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Dirty coal
High sulfur coal
High sulfur content
High sulphur coal
High sulphur content
High sulphur industrial fuel
High sulphur thermal coal
High-sulfur
High-sulfur coal
High-sulphur
High-sulphur coal
High-sulphur fuel
High-sulphur residues
Liquid sulphur carrier
Molten sulphur carrier
Molten sulphur tanker
Steel with high sulphur content
Sulphur
Sulphur tanker

Vertaling van "high-sulphur " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
high-sulphur coal [ high sulphur coal | high-sulfur coal | high sulfur coal | dirty coal ]

charbon à forte teneur en soufre [ charbon à haute teneur en soufre | charbon à teneur élevée en soufre | charbon sale ]




high-sulphur residues

résidus à haute teneur en soufre | résidus à forte teneur en soufre


high-sulphur fuel

combustible à haute teneur en soufre | combustible à forte teneur en soufre


high sulfur content | high sulphur content

haute teneur en soufre | HTS [Abbr.]


steel with high sulphur content

acier à haut soufre | acier à haute teneur en soufre


high sulphur industrial fuel

combustible industriel à teneur en soufre élevée


high sulphur thermal coal

charbon thermique à haute teneur en soufre


liquid sulphur carrier [ molten sulphur carrier | molten sulphur tanker | sulphur tanker ]

transporteur de soufre liquide [ navire transport de soufre liquide | navire transporteur de soufre liquide | soufrier ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Apparently, in Ontario, emissions from sulphur have increased 25 per cent in the last 12 months, due to shipments from Alberta of high-sulphur-content heavy crude to ageing refineries, and the fact that upstream removal of sulphur is no longer done or is done to a lesser degree.

En Ontario, les émissions de soufre ont apparemment augmenté de 25 p. 100 au cours des 12 derniers mois, en raison d'expéditions de pétrole brut lourd à forte teneur en soufre de l'Alberta vers des raffineries vieillissantes et aussi parce que la désulfuration avant et pendant la production ne se fait plus ou se fait à un moindre degré.


In 1993, the EPA rejected the automobile industry assertions that sulphur adversely affects the OBD systems. The AMA was in protracted litigation with the environment department of the State of New York, which it lost, also claiming that high sulphur fuel harms their OBD systems.

En 1993, l'EPA a rejeté les affirmations de l'industrie automobile selon lesquelles le souffre endommage les systèmes de diagnostic intégré.


Emissions from shipping due to the combustion of marine fuels with a high sulphur content contribute to air pollution in the form of sulphur dioxide and particulate matter, which harm human health and contribute to acidification.

Les émissions des navires dues à la combustion de combustibles marins présentant une teneur élevée en soufre contribuent à la pollution de l'air sous la forme d'émissions de dioxyde de soufre et de particules qui nuisent à la santé humaine et contribuent à l'acidification.


include stocks of only the following products: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) and calculate the crude oil equivalent by multiplying the quantities by a factor of 1,2.

inclure les stocks des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé), fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre), et en établir l’équivalent en pétrole brut multipliant les quantités par 1,2.


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Inland consumption is the sum of the aggregate ‘observed gross inland deliveries’, as defined in Section 3.2.1 of Annex C to Regulation (EC) No 1099/2008, of the following products only: motor gasoline, aviation gasoline, gasoline-type jet fuel (naphtha-type jet fuel or JP4), kerosene-type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil) and fuel oil (high sulphur content and low sulphur content) as defined in Section 4 of Annex B to Regulation (EC) No 1099/2008.

La consommation intérieure est établie par addition des «livraisons intérieures brutes observées» agrégées, selon la définition figurant à l’annexe C, point 3.2.1., du règlement (CE) no 1099/2008, des seuls produits suivants: essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé) et fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre) tels que définis à l’annexe B, point 4, du règlement (CE) no 1099/2008.


Fuel oil (high sulphur content and low sulphur content)

fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre),


Unless otherwise specified this data collection applies to all of the following energy products, for which the definitions in Annex B Chapter 4 apply: crude oil, NGL, refinery feedstocks, other hydrocarbons, refinery gas (not liquefied), ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel (naphtha type jet fuel or JP4), kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil (distillate fuel oil), transport diesel, heating and other gasoil, fuel oil (both low and high sulphur content), white spirit and SBP, lubricants, bitumen, paraffin waxes and petroleum coke.

Sauf indication contraire, cette collecte de données couvre tous les produits énergétiques suivants, dont les définitions figurent à l'annexe B, chapitre 4: pétrole brut, LGN, produits d'alimentation des raffineries, autres hydrocarbures, gaz de raffinerie (non liquéfiés), éthane, GPL, naphta, essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence (carburéacteur type naphta ou JP4), carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel (fuel-oil distillé), diesel de transport, fioul domestique et autres gazoles, fuel-oil (à haute et à basse teneur en soufre), white spirit et essences spéciales, lubrifiants, bitume, ...[+++]


The following table applies only to finished products (refinery gas, ethane, LPG, naphtha, motor gasoline, aviation gasoline, gasoline type jet fuel, kerosene type jet fuel, other kerosene, gas/diesel oil, low and high sulphur fuel oil, white spirit and SBP, lubricants, bitumen, paraffin waxes, petroleum coke and other products).

Le tableau suivant concerne uniquement les produits finis (gaz de raffinerie, éthane, GPL, naphta, essence moteur, essence aviation, carburéacteur type essence, carburéacteur type kérosène, pétrole lampant, gazole/carburant diesel, fuel-oil à haute et à basse teneur en soufre, white spirit et essences spéciales, lubrifiants, bitume, paraffines, coke de pétrole et autres produits).


It is my understanding that after promoting the need to reduce CO emissions and emissions generally and to transfer huge amounts of wealth to the underdeveloped world to allow it to catch up with the technologies available in the developed world, that same individual is now involved in an Asian power corporation conglomerate. It is engaged in creating a huge electricity generating development in China with the use of very polluting high sulphur soft coal.

Après avoir clamé qu'il fallait réduire les émissions de CO et les émissions en général, et transférer une abondance de fonds aux pays sous-développés pour qu'ils se procurent les technologies dont disposent les pays développés, cet individu est maintenant impliqué dans un grand conglomérat asiatique de production électrique qui participe à la création d'une colossale centrale électrique en Chine.


One reason it smelled in the old days, which is the other thing that is federal, is because we used to have high-sulphur diesel, 300 parts per million of sulphur, and now it is down to 15 parts per million.

S'il y avait cette odeur, autrefois, et cela aussi relève du fédéral, c'est que nous utilisions un diesel à forte teneur en soufre, 300 parties de soufre par million, alors qu'aujourd'hui nous utilisons un carburant qui en contient 15 parties par million.




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'high-sulphur' ->

Date index: 2022-03-04
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