Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt mathematical tools for managing vehicles
Calculation
Exercise mathematics
Graduate award
Graduated approach to regulation
Graduated income tax
Graduated regulation
Graduated regulatory approach
Graduated tax
Graduated taxation
Graduation ball
Graduation dance
Graduation party
Handle mathematical tools for managing vehicles
Honor graduation diploma
Honour graduation diploma
Implement mathematics
Mathematical subjects
Mathematics
Mathematics and Data Processing Company Ltd.
Post-grad party
Post-graduate award
Post-graduate scholarship
Postgraduate award
Progressive taxation
Prom
Promenade
SSHGD
Secondary School Honour Graduation Diploma
Secondary school honor graduation diploma
Society for Mathematics and Data Processing
Study of mathematics
Use mathematical software
Use mathematical tools and equipment
Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles

Vertaling van "graduates in mathematics " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

utiliser des outils mathématiques pour la gestion de véhicules


implement mathematics | use mathematical software | exercise mathematics | use mathematical tools and equipment

utiliser des outils et équipements mathématiques


mathematical subjects | study of mathematics | calculation | mathematics

mathématiques


The Ottawa-Carleton Institute for Graduate Studies and Research in Mathematics and Statistics

L'institut Ottawa-Carleton d'études supérieures et de recherche en mathématiques et en statistique


graduated income tax | graduated tax | graduated taxation | progressive taxation

impôt progressif


graduated approach to regulation | graduated regulation | graduated regulatory approach

réglementation différenciée


post-graduate scholarship [ post-graduate award | post-graduate scholarship | postgraduate award | graduate award ]

bourse pour les études supérieures [ bourse d'études supérieures ]


Secondary School Honour Graduation Diploma [ SSHGD | secondary school honor graduation diploma | honor graduation diploma | honour graduation diploma ]

diplôme d'études secondaires supérieures [ D.E.S.S. | diplôme d'études secondaires avec spécialisation | diplôme de fin d'études avec mention ]


Mathematics and Data Processing Company Ltd. | Society for Mathematics and Data Processing

Société des mathématiques et de l'informatique


graduation party | post-grad party | graduation ball | graduation dance | promenade | prom

bal des finissants | bal de fin d'études | bal de fin d'année | bal de promotion | soirée des promotions | bal de promo | bal de graduation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Increase in number of entries into mathematics, science and technology courses (upper secondary advanced levels and tertiary levels, by gender),- increase in number of graduates in mathematics, science and technology, by gender,- increase in number of scientists and engineers in society, by gender,- increase in number of qualified teachers in the fields of mathematics, science and technology (secondary level).

- Augmentation du nombre des inscriptions dans les filières mathématiques, scientifiques et technologiques (niveaux avancés du secondaire supérieur et 3e cycle, par sexe),- augmentation du nombre des diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie, par sexe,- augmentation du nombre de scientifiques et d'ingénieurs dans la société, par sexe,- augmentation du nombre d'enseignants qualifiés dans les domaines des mathématiques, des sciences et des technologies (niveau secondaire).


Countries which have a relatively high proportions of graduates in these fields such as France, Ireland, Finland and the UK would, if current trends were maintained, by 2010 have reached a level in excess of 20 graduates in mathematics, science and technology per 1000 inhabitants.

Si les tendances se poursuivent, les pays qui ont des pourcentages relativement élevés de diplômés dans ces domaines, tels que la France, l'Irlande, la Finlande et le Royaume-Uni, atteindraient d'ici 2010 un niveau de plus de 20 diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie pour 1000 habitants.


- By 2010, Member States will have at least halved the level of gender imbalance among graduates in mathematics, science, technology whilst securing an overall significant increase of the total number of graduates, compared to the year 2000.

- Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines de: mathématiques, sciences et technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


48. Believes that more should be done to address the disparity between men and women graduating with degrees in STEM subjects (science, technology, engineering and mathematics), as exemplified by the fact that only 20 % of engineering graduates are female;

48. estime qu'un plus grand nombre de mesures doivent être prises pour réduire l'écart entre les hommes et les femmes qui obtiennent un diplôme dans les disciplines scientifiques (science, technologie, ingénierie et mathématiques), comme en attestent les 20 % seulement de diplômées en ingénierie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
H. whereas, in all Member States, female students achieve a higher pass rate at school than their male counterparts and represent as many as 59 % of all university graduates; whereas, however, due to traditions and stereotypes in education they are a minority among university graduates in fields like mathematics and computer engineering;

H. considérant que, dans tous les États membres, les étudiantes possèdent un taux de réussite scolaire plus élevé que leurs homologues masculins et qu'elles représentent pas moins de 59 % des diplômés universitaires; considérant toutefois que, en raison des traditions et des stéréotypes dans l'éducation, elles ne sont qu'une minorité dans des disciplines comme les mathématiques ou l'informatique;


In order to boost the number of postgraduates in engineering, it is important, first, to increase the numbers of graduates in mathematics, science and technology (MST).

Pour accroître le nombre d’étudiants du troisième cycle dans les filières d’ingénierie, il est important d’augmenter, dans un premier temps, le nombre de diplômés en mathématiques, sciences et technologies (MST).


In order to boost the number of postgraduates in engineering, it is important, first, to increase the numbers of graduates in mathematics, science and technology (MST).

Pour accroître le nombre d’étudiants du troisième cycle dans les filières d’ingénierie, il est important d’augmenter, dans un premier temps, le nombre de diplômés en mathématiques, sciences et technologies (MST).


By 2010, all Member States should have at least halved the level of gender imbalance among graduates in mathematics, science and technology, while securing a significant overall increase in the total number of graduates compared to the year 2000.

Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines des mathématiques, des sciences et de la technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


As a result of this Work Programme, the Education Council adopted in May 2003 a European benchmark: the total number of graduates in mathematics, science and technology in the European Union should increase by at least 15% by 2010 while at the same time the level of gender imbalance should decrease.

À la suite de ce programme de travail, le Conseil «Éducation» a adopté en mai 2003 un objectif européen: accroître d’au moins 15% le nombre total de diplômés en mathématiques, en science et en technologie dans l’Union européenne d’ici 2010 et parallèlement diminuer le déséquilibre des sexes.


By 2010, all Member States should have at least halved the level of gender imbalance among graduates in mathematics, science and technology, while securing a significant overall increase in the total number of graduates compared to the year 2000.

Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines des mathématiques, des sciences et de la technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


w