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Aerodrome
Airport
Airport facilities
Airport infrastructure
Assisting surface mine infrastructure design
DBMT
DIECS
DNMCP
Design infrastructure for surface mines
Designing of infrastructure for surface mines
Director Maritime Infrastructure
Director Naval Infrastructure Requirements
Director Naval Major Crown Projects
Economic infrastructure
Green Paper on Ports and Maritime Infrastructure
Heliport
High altitude airport
Infrastructure designing for surface mines
Investment expenditure on maritime infrastructure
Local infrastructure
Maintenance expenditure on maritime infrastructure
Public utility
Regional airport
Runway
Seaplane base
Statutory undertaker
Urban infrastructure

Vertaling van "maritime infrastructures " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Green Paper on Ports and Maritime Infrastructure

Livre vert relatif aux ports et aux infrastructures maritimes


Director Naval Major Crown Projects [ DNMCP | Director Naval Infrastructure Requirements | Director Maritime Infrastructure ]

Directeur - Grands projets de l'État de la Marine [ Dir GPEM | Directeur - Besoins d'infrastructures de la Marine | Directeur - Infrastructure maritime ]


investment expenditure on maritime infrastructure

dépense d'investissement en infrastructure maritime


maintenance expenditure on maritime infrastructure

dépense d'entretien de l'infrastructure maritime




assisting surface mine infrastructure design | designing of infrastructure for surface mines | design infrastructure for surface mines | infrastructure designing for surface mines

concevoir des infrastructures pour mines à ciel ouvert


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


urban infrastructure [ public utility | statutory undertaker | Local infrastructure(STW) ]

infrastructure urbaine


Government-Wide IM/IT Infrastructure Services Model: Towards a Government-Wide IM/IT Infrastructure Utility [ Government-Wide IM/IT Infrastructure Services Model ]

Modèle de services d'infrastructure informatique à l'échelle du gouvernement : en vue de l'établissement d'un service public reposant sur une infrastructure pangouvernementale de gestion de l'information et technologie de l'information [ Modèle de services d'infrastructure informatique à l'échelle du gouvernement ]


Director Infrastructure and Environment Corporate Services [ DIECS | Director Business Management Team (Infrastructure and Environment) | DBMT (IE) | Director Infrastructure and Environment (Business Management Team) ]

Directeur - Services généraux (Infrastructure et environnement) [ DSGIE | Directeur - Équipe de gestion opérationnelle (Infrastructure et environnement) | DEGO (IE) | Directeur - Infrastructure et environnement (Équipe de gestion opérationnelle) ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In coastal and maritime areas, many activities compete for the same space and resources: fishing grounds, aquaculture farms, marine protected areas exist alongside maritime infrastructures such as cables, pipelines, shipping lanes and oil, gas and wind installations.

Dans les zones côtières et maritimes, de nombreuses activités se disputent le même espace et les mêmes ressources: des zones de pêche, des exploitations aquacoles et des zones maritimes protégées coexistent avec des infrastructures maritimes telles que des câbles, des canalisations, des routes maritimes et des installations pétrolières, gazières et éoliennes.


A. whereas EU Member States comprise a coastline of over 90 000 kilometres in length bordering two oceans and four seas, in addition to overseas territories and national security installations throughout other oceans; whereas EU Member States are responsible for the control, security and safety of the European coastal and territorial waters, Exclusive Economic Zones (EEZs), continental shelf, maritime infrastructure and marine resources; whereas Member States have the responsibility of being the principal security provider for seafarers on ships flying their flag and for their citizens; whereas States’ inability to control their mari ...[+++]

A. considérant que les États membres de l'Union européenne comprennent un littoral de plus de 90 000 kilomètres de longueur, bordant deux océans et quatre mers, en plus des territoires d'outre-mer et des installations de sécurité nationale dans d'autres océans; considérant que les États membres de l'Union ont la responsabilité du contrôle, de la sécurité et de la sûreté des eaux côtières et territoriales, des zones économiques exclusives (ZEE), du plateau continental, des infrastructures maritimes et des ressources marines de l'Europe; considérant qu'il incombe aux États membres d'être les principaux pourvoyeurs de sécurité pour les g ...[+++]


5. Notes, however, that a European Maritime Security Strategy is needed to ensure an integrated and comprehensive approach, focusing specifically on the threats, risks, challenges and opportunities present at sea; that the EMSS, while grounded in European values and principles, must develop synergies and joint responses mobilising all relevant institutions and actors, both civilian and military; that the EMSS should identify all potential threats, from conventional security threats to those posed by natural disasters and climate change, from threats affecting the protection of vital marine resources to the security of ...[+++]

5. note toutefois qu'une stratégie européenne en matière de sécurité maritime (SESM) est nécessaire afin de garantir une approche intégrée et intégrale, qui se concentre spécifiquement sur les menaces, les risques, les défis et les possibilités présents en mer; que la SESM, bien que fondée sur les valeurs et principes européens, doit mettre en place des synergies et des réponses communes qui mobilisent toutes les institutions et tous les acteurs concernés, tant civils que militaires; que la SESM devrait définir toutes les menaces potentielles, des menaces sécuritaires conventionnelles à celles que représentent les catastrophes naturell ...[+++]


A. whereas EU Member States comprise a coastline of over 90 000 kilometres in length bordering two oceans and four seas, in addition to overseas territories and national security installations throughout other oceans; whereas EU Member States are responsible for the control, security and safety of the European coastal and territorial waters, Exclusive Economic Zones (EEZs), continental shelf, maritime infrastructure and marine resources; whereas Member States have the responsibility of being the principal security provider for seafarers on ships flying their flag and for their citizens; whereas States’ inability to control their marit ...[+++]

A. considérant que les États membres de l'Union européenne comprennent un littoral de plus de 90 000 kilomètres de longueur, bordant deux océans et quatre mers, en plus des territoires d'outre-mer et des installations de sécurité nationale dans d'autres océans; considérant que les États membres de l'Union ont la responsabilité du contrôle, de la sécurité et de la sûreté des eaux côtières et territoriales, des zones économiques exclusives (ZEE), du plateau continental, des infrastructures maritimes et des ressources marines de l'Europe; considérant qu'il incombe aux États membres d'être les principaux pourvoyeurs de sécurité pour les ge ...[+++]


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Development is expected to result in increased economic activity and a new demand for construction of infrastructure, particularly maritime infrastructure.

On s'attend à ce que le développement multiplie les activités économiques et crée de nouvelles demandes de construction d'infrastructures, surtout d'infrastructures maritimes.


As the first of its kind, the study will address key issues for promoting the maritime sector in the Mediterranean by identifying and disseminating best practices in three major areas of key relevance: social aspects, maritime surveillance and safety, and investment in maritime infrastructure.

Cette étude d’un genre nouveau examinera les grands enjeux de la promotion du secteur maritime en Méditerranée, laquelle passe par l’établissement et la diffusion de meilleures pratiques dans trois domaines particulièrement significatifs : les aspects sociaux, la surveillance et la sécurité en mer, et les investissements dans les infrastructures maritimes.


Key issues for promoting the maritime sector in the Mediterranean by identifying and disseminating best practices in three major areas of key relevance will be addressed: social aspects, maritime surveillance and safety, and investment in maritime infrastructure.

L’étude examinera les grands enjeux que présente la promotion du secteur maritime en Méditerranée, laquelle passe par l’établissement et la diffusion de meilleures pratiques dans trois domaines cruciaux : les aspects sociaux, la surveillance et la sécurité en mer, et les investissements dans les infrastructures maritimes.


We welcome the report’s suggestions on maritime governance, on sea basin initiatives and strategies, on maritime spatial planning and surveillance, a maritime research framework and observation and data network, and a fund for maritime infrastructure.

Nous nous félicitons des suggestions contenues dans le rapport concernant la gouvernance maritime, les initiatives et les stratégies relatives aux bassins maritimes, la planification et la surveillance de l’espace maritime, un cadre de recherche maritime et un réseau d’observation et de données ainsi qu’un fonds pour l’infrastructure maritime.


We welcome the report’s suggestions on maritime governance, on sea basin initiatives and strategies, on maritime spatial planning and surveillance, a maritime research framework and observation and data network, and a fund for maritime infrastructure.

Nous nous félicitons des suggestions contenues dans le rapport concernant la gouvernance maritime, les initiatives et les stratégies relatives aux bassins maritimes, la planification et la surveillance de l’espace maritime, un cadre de recherche maritime et un réseau d’observation et de données ainsi qu’un fonds pour l’infrastructure maritime.


The European Commission today published its first ever discussion paper on sea ports and maritime infrastructure and invited the institutions of the European Union, port authorities, operators and the maritime industries to take up the debate.

La Commission européenne a publié, aujourd'hui, le premier document de réflexion sur les ports de mer et les infrastructures maritimes, et a invité les institutions de l'Union européenne, les autorités portuaires, les exploitants et les industries maritimes à se joindre au débat.


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