Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Area having high mineral potential
Dielectric test
Dielectric tester
Educational potential
HAP drug
Hi-pot
Hi-pot test
Hi-pot tester
High abuse potential drug
High diffusion potential
High flier
High flyer
High pot
High pot test
High pot tester
High potential employee
High potential test
High potential tester
High school special education teacher
High school special needs teacher
High voltage test
High voltage tester
High-flier
High-flyer
High-pot tester
High-potential tester
Highflier
Highflyer
Highly educated
Hipot test
Hipot tester
Market with high growth potential
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school

Traduction de «highly educated potential » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
market with high growth potential

marché à fort potentiel d'accroissement | marché à fort potentiel de croissance


area having high mineral potential

région à haut potentiel minier






high abuse potential drug [ HAP drug ]

médicament à haut risque d'abus




dielectric tester | high potential tester | high-potential tester | high pot tester | high-pot tester | hipot tester | hi-pot tester | high voltage tester

testeur de rigidité diélectrique | équipement d'essai diélectrique | appareil d'essai diélectrique


high potential employee | highflier | highflyer | high flier | high-flier | high flyer | high-flyer

employé prometteur | employée prometteuse | élément prometteur


dielectric test | high potential test | high pot | high pot test | hi-pot | hipot test | hi-pot test | high voltage test

essai diélectrique | essai de rigidité diélectrique


high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Moreover, while surveys on intentions of highly educated potential migrants indicate a relatively strong attractiveness of the EU, the EU is not effective enough neither in converting this into higher numbers of highly skilled workers, nor in retaining talents educated in the EU, when compared with other developed economies.

En outre, bien que les études relatives aux intentions des migrants potentiels ayant un niveau de formation élevé montrent qu’ils sont fortement attirés par l’UE, celle-ci n’est pas suffisamment efficace pour traduire cet avantage en chiffres et augmenter le nombre de travailleurs dotés de compétences élevées ou pour retenir les talents formés dans l’UE, par rapport à d’autres économies développées.


The gender gap in access to employment and career development is persisting and increases with age; gender mainstreaming has the potential to mobilise a considerable and increasingly highly educated workforce for Europe.

L'écart entre hommes et femmes persiste dans l'accès à l'emploi comme dans le déroulement des carrières et s'accroît avec l'âge ; sa réduction permettrait en Europe de mobiliser une main d'oeuvre considérable et de plus en plus éduquée.


School-based early school leaving policies should include collaborative approaches, the active involvement of parents, partnerships with external stakeholders and the community, measures to support the well-being of pupils and high-quality guidance and counselling, ensuring that each pupil has an equal chance to access, participate in and benefit from high-quality education and enabling all learners to reach their full potential.

Les politiques de lutte contre le décrochage scolaire en milieu scolaire devraient inclure des approches collaboratives, la participation active des parents, des partenariats avec les parties prenantes externes et les collectivités, des mesures destinées à contribuer au bien-être des élèves et à un accompagnement et un conseil de grande qualité, pour que chaque élève ait les mêmes chances que les autres d'accéder et de participer à un enseignement de grande qualité et d'en tirer parti et que tous les apprenants puissent développer tout leur potentiel.


4. Understands – given that the employment market is characterised by the disappearance and creation of jobs in various economic sectors and that 15 % of jobs cease to exist every year and as many again are created – that a global approach is appropriate to anticipate changes as part of a truly effective employment policy; considers it essential to devise qualification policies that can effectively promote efforts relating to lifelong training by facilitating high-quality professional readjustment and the start-to-finish tailoring of skills to business and enterprise needs in all regions; underlines in this context the importance of closing the ga ...[+++]

4. estime que comme le marché du travail connaît des destructions et des créations d'emploi dans des secteurs différents de l'économie et que chaque année 15 % des emplois sont détruits et autant d'autres sont créés, il faut une vision globale et d'anticipation des changements pour une politique de l'emploi véritablement efficace; considère qu'il faut des politiques de qualification qui encouragent, effectivement, les efforts relatifs à la formation tout au long de la vie favorisant les reconversions, et l'adéquation, initiale et permanente, des compétences aux besoins des entreprises et de l'économie dans toutes les régions; souligne dans ce contexte l'importance de combler le fossé qui sépare l'enseignement et le marché de l'emploi, et ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The crucial role played by vocational education and training (VET) in helping to achieve a number of targets set out in the Europe 2020 strategy is widely acknowledged and defined in the renewed Copenhagen process (2011-2020), taking into account, in particular, its potential in addressing Europe's high level of unemployment, especially youth unemployment and long-term unemployment, promoting a culture of lifelong learning, countering social exclusion ...[+++]

Le rôle crucial joué par l'enseignement et la formation professionnels (EFP) dans la contribution à la réalisation d'un certain nombre d'objectifs énoncés dans la stratégie Europe 2020 est largement reconnu et défini dans le processus renouvelé de Copenhague (2011-2020), compte tenu en particulier de sa capacité à s'attaquer au niveau élevé de chômage en Europe, notamment le chômage des jeunes et le chômage de longue durée, promouvoir une culture de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, lutter contre l'exclusion sociale et promouvoir la citoyenneté active.


ensuring access to high-quality educational opportunities and services, particularly for children and young people who — disadvantaged by personal, social, cultural and/or economic circumstances — need particular support in order to fulfil their educational potential,

garantir l'accès à un enseignement et à des services de haute qualité, notamment pour les enfants et les jeunes qui, désavantagés en raison de circonstances personnelles, sociales, culturelles et/ou économiques, ont besoin d'un soutien particulier pour réaliser leur potentiel d'apprentissage,


8. Points out with concern that one of the main problems of women immigrants remains that of language skills and as 50% of women immigrants have not advanced beyond compulsory education, while only 17% percent have completed tertiary education, calls on the Member States to promote access to education and training systems in the host countries for young women immigrants and to continue initiatives to integrate them into education and culture by means of the Socrates, Leonardo de Vinci, Culture and Youth programmes; considers it especially important for the Member States to recognise the vocational training and skills of highly educated women and ...[+++]

8. souligne, pour s'en inquiéter, qu'un des problèmes majeurs pour les immigrées est et reste la question des aptitudes linguistiques et, dans cette considération que 50% des immigrées ne sont pas allées plus loin que l'enseignement obligatoire et que 17% d'entre elles à peine sont parvenues jusqu'à l'enseignement supérieur, invite les États membres à promouvoir l'accès des jeunes immigrées aux systèmes d'enseignement et de formation des pays d'accueil et à maintenir les initiatives d'intégration de celles-ci dans les domaines de l'éducation et de la culture grâce aux programmes Socrates, Leonardo Da Vinci, Culture et Jeunesse; estime qu'il est particulièrement important que les États membres reconnaissent les qualifications et aptitudes p ...[+++]


2. Stresses that energy must be considered as an overarching issue with a high development potential, especially in terms of poverty eradication, inasmuch as the availability of affordable energy services is imperative for satisfying basic needs, such as access to food and potable water, household lighting and cooking, refrigeration, health services and education, communications and a host of labour-saving devices and income-generating opportunities; as a consequence, access for the poor to clean and affordable energy services is a m ...[+++]

2. souligne que l'énergie doit être considérée comme une question transversale recelant un potentiel de développement élevé, notamment en termes d'éradication de la pauvreté, des services d'énergie abordables étant impératifs pour satisfaire des besoins élémentaires comme l'accès à la nourriture et à l'eau, l'éclairage domestique et la préparation des aliments, la réfrigération, les services de santé, l'éducation, les communications et un ensemble de dispositifs permettant de réaliser de travailler moins et de générer des revenus et que, par conséquent, l'accès des pauvres à une énergie propre et financièrement abordable est un préalable ...[+++]


2. Stresses that energy must be considered as a cross-cutting issue with a high development potential, especially in view of poverty eradication, as the availability of affordable energy services is imperative for satisfying basic needs, such as access to food and potable water, household lighting and cooking, refrigeration, health services and education, communications and to a host of labour-saving devices and income-generating opportunities; as a consequence, access for the poor to clean and affordable energy services is a major p ...[+++]

2. souligne que l'énergie doit être considérée comme une question transversale recelant un potentiel de développement élevé, notamment en termes d'éradication de la pauvreté, des services d'énergie abordables étant impératifs pour satisfaire des besoins élémentaires comme l'accès à la nourriture et à l'eau, l'éclairage domestique et la préparation des aliments, la réfrigération, les services de santé, l'éducation, les communications et un ensemble de dispositifs permettant de réaliser de travailler moins et de générer des revenus et que, par conséquent, l'accès des pauvres à une énergie propre et financièrement abordable est un préalable ...[+++]


48. Emphasises that energy must be considered as a cross-cutting issue with high development potential, especially for poverty eradication, as availability of energy services is imperative for the satisfaction of basic needs, such as access to clean water, household lighting, cooking, health services and education; calls therefore on the Commission to support the formulation of a coherent and sound energy strategy in developing countries that gives priority to renewable energies sources and energy saving in order to prevent further i ...[+++]

48. souligne que l'énergie doit être considérée comme une question fondamentale caractérisée par un potentiel de développement élevé, particulièrement pour l'éradication de la pauvreté, dès lors que la disponibilité de services énergétiques est indispensable pour satisfaire des besoins fondamentaux tels que l'accès à l'eau propre, l'éclairage ménager, la cuisine, les services sanitaires et l'éducation; engage dès lors la Commission à appuyer l'élaboration d'une stratégie énergétique cohérente et judicieuse dans les pays en développement, qui accorde la priorité aux sources d'énergie renouvelables et aux économies d'énergie pour éviter u ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'highly educated potential' ->

Date index: 2024-07-19
w