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Act relating to schools
Canada Council for Human Rights and Race Relations
Education-industry relations
Education-working life relations
HMI
HRRRC
Human Rights and Race Relations Centre
Human relations
Human relations school
Human relations training
Human-machine communication
Human-machine interaction
Human-machine relation
Interpersonal communication
Interpersonal relations
JRT
Job relations training
Man-machine interaction
NSPRA
National School Public Relations Association
Research collaboration
School Public Relations Association
School act
School-industry relations
School-working life relations
Social relations
University-industry relations
University-working life relations

Traduction de «human relations school » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


human relations [ interpersonal relations | social relations | interpersonal communication(UNBIS) ]

relations humaines [ relations interpersonnelles ]


human relations training | job relations training | JRT [Abbr.]

formation aux relations humaines


school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]


school-industry relations [ education-industry relations | university-industry relations | Research collaboration(STW) ]

relation école-industrie [ relation enseignement-industrie | relation université-industrie ]


Human Rights and Race Relations Centre [ HRRRC | Canada Council for Human Rights and Race Relations ]

Centre des droits de la personne et des relations inter-raciales [ Canada Council for Human Rights and Race Relations ]




National School Public Relations Association [ NSPRA | School Public Relations Association ]

National School Public Relations Association [ NSPRA | School Public Relations Association ]


human-machine interaction | HMI | human-machine communication | human-machine relation | man-machine interaction

interaction personne-machine | interaction homme-machine | IHM | relation personne-machine | communication personne-machine


International Consultative Conference on School Education in relation with Freedom of Religion and Belief, Tolerance and Non-discrimination

Conférence internationale consultative sur l'éducation scolaire en relation avec la liberté de religion et de conviction, la tolérance et la non-discrimination | Conférence sur la tolérance religieuse dans l'éducation scolaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EU financial support under the CBSD amendment of the IcSP could allow the military to perform development and human security-related tasks, when civilian actors cannot perform them, notably the reconstruction/rehabilitation of civil infrastructure (e.g. roads, bridges, schools, hospitals), mine clearing, the removal and disposal of explosive remnants of war and unexploded ordinance, disarmament and demobilisation of ex-combatants, the collection and destruction of small arms and light weapons ...[+++]

L'aide financière apportée par l'UE au titre de la modification de l'IcSP ayant trait au RCSD pourrait permettre à l'armée de s'acquitter de tâches liées au développement et à la sécurité humaine, lorsque les acteurs civils ne sont pas en mesure de les exécuter, notamment de tâches de reconstruction/remise en état d'infrastructures civiles (telles que routes, ponts, écoles et hôpitaux), de déminage, d'enlèvement et d'élimination de restes explosifs de guerre et d'engins non explosés, de désarmement et de démobilisation d'anciens combattants, de collecte et de destruction d'armes légères et de petit calibre et de protection civile en situ ...[+++]


39. Expresses its grave concern at the continued indiscriminate attacks in civilian areas, targeted attacks on schools and use of schools for military purposes by both parties; condemns continued human rights violations in the conflict and fully supports the UN Human Rights Monitoring Mission and the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine; calls for the Government of Ukraine to take steps to allow delivery of certain types of medicines, including opioid substitution therapy (OST) medicines, to improve the registration procedure ...[+++]

39. exprime ses graves préoccupations face à la poursuite des attentats aveugles dans des zones civiles, des attaques ciblées contre des écoles et de l'utilisation d'écoles à des fins militaires par les deux parties; condamne la poursuite des violations des droits de l'homme commises dans le conflit et apporte son soutien sans réserve à la mission d'observation des droits de l'homme des Nations unies et à la mission spéciale d'observation de l'OSCE en Ukraine; demande au gouvernement d'Ukraine de prendre des mesures pour permettre la délivrance de certains types de médicaments, y compris des médicaments utilisés dans le cadre de traite ...[+++]


I'm also an adjunct professor in the School of Industrial Relations and the School of Business at Queen's University where I teach graduate courses in collective bargaining and strategic human resource management. Prior to joining Queen's in 2010, I practised labour relations for 37 years on the front line of Canadian business where, among other responsibilities, I acted as the chief management negotiator for Air Canada, Canadian Pacific Railway, and CBC/Radio-Canada.

Avant d'arriver à l'Université Queen's en 2010, j'ai travaillé aux premières lignes dans le secteur des relations de travail au Canada pendant 37 ans car, entre autres, j'ai été négociateur en chef pour la direction d'Air Canada, du Canadien Pacifique et de CBC/Radio-Canada.


21. Admires and supports the courage and activism of those Chinese citizens acting in socially responsible ways to promote and defend universally recognised social and human rights, and to challenge and correct well-known social dangers and/or criminal acts such as corruption, abuses of office, environmental damage, AIDS infection, food poisoning, construction fraud in relation to schools, and illegal land and property expropriation, often committed by local party authorities; denounces all instances of official retaliation against t ...[+++]

21. admire et soutient le courage et l'activisme des citoyens chinois qui agissent de façon socialement responsable pour promouvoir et défendre les droits de l'homme et les droits sociaux universellement reconnus et pour contester et corriger des dangers sociaux et/ou actes criminels connus de tous, tels que la corruption, l'abus de pouvoir, les atteintes à l'environnement, la contamination par le virus du sida, les intoxications alimentaires, les escroqueries immobilières sur des écoles et les expropriations illégales de terres et des biens, actes souvent commis par les autorités locales du parti; dénonce tous les cas de représailles c ...[+++]


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35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different per ...[+++]

35. constate le rôle fondamental des programmes et des structures d'enseignement pour promouvoir l'intégration et réduire les tensions interethniques; invite par conséquent les gouvernements des pays des Balkans occidentaux à améliorer la qualité de l'enseignement en incluant les droits civiques, les droits de l'homme et les droits démocratiques en tant que valeurs européennes fondamentales dans les programmes d'enseignement pertinents et à mettre fin à la ségrégation dans les écoles; souligne que l'enseignement de l'histoire dans les écoles et les universités des Balkans occidentaux doit s'appuyer sur des recherches sérieuses et refléter les perspectives différentes des divers groupes nationaux et ethniques de la région, si l'on veut obt ...[+++]


34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different per ...[+++]

34. constate le rôle fondamental des programmes et des structures d'enseignement pour promouvoir l'inclusion et réduire les tensions interethniques; invite par conséquent les gouvernements des Balkans occidentaux à améliorer la qualité de l'enseignement en incluant les droits civiques, les droits de l'homme et les droits démocratiques en tant que valeurs européennes fondamentales dans les programmes d'enseignement pertinents et à mettre fin à la ségrégation dans les écoles; souligne que l'enseignement de l'histoire dans les écoles et les universités des Balkans occidentaux doit s'appuyer sur des recherches sérieuses et refléter les perspectives différentes des divers groupes nationaux et ethniques de la région, si l'on veut obtenir des ré ...[+++]


More than one billion human beings live with less than one dollar per day, 300.000 deaths per week are related to poverty, that is to say "the equivalent of one tsunami” every week", One human being in four has no access to drinking water, 114 million children have no access to primary school education, 584 million women are illiterate.

Plus d’un milliard d’êtres humains vivent avec moins d’un dollar par jour 300.000 décès par semaine sont liés à la pauvreté, soit « l’équivalent d’un tsunami chaque semaine » Un être humain sur quatre n’a pas d’accès à l’eau potable 114 millions d’enfants n’ont pas d’accès à l’école primaire 584 millions de femmes sont analphabètes


My question relates to a " communication" or a complaint sent to the United Nations Human Rights Committee regarding the refusal of the Ontario government to pay for any religious schools other than those in the separate school system.

Ma question porte sur une «communication» ou une plainte qu'a reçue le comité des droits de l'homme des Nations Unies concernant le refus du gouvernement de l'Ontario de financer toute école confessionnelle qui ne fait pas partie du système des écoles séparées.


Your rapporteur takes the view that, as this global approach to family policy comes to be seen as an issue relating to social and human development, active coordination should be introduced between public authorities, non-governmental institutions and associations in the areas of reconciling family life and professional life, pre-school and school education, the structuring of urban areas, cooperation between judicial services, the police and social services which would all help to improve the integration of children into our European ...[+++]

Votre rapporteur estime que, dans la mesure où cette démarche de politique familiale globale en viendra à être considérée comme une problématique du développement social et humain, une coordination active et volontaire entre pouvoirs publics, institutions non gouvernementales et secteur associatif doit se faire dans les domaines de la conciliation entre vie familiale et vie professionnelle, de l'éducation préscolaire et scolaire, de l'aménagement de l'espace urbain, de la coopération des services de justice, de police et des services sociaux, qui contribuent tous à une meilleure intégration des enfants dans notre société européenne.


Ms.Barrados: The strategic Horizontal Review of Human Resources Functions included six organizations. It was the human resource portions of the Treasury Board, Public Service Human Resource Management Agency, Canada School of Public Service, the Public Service Commission and the two tribunals — Public Service Labour Relations Board and Public Service Staffing Tribunal.

MmeBarrados: L'examen horizontal stratégique des ressources humaines incluait six organismes: les services de ressources humaines du Conseil du Trésor, l'Agence de gestion des ressources humaines de la fonction publique, l'École de la fonction publique du Canada, la Commission de la fonction publique et les deux tribunaux, c'est-à-dire la Commission des relations de travail dans la fonction publique et le Tribunal de la dotation de la fonction publique.


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