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Assist homeless
Assist the homeless
Deferred credit
Deferred income
Deferred revenue
Help the homeless
Homeless
Homeless hostel
Homeless people
Homeless shelter
Homelessness
Homelessness guidance worker
Homelessness social worker
Homelessness worker
Hostel for the homeless
Housing options and advice worker
Income received in advance
Income tax
Incomes policy
No fixed abode
Prepaid income
Revenue received in advance
Shelter for the homeless
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Support the homeless
Tax on income
The homeless
Unearned income
Unearned revenue
Vagrancy
Without fixed abode

Vertaling van "income are homeless " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
help the homeless | support the homeless | assist homeless | assist the homeless

aider des sans-abris


homeless hostel | homeless shelter | hostel for the homeless | shelter for the homeless

colonie de l'Etat pour vagabonds


homelessness social worker | housing options and advice worker | homelessness guidance worker | homelessness worker

maraudeuse | maraudeur | maraudeur/maraudeuse


homeless people | the homeless

les personnes sans domicile | les sans-domicile


homelessness [ no fixed abode | vagrancy | without fixed abode | Homeless(ECLAS) ]

sans-abri [ sans domicile fixe | sans logis | SDF | vagabondage ]




sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

signer des déclarations de revenus




deferred credit | deferred income | deferred revenue | income received in advance | prepaid income | revenue received in advance | unearned income | unearned revenue

passif de régularisation


Income Tax Amendments Act, 1998 [ An Act to amend the Income Tax Act, to implement measures that are consequential on changes to the Canada-U.S. Tax Amendments Convention (1980) and to amend the Income Tax Conventions Interpretation Act, the Old Age Security Act, the War Veterans Allowanc ]

Loi de 1998 modifiant l'impôt sur le revenu [ Loi modifiant la Loi de l'impôt sur le revenu, mettant en œuvre des mesures découlant de changements apportés à la Convention fiscale de 1980 entre le Canada et les États-Unis et modifiant la Loi sur l'interprétation des conventions en matière d'impôts su ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A new main goal, substantially reducing the number of people at risk of economic vulnerability by 2010, will be achieved by the following key targets broken down by gender and ethnicity where possible: 1) reducing the share of individuals being under 60% of the median income, 2) reducing the share of individuals and of families with children having an income below social assistance norm, 3) decreasing the share of pupils leaving compulsory school with incomplete certificates, 4) increasing the share of individuals that are eligible to ...[+++]

Un nouvel objectif phare, à savoir réduire de façon substantielle le nombre des personnes exposées à la vulnérabilité économique avant 2010, sera réalisé en poursuivant les objectifs chiffrés suivants, répartis selon le sexe et l'appartenance ethnique, chaque fois que possible: 1) réduire le pourcentage d'individus vivant avec un revenu inférieur à 60% du revenu médian; 2) réduire le nombre d'individus et de familles avec enfants vivant avec un revenu inférieur à la norme de l'aide sociale; 3) diminuer le nombre d'élèves abandonnant ...[+++]


1. Direct Outcome Targets are those targets that directly indicate a reduction in poverty and social exclusion in a key policy domain (i.e. unemployment, low income, poor housing/homelessness, educational disadvantage, poor health).

1. Les objectifs de résultats directs sont les objectifs qui désignent directement une réduction de la pauvreté et de l'exclusion sociale dans un domaine politique clé - autrement dit, chômage, les bas revenus, les logements insalubres ou l'absence de domicile fixe, les handicaps éducatifs, la mauvaise santé.


The indicators reveal e.g. that the number of recipients of income support has decreased, there are less over-indebted, the perception of the population of their own health has improved, long-term unemployment and homelessness have slightly eased, the problem of working poor is a minor one, etc.

Les indicateurs permettent ainsi d'établir les constats suivants: le nombre de bénéficiaires de mesures de garantie de ressources a diminué, de même que le nombre de ménages surendettés; la population a amélioré sa propre perception de son état de santé; le chômage de longue durée et le nombre de sans-abri ont sensiblement diminué; le problème des travailleurs pauvres est mineur, etc.


Therefore, a number of targets are set in relation to the provision of adequate income support structures and special programmes are targeted at specific groups who have particular difficulties (people with disabilities, Travellers, ex-prisoners, homeless, migrants and ethnic minorities).

Son plan définit ainsi un certain nombre d'objectifs liés à la mise à disposition de structures adaptées d'aide au revenu, et des programmes spéciaux ciblent des groupes spécifiques aux priorités différentes (personnes handicapées, gens du voyage, anciens prisonniers, sans-abri, immigrants et minorités ethniques).


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These are: long-term dependence on low/inadequate income, long-term unemployment, low quality or absence of employment record, low level of education and training and illiteracy, growing up in a vulnerable family, disability, health problems and difficult living conditions, living in an area of multiple disadvantage, housing problems and homelessness, immigration, ethnicity, racism and discrimination.

Il s'agit de la dépendance durable de revenus faibles ou insuffisants, du chômage de longue durée, de la faible qualité des antécédents professionnels ou de leur absence, du faible niveau d'éducation, de formation et d'alphabétisation, du fait de grandir dans une famille vulnérable, du handicap, des problèmes de santé et des conditions de vie difficiles, du fait de vivre dans un lieu défavorisé à plusieurs titres, des problèmes de logement et d'absence de domicile fixe, de l'immigration, de l'appartenance ethnique, du racisme et de la discrimination.


People who live in slum housing, or housing that is substandard, or where they are paying exorbitant rents of 50% or more of their income are homeless because they are threatened.

Les gens qui vivent dans des taudis ou des logements insalubres, ou qui paient des loyers exorbitants qui représentent 50 p. 100 ou plus de leur revenu, sont à toutes fins utiles sans abri parce qu'ils sont menacés.


There appear to be two main factors in explaining the rise in the number of minimum income beneficiaries since the end of the 1980s. The first is higher and more persistent unemployment; the second relates to a rise in the numbers of people who have experienced social disruptions in their lives, such as family breakdown, forced migration, homelessness, over-indebtedness, etc.

L'accroissement du nombre de bénéficiaires du revenu minimum depuis la fin des années 80 semble s'expliquer par deux facteurs principaux: d'une part la hausse et la persistance du chômage, d'autre part l'augmentation du nombre de personnes qui connaissent des bouleversements sociaux dans leur vie, tels que l'éclatement de la famille, la migration forcée, l'absence de logement, le surendettement etc.


However, community groups, municipal governments and in some cases provincial governments are much closer to the people and are best positioned to tackle these local issues, such as telecommunication services for low income and homeless Canadians.

Cependant, les groupes communautaires, les gouvernements municipaux et, dans certains cas, les gouvernements provinciaux sont beaucoup plus près des gens et mieux placés pour aborder ces questions locales, comme les services de télécommunications pour les Canadiens à faible revenu et sans domicile.


Yet, here we have a tool, something very straightforward that could help hundreds of thousands of low income and homeless Canadians by simply saying to the CRTC that we want to make sure that as part of the CRTC licensing the telephone companies, it mandates that there be funds provided or phone lines that are given over as access to local community agencies to set up these projects across Canada.

Il suffit de dire au CRTC que nous voulons nous assurer, lors de l'attribution de licences aux compagnies de téléphone, qu'il rende obligatoire l'attribution de fonds ou de lignes téléphoniques aux organismes communautaires locaux pour la mise en place de ces projets dans tout le Canada.


52 million people or 15% of the population are income-poor (half the national average income per head) including over 3 million who are homeless.

52 millions de personnes, soit 15% de la population, ne diposent que de faibles revenus (la moitié des revenus nationaux moyens par tête) et plus de 3 millions d'entre elles sont sans abri.




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'income are homeless' ->

Date index: 2024-03-02
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