* ‘Critical’ raw materials are raw materials that are economically important (in terms of value added to GDP) but also with a threatened supply (due to a variety of factors, such as political stability or regulatory quality, that make up the world governance indicator).

* Les matières premières «essentielles» sont des matières premières primordiales d’un point de vue économique (s’agissant de la valeur ajoutée au PIB), mais dont l’approvisionnement est également menacé (en raison de plusieurs facteurs tels que la stabilité politique ou la qualité de la réglementation, qui composent l’indicateur mondial de gouvernance).


This Communication, produced as part of the preparation for the informal meeting held on 18 and 19 October 2007 with Heads of State and Government, indicates the course Europe should follow in order to deal with globalisation and reveals how the Lisbon Strategy for Growth and Jobs represents the cornerstone of its approach.

Cette communication, conçue en préparation de la réunion informelle des 18 et 19 octobre 2007 des chefs d'État ou de gouvernement, indique la marche à suivre par l'Europe pour faire face à la mondialisation, et expose comment la stratégie de Lisbonne pour la croissance et l'emploi constitue la pierre angulaire de son approche.


- Risk factors: For the jurisdictions which emerged strongly in the three indicator headings above, the Commission also looked at basic tax good governance indicators, such as countries' international transparency performance, the presence of preferential tax regimes, and a 0% tax rate or no corporate tax.

- Facteurs de risque: s'agissant des juridictions qui ressortaient nettement au regard des trois indicateurs susmentionnés, la Commission s’est également penchée sur les indicateurs élémentaires de bonne gouvernance fiscale, tels que les résultats des pays en matière de transparence internationale, l’existence de régimes fiscaux préférentiels et un taux d’imposition de 0 % ou l'absence d'impôt sur les sociétés.


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Therefore, the Commission looked at general governance indicators, such as corruption levels and regulatory quality.

En conséquence, la Commission a examiné les indicateurs de gouvernance générale, comme les niveaux de corruption et la qualité de la réglementation.


W. whereas external efforts made with regard to state-building and development can only be successful if the leadership of South Sudan is committed to and will be capable of developing accountable, responsive, and inclusive governance, and overcomes short-term or clientelistic interests; whereas South Sudan is not yet included in most governance indicators and there is still very little quantitative data available on the extent of corruption in the country; whereas the international community, both private and public, does not tole ...[+++]

W. considérant que les efforts extérieurs relatifs à la création et au renforcement de l'État ne peuvent être couronnés de succès qu'à condition que les dirigeants du Soudan du Sud s'engagent à élaborer une gouvernance qui n'exclut personne, est adaptée et rend des comptes et soient en mesure de le faire, tout en surmontant les intérêts clientélistes ou à court terme; considérant que le Soudan du Sud ne figure toujours pas dans la plupart des indicateurs de gouvernance et que les données quantitatives relatives à l'ampleur de la cor ...[+++]


W. whereas external efforts made with regard to state-building and development can only be successful if the leadership of South Sudan is committed to and will be capable of developing accountable, responsive, and inclusive governance, and overcomes short-term or clientelistic interests; whereas South Sudan is not yet included in most governance indicators and there is still very little quantitative data available on the extent of corruption in the country; whereas the international community, both private and public, does not toler ...[+++]

W. considérant que les efforts extérieurs relatifs à la création et au renforcement de l'État ne peuvent être couronnés de succès qu'à condition que les dirigeants du Soudan du Sud s'engagent à élaborer une gouvernance qui n'exclut personne, est adaptée et rend des comptes et soient en mesure de le faire, tout en surmontant les intérêts clientélistes ou à court terme; considérant que le Soudan du Sud ne figure toujours pas dans la plupart des indicateurs de gouvernance et que les données quantitatives relatives à l'ampleur de la corr ...[+++]


8. Notes that, in their Declaration, the Heads of State and of Government indicate that they are ‘united in (.) the protection of human rights on both continents’; stresses the principle of universality of these rights, which must particularly be observed in the actions planned as part of the ‘Partnership on Democratic Governance and Human Rights’;

8. note que dans leur déclaration, les chefs d'État et de gouvernement se déclarent "unis [...] en faveur de la protection des droits de l'homme sur les deux continents" ; insiste sur le principe d'universalité de ces droits, auquel doivent correspondre tout particulièrement les actions prévues dans le cadre du "partenariat pour la gouvernance démocratique et les droits de l'homme";


11. Notes that, in their Declaration, the Heads of State or Government indicate that they are ‘united in (.) the protection of human rights on both continents’; stresses the principle of universality of these rights, which must particularly be observed in the actions planned as part of the ‘Partnership on Democratic Governance and Human Rights’;

11. note que dans leur déclaration, les chefs d'États et de gouvernements se déclarent «unis dans la protection des droits de l'homme sur les deux continents»; insiste sur le principe d'universalité de ces droits, auquel doivent correspondre tout particulièrement les actions prévues dans le cadre du «Partenariat pour la gouvernance démocratique et les droits de l'homme»;


10. Stresses that governance indicators should be tailored to the specific needs of the partner country;

10. souligne que les indicateurs de gouvernance devraient être adaptés aux besoins du pays partenaire;


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