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Arctic Petroleum Operators Association
Command and Operations Division
Eastcoast Petroleum Operators Association
Field Operations Division
Financial and Regional Operations Division
Flight Operations Division
Frontier Division
General and Legal Affairs Division
International Legal Assistance Division
Legal Operation Division
Legal Operations Division
Offshore Operators Division
Operational Division
Operations Division
Program Finance Division

Vertaling van "legal operations division " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Legal Operations Division

Direction des opérations juridiques


Legal Operation Division

Direction des opérations juridiques


Financial and Regional Operations Division [ Field Operations Division | Program Finance Division ]

Division des opérations financières et régionales [ Division des opérations régionales | Division de la gestion financière des programmes ]


Frontier Division [ Offshore Operators Division | Arctic Petroleum Operators Association | Eastcoast Petroleum Operators Association ]

Frontier Division [ Offshore Operators Division | Arctic Petroleum Operators Association | Eastcoast Petroleum Operators Association ]


General and Legal Affairs Division

Division Affaires générales et juridiques


International Legal Assistance Division

Division de l'Entraide répressive internationale


Command and Operations Division

Division de la conduite et de l'engagement


Flight Operations Division

Division des services de vol


Operational Division

Division des opérations de la coopération au développement


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
X. whereas Frontex has already established an incident reporting system which involves the Frontex operations division, the Frontex legal unit and the Frontex Fundamental Rights Officer, with the ultimate decision being taken by the Frontex Executive Director; whereas this system involves internal complaints received from Frontex staff and guest officers, and consequently does not cater for direct complaints by individuals claiming a breach of their fundamental rights;

X. considérant que Frontex a déjà mis en place un système de signalement des incidents, auquel participent la division chargée des opérations Frontex, l'équipe juridique de l'Agence et l'officier aux droits fondamentaux, la décision étant prise en dernier recours par le directeur exécutif de Frontex; que ce système concerne des plaintes internes reçues du personnel et des agents invités de l'Agence et, en conséquence, ne traite pas les plaintes directes introduites par des particuliers qui se plaignent d'une violation de leurs droits fondamentaux;


X. whereas Frontex has already established an incident reporting system which involves the Frontex operations division, the Frontex legal unit and the Frontex Fundamental Rights Officer, with the ultimate decision being taken by the Frontex Executive Director; whereas this system involves internal complaints received from Frontex staff and guest officers, and consequently does not cater for direct complaints by individuals claiming a breach of their fundamental rights;

X. considérant que Frontex a déjà mis en place un système de signalement des incidents, auquel participent la division chargée des opérations Frontex, l'équipe juridique de l'Agence et l'officier aux droits fondamentaux, la décision étant prise en dernier recours par le directeur exécutif de Frontex; que ce système concerne des plaintes internes reçues du personnel et des agents invités de l'Agence et, en conséquence, ne traite pas les plaintes directes introduites par des particuliers qui se plaignent d'une violation de leurs droits fondamentaux;


Witnesses: From the Department of Finance: Richard Davis, Chief, Program Policy and Operations, Federal-Provincial Relations Division; Pierre Doucet, Senior Policy Analyst, Program Policy and Operations, Federal-Provincial Relations Division; Peter Gusen, Director, Federal-Provincial Relations Division; Doug Adlard, Legal Counsel, General Legal S ...[+++]

Témoins : Du ministère des Finances : Richard Davis, chef, Politique et opérations des programmes, Direction des relations fédérales-provinciales; Pierre Doucet, analyste principal de la politique, Politique et opérations des programmes, Direction des relations fédérales-provinciales; Peter Gusen, directeur, Division des relations fédérales-provinciales; Doug Adlard, conseiller juridique, Services juridiques généraux.


C. whereas the Commission has legal primacy over the management of operational expenditure; whereas a division of responsibilities between the EEAS and the Service for Foreign Policy Instruments attached to the Commission has been established;

C. considérant que la Commission bénéficie de la primauté juridique sur la gestion des dépenses opérationnelles; considérant que les responsabilités ont été partagées entre le SEAE et le service des instruments de politique étrangère relevant de la Commission;


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In response to (a), the Canadian delegation to the United Nations Arms Trade Treaty Conference was as follows: Habib Massoud, deputy director, conventional weapons and space issues, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada, as head of the delegation; Paul Galveias, senior export control officer, export controls division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Kim Joslin, senior policy officer, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trad ...[+++]

Pour de plus amples informations, s’il vous plaît consulter le lien suivant: [http ...]


Question No. 621 Ms. Hélène Laverdière: With regard to the planned reductions in departmental spending for the Department of Foreign Affairs and International Trade (DFAIT) announced in Budget 2012, for fiscal years 2012-2013, 2013-2014 and 2014-2015: (a) what is the total dollar amount of reductions for each of the program activities, specifically, (i) International Policy Advice and Integration, (ii) Diplomacy and Advocacy, (iii) International Commerce, (iv) Consular Services and Emergency Management, (v) Passport Canada, (vi) Governance, Strategic Direction and Common Service Delivery; (b) what are the total reductions for full-time ...[+++]

Question n 621 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne les réductions prévues aux dépenses ministérielles pour le ministère des Affaires étrangères et du Commerce international (MAECI) annoncées dans le budget de 2012, pour les exercices 2012-2013, 2013-2014 et 2014-2015: a) quel est le montant total des réductions pour chaque activité de programme, à savoir, (i) Conseils stratégiques et Intégration des politiques internationales, (ii) Diplomatie et Défense des intérêts, (iii) Commerce international, (iv) Services consulaires et de Gestion des urgences, (v) Passeport Canada, (vi) Gouvernance, Orientations stratégiques et Prestation de ...[+++]


– (PT) The request submitted by Spain for assistance from the European Globalisation Adjustment Fund (EGF) concerns 544 redundancies (350 of which are eligible to receive support) at 143 companies operating in NACE Revision 2 Division 13 (manufacture of textiles) in the NUTS II region of Comunidad Valenciana. According to the Commission’s assessment, this application fulfils all the legally established eligibility criteria.

– (PT) La demande d’aide introduite par l’Espagne pour la libération du Fonds d’ajustement à la mondialisation (FEM) concerne 544 licenciements (dont 350 sont directement concernés par l’aide) survenus dans 143 entreprises relevant de la division 13 de la NACE Rév. 2 (Fabrication de textiles) et situées dans la Communauté de Valence («Comunidad Valenciana»), région de niveau NUTS II. Selon l’évaluation de la Commission, cette demande, remplit tous les critères d’éligibilité établis légalement.


1. Within the Office an Administrative Tribunal shall operate, composed of several boards of appeal competent to take decisions on appeals lodged against decisions by examiners, Opposition Divisions, the Administration of Trade Marks and Legal Division or Cancellation Divisions.

1. Un tribunal administratif est institué au sein de l'Office. Il est composé de plusieurs chambres de recours, compétentes pour statuer sur les recours formés contre les décisions des examinateurs, des divisions d'opposition, de la division de l'administration des marques et des questions juridiques et des divisions d'annulation.


At 4:30 p.m., with leave, the Senate proceeded to the taking of the deferred recorded division on the motion in amendment of the Honourable Senator Lynch-Staunton to the motion of the Honourable Senator Carstairs, seconded by the Honourable Senator Gauthier for the adoption of the Ninth Report of the Standing Senate Committee on Legal and Constitutional Affairs (Bill C-28, An Act respecting certain agreements concerning the redevelopment and operation of Termin ...[+++]

À 16h30, avec permission, le Sénat procède au vote par appel nominal sur la motion en amendement de l'honorable sénateur Lynch-Staunton à la motion de l'honorable sénateur Carstairs, appuyée par l'honorable sénateur Gauthier, tendant à l'adoption du neuvième rapport du Comité sénatorial permanent des affaires juridiques et constitutionnelles (projet de loi C-28, Loi concernant certains accords portant sur le réaménagement et l'exploitation des aérogares 1 et 2 de l'aéroport international Lester B. Pearson, avec amendements et observations), présenté au Sénat ...[+++]


The Senate proceeded to the taking of the deferred recorded division on the motion of the Honourable Senator Carstairs, seconded by the Honourable Senator Gauthier for the adoption of the Ninth Report of the Standing Senate Committee on Legal and Constitutional Affairs (Bill C-28, An Act respecting certain agreements concerning the redevelopment and operation of Terminals 1 and 2 at Lester B. Pearson International Airport, with ame ...[+++]

Le Sénat procède au vote par appel nominal différé sur la motion de l'honorable sénateur Carstairs, appuyée par l'honorable sénateur Gauthier, tendant à l'adoption du neuvième rapport du Comité sénatorial permanent des affaires juridiques et constitutionnelles (projet de loi C-28, Loi concernant certains accords portant sur le réaménagement et l'exploitation des aérogares 1 et 2 de l'aéroport international Lester B. Pearson, avec amendements et observations), présenté au Sénat le 10 juin 1996.


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