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Absorption costing
Accounting department manager
Accounting director
Accounting manager
CCA
CPP accounting
Conduct cost accounting activities
Constant dollar accounting
Constant dollar historical cost accounting
Constant purchasing power accounting
Cost accounting clerk
Cost accounting manager
Cost accounting officer
Cost analyst
Cost recovery estimator
Current cost accounting
Current cost value accounting
Current purchasing power accounting
Current value accounting
ESA
European System of Integrated Economic Accounts
European System of Integrated National Accounts
Full absorption costing
Full cost accounting
Full costing
GPL accounting
General price-level accounting
Integrated accounts
Integrated cost accounting
Perform activities for cost accounting
Perform cost accounting activities
Perform cost accounting activity
Price-level-adjusted accounti
Price-level-adjusted accounting
Standard cost accounting
Standard cost system
Standard costing

Vertaling van "integrated cost accounting " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
integrated accounts | integrated cost accounting

comptabilité intégrée


conduct cost accounting activities | perform activities for cost accounting | perform cost accounting activities | perform cost accounting activity

assurer des activités de comptabilité analytique


general price-level accounting [ GPL accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | current purchasing power accounting | price-level-adjusted accounti ]

comptabilité indexée sur le niveau général des prix [ comptabilité au coût historique indexé | comptabilité au coût d'origine indexé | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité en coûts historiques indexés ]


general price-level accounting | constant dollar accounting | constant dollar historical cost accounting | constant purchasing power accounting | CPP accounting | current purchasing power accounting | GPL accounting | historical cost/constant purchasing power accounting | price-level-adjusted accounting

comptabilité indexée sur le niveau général des prix | méthode du coût historique indexé | comptabilité indexée | comptabilité au coût historique indexé | comptabilité en coûts historiques indexés | comptabilité au coût d'origine indexé


cost accounting clerk | cost accounting officer | cost analyst | cost recovery estimator

analyste coûts | analyste des coûts


absorption costing [ full absorption costing | full cost accounting | full costing ]

méthode du coût complet [ méthode du coût de revient complet | coût complet | coût de revient complet ]


standard cost system [ standard costing | standard cost accounting ]

méthode des coûts standards [ méthode des coûts standard | coût standard | méthode du prix de revient standard | méthode du coût de revient standard | coût de revient standard | méthode de comptabilisation à coûts préétablis | comptabilisation à coûts préétablis ]


current cost accounting | current cost value accounting | current value accounting | CCA [Abbr.]

comptabilité des coûts courants | comptabilité en coûts actuels | méthode du bilan actualisé | méthode du bilan economique actualisé


European System of Integrated Economic Accounts | European System of Integrated National Accounts | ESA [Abbr.]

système européen de comptes économiques intégrés | SEC [Abbr.]


accounting director | cost accounting manager | accounting department manager | accounting manager

cheffe comptable | directrice des services comptables | directeur comptable/directrice comptable | directeur des services comptables
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
23. Stresses that civil engineering costs account for a large percentage of the cost of deploying new fixed and mobile infrastructure and that this could be reduced through better planning and programme synergies; calls therefore for infrastructure programmes to be better coordinated and integrated, by means of improved planning at national, regional and local level, in order to deliver cost reductions and promote investment;

23. souligne que les coûts de génie civil représentent une part importante des frais liés à la mise en place de nouvelles infrastructures fixes et mobiles et qu'il serait possible de les réduire en améliorant la planification et en renforçant les synergies entre les programmes; demande par conséquent que les programmes d'infrastructure soient mieux coordonnés et combinés, ce qui passe par une meilleure planification aux niveaux national, régional et local, de manière à réduire les coûts et à encourager les investissements;


77. Regards it as essential, in view of the multiplicity of support arrangements in place in the Member States, to move the debate about greater convergence and a suitable European system of support for post-2020 forward; is convinced that in the long term a more integrated system for promoting RES at EU level, which takes full account of regional and geographical differences and existing supranational initiatives, and is part of a general effort towards decarbonisation, could help provide the ...[+++]

77. juge nécessaire, face à la multitude des régimes de soutien en place dans les États membres, de faire progresser rapidement le débat sur une meilleure convergence de ces régimes et sur l'élaboration d'un régime de soutien européen approprié pour l'après 2020; est convaincu qu'un régime de promotion des énergies renouvelables mieux intégré au niveau européen, qui tienne pleinement compte des différences régionales et géographiques et des initiatives supranationales qui existent, et qui s'inscrive dans le cadre d'un effort général vers la réduction des émissions de CO2 , sera un grand pas vers un soutien plus rentable des énergies ren ...[+++]


43. Stresses the need for a fully integrated European energy market by 2014; notes the importance of full implementation of the internal energy market legislation in all Member States and the need to ensure that no Member State or region remains isolated from the European gas and electricity networks after 2015; highlights the need to take the social impact and energy costs into account while making sure that energy prices are more transparent and better reflect costs, including environmental costs where these are not taken f ...[+++]

43. souligne la nécessité d'un marché européen de l'énergie totalement intégré d'ici à 2014; note l'importance de la mise en œuvre intégrale de la législation relative au marché intérieur de l'énergie dans tous les États membres, ainsi que la nécessité de faire en sorte qu'aucun État membre ni aucune région ne reste à l'écart des réseaux européens du gaz et de l'électricité au-delà de 2015; met en avant la nécessité de tenir compte des incidences sociales et des coûts de l'énergie tout en s'assurant que les prix de l'énergie sont pl ...[+++]


44. Stresses the need for a fully integrated European energy market by 2014; notes the importance of full implementation of the internal energy market legislation in all Member States and the need to ensure that no Member State or region remains isolated from the European gas and electricity networks after 2015; highlights the need to take the social impact and energy costs into account while making sure that energy prices are more transparent and better reflect costs, including environmental costs where these are not taken f ...[+++]

44. souligne la nécessité d'un marché européen de l'énergie totalement intégré d'ici à 2014; note l'importance de la mise en œuvre intégrale de la législation relative au marché intérieur de l'énergie dans tous les États membres, ainsi que la nécessité de faire en sorte qu'aucun État membre ni aucune région ne reste à l'écart des réseaux européens du gaz et de l'électricité au-delà de 2015; met en avant la nécessité de tenir compte des incidences sociales et des coûts de l'énergie tout en s'assurant que les prix de l'énergie sont pl ...[+++]


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the M6 comments suggesting that an alleged absence of cost accounting tools at France Télévisions established by the French Court of Auditors would result structurally in overcompensation in that the grant would be based on non-objective cost elements, as well as the TF1 comments on overcompensation of uncontrolled or poorly managed costs, are unfounded; firstly, the Court of Auditors established in October 2009 the absence of control management tools integrating the cost accounting tools of the subsidiaries at F ...[+++]

les observations de M6 tendant à affirmer qu’une prétendue absence d’outils de comptabilité analytique à France Télévisions relevée par la Cour des comptes française engendrerait de façon structurelle une surcompensation en ce que la subvention serait basée sur des éléments de coûts non objectifs, tout comme les observations de TF1 sur la surcompensation de coûts non maîtrisés ou mal gérés, ne sont pas fondées; en premier lieu, la Cour des comptes a relevé en octobre 2009 l’absence d’outils de gestion de pilotage intégrant au niveau du groupe ...[+++]


While the 1997 and 2005 Council regulations do not lay down any precise specifications in this respect, what is prescribed is an examination of economic convergence on the basis of market integration, current account balances, unit labour costs and other available statistics.

Conformément aux règlements du Conseil de 1997 et de 2005, aucune spécification précise n'est fixée en la matière, mais il est prévu de procéder à un examen de la convergence économique en fonction de critères comme l'intégration des marchés, l'évolution des balances des paiements courants, les coûts salariaux unitaires et autres indicateurs disponibles.


It is necessary to specify the criteria according to which tariffs for access to the network are determined, in order to ensure that they fully comply with the principle of non-discrimination and the needs of a well-functioning internal market and take fully into account the need for system integrity and reflect the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator and are transparent, whilst inclu ...[+++]

Il convient de préciser les critères en fonction desquels les tarifs d'accès au réseau sont déterminés, afin de garantir qu'ils respectent totalement le principe de non-discrimination et les exigences de bon fonctionnement du marché intérieur, qu'ils tiennent pleinement compte de la nécessaire intégrité du système et qu'ils reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestionnaire de réseau efficace et ayant une structure comparable et sont transparents, tout en comprenant un rendement app ...[+++]


1. Tariffs, or the methodologies used to calculate them, applied by the transmission system operators and approved by the regulatory authorities pursuant to Article 41(6) of Directive 2009/73/EC, as well as tariffs published pursuant to Article 32(1) of that Directive, shall be transparent, take into account the need for system integrity and its improvement and reflect the actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally com ...[+++]

1. Les tarifs, ou leurs méthodologies de calcul, appliqués par les gestionnaires de réseau de transport et approuvés par les autorités de régulation conformément à l'article 41, paragraphe 6, de la directive 2009/73/CE, ainsi que les tarifs publiés conformément à l'article 32, paragraphe 1, de ladite directive, sont transparents, tiennent compte de la nécessaire intégrité du réseau et de la nécessité de l'améliorer, et reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestionnaire de réseau eff ...[+++]


1. Tariffs, or the methodologies used to calculate them, applied by transmission system operators and approved by the regulatory authorities pursuant to Article 25(2) of Directive 2003/55/EC, as well as tariffs published pursuant to Article 18(1) of that Directive, shall be transparent, take into account the need for system integrity and its improvement and reflect actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable ...[+++]

1. Les tarifs, ou leurs méthodologies de calcul, appliqués par les gestionnaires de réseau de transport et approuvés par les autorités de régulation conformément à l'article 25, paragraphe 2, de la directive 2003/55/CE, ainsi que les tarifs publiés conformément à l'article 18, paragraphe 1, de cette directive, sont transparents, tiennent compte de la nécessaire intégrité et de l'amélioration du système, reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestionnaire de réseau efficace et ayant u ...[+++]


It is necessary to specify the criteria according to which tariffs for access to the network are determined, in order to ensure that they fully comply with the principle of non-discrimination and the needs of a well-functioning internal market and take fully into account the need for system integrity and reflect actual costs incurred, insofar as such costs correspond to those of an efficient and structurally comparable network operator and are transparent, whilst including ...[+++]

Il convient de préciser les critères en fonction desquels les tarifs d'accès au réseau sont déterminés, afin de garantir qu'ils respectent totalement le principe de non-discrimination et les exigences de bon fonctionnement du marché intérieur, et qu'ils tiennent pleinement compte de la nécessaire intégrité du système et reflètent les coûts réels supportés, dans la mesure où ces coûts correspondent à ceux d'un gestionnaire de réseau efficace et ayant une structure comparable et sont transparents, tout en comprenant un rendement appropr ...[+++]


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