In that judgment the Court ruled that neither Articles 3(g), 5, 85, 86 or 90 of the EC Treaty nor Article 30 of that Treaty precluded the legislation of a Member State
from providing for road-haulage tariffs to be approv
ed and brought into force by the State on the basis of proposals submitted by a committee, where that committee was composed of a majority of representatives of the public authorities and a minority of representatives of the economic agents concerned and in its proposals had to observe certain public interest criteria,
...[+++] and where, moreover, the public authorities did not relinquish their rights and powers by taking into consideration, before the proposals were approved, the observations of other public and private bodies, or even by fixing tariffs ex officio.Or, dans cet arrêt, la Cour a dit pour droit que les articles 3, sous g), 5, 85, 86 et 90 ainsi que l'article 30 du traité CE ne s'opposent pas à ce qu'une réglementation d'un État membre prévoie que les tarifs des transports routiers de marchandises sont approuvés et rendus exécutoires par l'autorité publique, sur la base de propositions d'un comité, si celui-ci est composé d'une majorité de représentants des pouvoirs publics, à côté d'une minorité de représentants des opérateurs économiques intéressés, et doit respecter dans ses propositions certains critères d'intérêt public et si, par ailleurs, les pouvoirs publics n'abandonnent pas leurs prérogatives en tenant compte, avant l'approbation des propositions, des observations d'autres orga
...[+++]nismes publics et privés, voire en fixant les tarifs d'office.