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4.7
Access to the labour market
Adapt instruction to labour market
Adapting instruction to labour market
Adapting instruction to labour markets
Adjust instruction to labour market
Attachment to the labour market
Canada-Alberta Agreement on Labour Market Development
Connection to the labour market
Employment opportunity
Job access
Job market
Job market offer
Job market offers
Job perspective
Labor economics
Labor market development
Labour economics
Labour market attachment
Labour market development
Labour market offers
Labour market opportunities
Labour market policy officer
Labour market theory
Labour policy consultant
Policy officer at labour group
Professional reintegration
Reintegration into the labour market
Reintegration into working life
Return to employment
Return to the labour market

Traduction de «labour market development » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
labour market development [ labor market development ]

développement du marché du travail [ évolution du marché du travail ]


Canada-Alberta Agreement on Labour Market Development

Entente Canada-Alberta sur le développement du marché du travail


Administration of Labour Market Development Services Divestiture Regulations

Règlement sur la cession de l'administration de services ayant trait au développement du marché du travail


labour economics [4.7] [ labor economics | labour market theory | Labour market theory(STW) ]

économie du travail [4.7] [ théorie du marché du travail ]


adapting instruction to labour markets | adjust instruction to labour market | adapt instruction to labour market | adapting instruction to labour market

adapter l'enseignement au marché du travail


job access [ access to the labour market | employment opportunity | job market | job perspective ]

accès à l'emploi [ accès au marché du travail | chance d'obtenir un emploi | débouché d'emploi | perspective d'emploi ]


labour policy consultant | policy officer, labour market | labour market policy officer | policy officer at labour group

chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail/chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail


attachment to the labour market | connection to the labour market | labour market attachment

liens avec le marché du travail


labour market offers | labour market opportunities | job market offer | job market offers

offres d’emploi


reintegration into working life [ professional reintegration | reintegration into the labour market | return to employment | return to the labour market ]

réinsertion professionnelle [ intégration professionnelle | réintégration professionnelle ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The programme sets out five priorities, reflecting the country's 1999 National Action Plan for Employment: strengthening active labour market policies to prevent long-term unemployment and improve labour market structures; promoting equal opportunities for all in accessing the labour market; developing skills and training and encouraging business spirit and innovation.

Ce programme fixe cinq axes prioritaires qui reflètent le Plan d'action national pour l'emploi de 1999 : renforcement des actions sur le marché du travail pour prévenir le chômage de longue durée et améliorer les structures du marché du travail; promotion de l'égalité des chances pour tous dans l'accès au marché du travail; développement des qualifications et de la formation; encouragement de l'esprit d'entreprise; capacité d'innovation.


Countries address the responsiveness of education and training provisions to labour market developments through partnerships with key stakeholders (EE, FI, SE); quality assurance mechanisms; and initiatives targeting competences required on the labour market, notably literacy, maths, science and technology (AT, BE nl, DE, FR, PL, LT, IE), languages, digital competences and sense of initiative and entrepreneurship (ES, EE, BG, LT, FR).

Les pays abordent la question de la réactivité des offres d'éducation et de formation aux évolutions du marché du travail via des partenariats avec les principales parties prenantes (EE, FI et SE), des mécanismes d'assurance de la qualité, ainsi que des initiatives ciblant les compétences requises sur le marché de l'emploi, notamment en lecture, en mathématiques, en sciences et en technologie (AT, BE nl, DE, FR, PL, LT et IE), en langues, en informatique et en matière d'esprit d'initiative et d'entreprise (ES, EE, BG, LT et FR).


Aware that economic growth will increasingly become dependent on a more active management of labour supply, and prompted by demographic changes, most Member States have stressed the development of monitoring systems to better identify and analyse labour market developments in order to prevent future bottlenecks.

Conscients du fait que la croissance économique dépendra de plus en plus d'une gestion plus active de l'offre de main-d'oeuvre, et poussés par les bouleversements démographiques, la plupart des États membres ont poussé à la mise au point de systèmes de suivi afin de mieux identifier et analyser les développements du marché du travail, dans le but de prévenir les goulets d'étranglement futurs.


In this context, discussions on population dynamics in the post-2015 agenda and the International Conference on Population and Demography Beyond 2014 review are good opportunities to address the challenges and opportunities that migration and mobility create for development, including links with global labour market developments, broader demographic trends in different regions and population movements within developing countries.

Dans ce contexte, les discussions relatives à la dynamique des populations dans le cadre du programme pour l'après-2015 et de la Conférence internationale sur la population et le développement au-delà de 2014 sont une bonne occasion d'évoquer la question des défis et des opportunités que représentent les migrations et la mobilité pour le développement, et notamment les corrélations avec l'évolution mondiale du marché du travail, les tendances démographiques plus générales dans les différentes régions et les mouvements de populations d ...[+++]


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14. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and to better adapt to future labour market developments;

14. souligne l'importance d'améliorer la qualité de l'enseignement et la formation professionnels dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'enseignement et la formation professionnels ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction et les possibilités de transition entre l'enseignement professionnel et l'enseignement supérieur doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et de mieux s'adapter à l'évolution future de ce dern ...[+++]


58. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that the interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to facilitate young people’s access to the labour market and improve adaptation to future labour market developments;

58. insiste sur l'importance d'améliorer la qualité de l'EFP dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'EFP ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction entre EFP et enseignement supérieur et l'ouverture de passerelles de l'un à l'autre doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et d'améliorer l'adaptation à l'évolution future de ce dernier;


16. Stresses that Member States and businesses should invest more in the right skills and diversify the types of training for jobs in demand, notably in technological sectors, by creating more flexible curricula, integrating entrepreneurship and transversal skills, in order to better adapt to future labour market developments; stresses the importance of enhancing youth mobility in particular by the early learning of foreign languages; calls on Member States to establish dual vocational education and training systems as an effective way of linking educational to labour market demands and reducing youth unemployment;

16. insiste sur le fait que les États membres et les entreprises devraient investir davantage dans les bonnes qualifications et diversifier les types de formation pour les emplois en demande, notamment dans les secteurs technologiques, par la création de programmes plus flexibles, l'intégration de compétences entrepreneuriales et transversales, en vue de mieux s'adapter aux évolutions futures du marché du travail; souligne l'importance d'améliorer la mobilité de la jeunesse, notamment par l'apprentissage précoce des langues étrangère ...[+++]


22. Calls on the Member States to improve cooperation between businesses and the educational sector at all levels with a view to improving the way in which curricula are linked to the demands of the labour market, for example by extending Sector Skills Alliances and Knowledge Alliances; stresses that more flexible curricula are needed in order to better adapt to future labour market developments;

22. invite les États membres à améliorer la coopération entre les entreprises et le monde de l'enseignement à tous les niveaux, dans le but de mieux relier les programmes d'études aux exigences du marché du travail, par exemple en élargissant les alliances sectorielles pour les compétences et les alliances de la connaissance; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de permettre une meilleure adaptation à l'évolution du marché du travail;


Member States will review and, where appropriate, reform overly restrictive elements in employment legislation that affect labour market dynamics and the employment of those groups facing difficult access to the labour market, develop social dialogue, foster corporate social responsibility, and undertake other appropriate measures to promote:

Les États membres réexamineront et, le cas échéant, réformeront les conditions trop restrictives de la législation en matière d'emploi qui affectent la dynamique du marché du travail et l'emploi des groupes confrontés à des difficultés pour accéder à ce marché; en outre, ils développeront le dialogue social, ils favoriseront la responsabilité sociale des entreprises et ils mettront en oeuvre d'autres mesures appropriées en vue de promouvoir:


3. Calls for Community action to develop a cross-border employment and labour market policy to focus particularly on: support for cross-border regional employment pacts and for cross-border regional labour market development monitoring, and the strengthening and extension of the European Employment Services Network; proposes in addition stepping up regional cooperation over social affairs, whilst complying with the principle of subsidiarity and taking into account regional differences and characteristics, and including the relevant actors in municipal and regional authorities, trade unions, employers' associations, associations of unemp ...[+++]

3. demande que l'action communautaire soit principalement axée sur la mise en œuvre d'une politique transfrontalière de l'emploi et du marché du travail: encouragement des des pactes régionaux transfrontaliers pour l'emploi, soutien à la création d'observatoires régionaux transfrontaliers pour développer le marché de l'emploi, stabilisation et extension du réseau EURES; incite également à une coopération régionale renforcée dans les affaires sociales, dans le respect du principe de subsidiarité et des différences et spécificités régi ...[+++]


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