Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ascertain learning disorders
Be taught music
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Information technologies and basic learning
Learn music
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
RTM
Read about music
Read after write check
Read after write verify
Read the bloody manual
Read the fantastic manual
Read the fine manual
Read the flipping manual
Read the friendly manual
Read the manual
Read-after-write check
Read-after-write verification
Read-after-write verify
Study music

Vertaling van "learn to read " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific dev ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


Information technologies and basic learning: reading writing, science and mathematics [ Information technologies and basic learning ]

Technologies de l'information et apprentissages de base : lecture, écriture, sciences et mathématiques [ Technologies de l'information et apprentissages de base ]


be taught music | read about music | learn music | study music

étudier la musique


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


read the manual [ RTM | read the fine manual | read the friendly manual | read the bloody manual | read the flipping manual | read the fantastic manual ]

lisez le manuel


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


read-after-write verify [ read after write verify | read-after-write check | read after write check | read-after-write verification ]

contrôle par lecture après écriture


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The teacher is simply someone more qualified than the learner, e.g. a babysitter helping a child learn to read.

L’enseignant est simplement une personne plus qualifiée que l’apprenant, par exemple, une baby-sitter qui aide un enfant dans l’apprentissage de la lecture.


Basic skills include the foundation skills of reading, writing and mathematics, as well as learning to learn and the new skills set out at Lisbon - IT skills, foreign languages, technological culture, entrepreneurship, social skills.

Les compétences de base comprennent les aptitudes fondamentales que sont la lecture, l'écriture et le calcul, ainsi que la capacité "d'apprendre à apprendre" et les nouvelles compétences définies à Lisbonne, à savoir les compétences en technologies de l'information, les langues étrangères, la culture technologique, l'esprit d'entreprise et les aptitudes sociales.


Through years and decades of practice and scientific discovery as it relates to health care providers, physicians, prescribing pharmacists, nurse practitioners and dentists, the scope of practice or prescribing continues to increase across the country. They learn and read international literature and national literature, and attend medical conventions to learn about the different medicines being used.

Au fil des années et décennies de pratique et de découvertes scientifiques, les fournisseurs de soins de santé, les médecins, les pharmaciens prescripteurs, les infirmiers et les dentistes — et tout l'éventail des prescripteurs continue à augmenter au pays — lisent les sources internationales et nationales, assistent à des congrès médicaux afin d'en apprendre davantage sur les différents médicaments utilisés.


It also makes age-specific recommendations, calling for free, high-quality early childhood education and care for all, more specialist reading teachers in primary schools, a change of mind-set on dyslexia, arguing that almost every child can learn to read with the right support, and for more varied learning opportunities for adults, especially in the workplace.

Il contient également des recommandations spécifiques en fonction de l’âge, préconisant la gratuité et la qualité élevée de l’éducation et de l’accueil préscolaires pour tous, la présence d’un plus grand nombre de spécialistes de la lecture dans les écoles primaires, un changement d’attitude face à la dyslexie, en faisant valoir que pratiquement chaque enfant est capable d’apprendre à lire s’il bénéficie du soutien approprié, ainsi qu’une diversification des opportunités d’apprentissage pour les adultes, notamment sur le lieu de travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The teacher is simply someone more qualified than the learner, e.g. a babysitter helping a child learn to read.

L’enseignant est simplement une personne plus qualifiée que l’apprenant, par exemple, une baby-sitter qui aide un enfant dans l’apprentissage de la lecture.


a coherent approach to competence development, based on the European reference framework of key competences for lifelong learning , implies the need for stronger efforts to improve reading literacy and other basic skills, as well as more personalised approaches to learning that respond to the unique needs of each pupil, that involve suitable forms of assessment and that lead to better motivation for learning.

une approche cohérente du développement des compétences, fondée sur le cadre de référence européen des compétences clés pour l'éducation et la formation tout au long de la vie , requiert des efforts plus soutenus pour améliorer la maîtrise de la lecture et d'autres compétences de base, ainsi que des formules d'apprentissage plus personnalisées qui répondent aux besoins individuels de chaque élève, qui comportent les formes d'évaluation adéquates et qui stimulent l'intérêt pour l'apprentissage.


These reference levels include reading literacy, early school leaving, completion of upper secondary education and participation of adults in lifelong learning, and are closely linked to the development of key competences.

Ces niveaux de référence comprennent la compréhension de l'écrit, la sortie prématurée du système scolaire, l'accomplissement de l'enseignement secondaire et la participation des adultes à l'éducation et la formation tout au long de la vie, et sont étroitement liés au développement des compétences clés.


Thirty-five countries are participating in this study. PIRLS measures reading literacy achievement of fourth-grade students (aged 9 and 10) and gathers information about home and school factors associated with learning to read.

Trente-cinq pays participent à cette étude, qui mesure le niveau de compétences en lecture des élèves de 9 à 10 ans et collecte des informations relatives aux facteurs familiaux et scolaires associés à l'apprentissage de la lecture.


It is now common practice across Europe to focus on building the foundations for learning to read at pre-primary level.

Privilégier dès le niveau préprimaire l’acquisition des bases pour l’apprentissage de la lecture est devenu une pratique courante dans toute l’Europe.


It is money that goes to Canadians who want to learn to read, to our literacy grants and contributions; Canadians who are not at the rate and the level of literacy so they can participate fully in society and the economy and get an opportunity to learn.

Ce sont des fonds qui sont accordés aux Canadiens qui veulent apprendre à lire—nos subventions et contributions pour l'alphabétisation aident les Canadiens qui n'ont pas un niveau d'alphabétisation leur permettant de prendre une part active dans la société et l'économie, puisqu'elles leur donnent l'occasion d'apprendre.


w