Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on licencing procedures
Assemble licence fees
Benchmark
Benchmark for debt reduction
Benchmark job
Benchmark position
Benchmark post
Benchmarking
Collect licence fees
Contractual licensing
Core job
Debt benchmark
Debt ratio adjustment benchmark
Debt reduction benchmark
E-bench
E-benchmarking
Electronic bench
Electronic benchmarking
Estoppel licence estoppel licence
Estoppel license estoppel license
Gather licence fees
Gather licence payments
Key job
Key-job
Licence
Licence agreements
Licence by estoppel licence by estoppel
Licence protected by estoppel
Licence under patent
Licencing procedures proposals
Licencing procedures suggestions
Licencing process proposals
License by estoppel
License protected by estoppel
Manage airport vehicle licences
Manage licences for airport vehicles
Online bench
Online benchmarking
Oversee licences for airport vehicles
Patents licence
Performance benchmark

Vertaling van "licence benchmarks " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
benchmark for debt reduction | debt benchmark | debt ratio adjustment benchmark | debt reduction benchmark

référence d'ajustement du ratio de la dette | référence d'ajustement pour la dette


online benchmarking | e-benchmarking | electronic benchmarking | online bench | e-bench | electronic bench

étalonnage en ligne | analyse comparative en ligne | évaluation comparative en ligne


benchmark position | benchmark job | benchmark post | key job | key-job | core job

poste repère | poste-repère | emploi-repère | emploi repère | poste de référence | poste clé


estoppel licence estoppel licence | estoppel license estoppel license | licence by estoppel licence by estoppel | licence protected by estoppel | license by estoppel | license protected by estoppel

autorisation par préclusion | permission par préclusion


licencing procedures proposals | licencing process proposals | advise on licencing procedures | licencing procedures suggestions

donner des conseils sur des procédures d'octroi de licences


assemble licence fees | gather licence payments | collect licence fees | gather licence fees

percevoir des droits de licence


conduct airport vehicle licencing management activities | oversee licences for airport vehicles | manage airport vehicle licences | manage licences for airport vehicles

gérer les permis des véhicules aéroportuaires


patents licence [ contractual licensing | licence under patent | Licence(STW) | licence agreements(UNBIS) ]

licence de brevet [ contrat de licence | licence d'exploitation ]


benchmark | benchmarking

étalonnage des performances | évaluation comparative | évaluation critériée | évaluation critérielle | parangonnage


benchmark | performance benchmark

repère | repère de réalisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for the application of the pre-trade transparency obligations for systematic internalisers, regarding post-trade disclosure by investment firms, regarding the content and frequency of data requ ...[+++]

Les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l’AEMF concernant les caractéristiques précises des obligations de transparence lors de la négociation, la politique monétaire, de change et de stabilité financière et les types de certaines transactions concernées par le présent règlement, le détail des conditions de dérogation aux obligations de transparence pré-négociation, les modalités de publication différée après négociation, l’obligation de mettre à disposition séparément les données pré- et post-négociation, les critères d’application des obligations de transparence pré-négociation pour les internalisateurs systématiques, des obligations de transparence post-négociation des entreprises d’investissement, le contenu et l ...[+++]


Non-discriminatory access to and obligation to licence benchmarks

Accès non discriminatoire aux indices de référence et obligation de licence


Without prejudice to the application of competition rules, where any new benchmark is developed following the entry into force of this Regulation an obligation to licence should start 30 months after a financial instrument referencing that benchmark commenced trading or was admitted to trading.

Sans préjudice de l’application des règles relatives à la concurrence, lorsqu’un nouvel indice de référence est établi après l’entrée en vigueur du présent règlement, une obligation de licence devrait prendre effet trente mois après que l’instrument financier prenant cet indice comme référence a commencé à être négocié ou a été admis à la négociation.


2. Where a new benchmark is developed after 3 January 2017 the obligation to licence starts no later than 30 months after a financial instrument referencing that benchmark commenced trading or was admitted to trading.

2. Lorsqu’un nouvel indice de référence est établi après le 3 janvier 2017, l’obligation de licence prend effet au plus tard trente mois après que les activités de négociation pour un instrument financier prenant cet indice comme référence ont commencé ou ont été autorisées.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The licencing duties under this Regulation should be without prejudice to the general obligation of proprietary owners of benchmarks under Union competition law, and under Articles 101 and 102 TFEU in particular, concerning access to benchmarks that are indispensable to enter a new market.

Les redevances pour licence au titre du présent règlement devraient s’entendre sans préjudice de l’obligation générale des propriétaires détenteurs des indices de référence en vertu du droit de la concurrence de l’Union, et des articles 101 et 102 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne en particulier, concernant l’accès aux indices de référence qui sont indispensables pour pouvoir pénétrer un nouveau marché.


(51) The Commission should adopt the draft regulatory technical standards developed by ESMA regarding the precise characteristics of trade transparency requirements, regarding the monetary, foreign exchange and financial stability policy operations and the types of the certain transactions relevant under this Regulation, regarding the detailed conditions for waivers from pre-trade transparency, regarding deferred post-trade publication arrangements, regarding the obligation to make pre-trade and post-trade data available separately, regarding the criteria for the application of the pre-trade transparency obligations for systematic internalisers, regarding post-trade disclosure by investment firms, regarding the content and frequency of data ...[+++]

(51) Les projets de normes techniques de réglementation élaborés par l'AEMF concernant les caractéristiques précises des obligations de transparence lors de la négociation, la politique monétaire, de change et de stabilité financière et les types de certaines transactions concernées par le présent règlement, le détail des conditions de dérogation aux obligations de transparence pré-négociation, les modalités de publication différée après négociation, l'obligation de mettre à disposition séparément les données pré- et post-négociation les critères d'application des obligations de transparence pré-négociation pour les internalisateurs systématiques, des o bligations de transparence post-négociation des entreprises d'investissement , le conten ...[+++]


Non -discriminatory access to and obligation to licence benchmarks

Accès non discriminatoire aux indices de référence et obligation de licence


2. When providing the critical benchmark for use in a financial contract or a financial instrument, the administrator shall ensure that licences of, and information relating to, the benchmark are provided to all users on a fair, reasonable and non-discriminatory basis, as outlined in Article 37 of Regulation (EU) No 600/2014.

2. Lorsqu'il fournit l'indice de référence d'importance critique destiné à être utilisé dans un contrat financier ou un instrument financier, l'administrateur veille à ce que les licences et informations relatives à l'indice de référence soient accessibles à tous les utilisateurs de façon équitable, raisonnable et non discriminatoire, comme le prévoit l'article 37 du règlement (UE) n° 600/2014.


2. When providing the critical benchmark for use in a financial contract or a financial instrument, the administrator shall ensure that licences of, and information relating to, the benchmark are provided to all users on a fair, reasonable and non-discriminatory basis, as outlined in Article 37 of Regulation (EU) No 600/2014.

2. Lorsqu'il fournit l'indice de référence d'importance critique destiné à être utilisé dans un contrat financier ou un instrument financier, l'administrateur veille à ce que les licences et informations relatives à l'indice de référence soient accessibles à tous les utilisateurs de façon équitable, raisonnable et non discriminatoire, comme le prévoit l'article 37 du règlement (UE) n° 600/2014.


11. Stresses that the regulatory framework should include a maximum list of absolutely essential conditions to be attached to general authorisations; observes, moreover, that national regulatory authorities must continue to be empowered to obtain business data from operators and must procedurally be able to do so; believes that rights of way do not justify specific authorisation, since this kind of right is not specific to an individual organisation; believes further, that the use of spectrum does not justify individual licences when there is no risk of harmful interference, in particular when spectrum assignment has been harmonised a ...[+++]

11. souligne que le cadre réglementaire doit fournir une liste très exhaustive de conditions sine qua non à imposer aux autorisations générales; observe, en outre, que les autorités nationales chargées de la réglementation doivent continuer à être habilitées à obtenir des opérateurs des données sur leurs chiffres d'affaires et doivent disposer d'une réglementation à cet effet; fait remarquer que les droits de passage ne justifient pas d'autorisations spécifiques, ce type de droits n'étant pas l'apanage d'une organisation individuelle; fait également observer que l'utilisation du spectre ne justifie pas des licences individuelles dès l ...[+++]


w