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Alcoholic hallucinosis
Amended Commission proposal
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commission proposal
Commitment proposal
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EC proposal
Jealousy
Marriage offer
Marriage proposal
Modified proposal
Offer of marriage
Organic hallucinatory state
Paranoia
Pending proposal
Proposal
Proposal
Proposal for commitment
Proposal of marriage
Proposal to marry
Proposed commitment
Proposed mark
Proposed trade mark
Proposed trade-mark
Proposed trademark
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
The Commission may alter its original proposal
Working Group on Technical Issues

Vertaling van "may be proposed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
the Commission may alter its original proposal

la Commission peut modifier sa proposition initiale


the Council may reject or accept a proposed modification

le Conseil peut rejeter ou accepter une proposition de modification


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


Working Group on Technical Issues on the Proposed Amendments to the Guidelines: Excessive Price, May 1993 [ Working Group on Technical Issues ]

Groupe de travail sur les questions d'ordre technique sur les propositions de modification des Lignes directrices : Prix excessif, mai 1993 [ Groupe de travail sur les questions d'ordre technique ]


proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

proposition (UE) [ proposition CE | proposition modifiée | proposition pendante ]


Definition: Repeated, voluntary or involuntary passage of faeces, usually of normal or near-normal consistency, in places not appropriate for that purpose in the individual's own sociocultural setting. The condition may represent an abnormal continuation of normal infantile incontinence, it may involve a loss of continence following the acquisition of bowel control, or it may involve the deliberate deposition of faeces in inappropriate places in spite of normal physiological bowel control. The condition may occur as a monosymptomatic disorder, or it may form part of a wider disorder, especially an emotional disorder (F93.-) or a conduct ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une émission fécale répétée, involontaire ou volontaire, habituellement de consistance normale ou quasi-normale, dans des lieux non appropriés à cet usage, compte-tenu du contexte socio-culturel du sujet. Il peut s'agir de la persistance anormale de l'incontinence infantile physiologique, ou de la perte du contrôle sphinctérien survenant après une période de continence fécale, ou encore d'une émission fécale délibérée dans des lieux non appropriés en dépit d'un contrôle sphinctérien normal. L'encoprésie peut constituer un trouble isolé, mono-symptomatique, ou faire partie d'un autre trouble, en particu ...[+++]


Definition: A disorder of persistent or recurrent hallucinations, usually visual or auditory, that occur in clear consciousness and may or may not be recognized by the subject as such. Delusional elaboration of the hallucinations may occur, but delusions do not dominate the clinical picture; insight may be preserved. | Organic hallucinatory state (nonalcoholic)

Définition: Trouble caractérisé par des hallucinations persistantes ou récurrentes, habituellement visuelles ou auditives, survenant en l'absence d'une obnubilation de la conscience, et que le sujet peut reconnaître ou non en tant que telles. Les hallucinations peuvent être à l'origine d'une élaboration délirante, mais les idées délirantes ne dominent pas le tableau clinique; les hallucinations peuvent être reconnues comme pathologiques par le sujet lui-même. | Etat hallucinatoire organique (non alcoolique)


commitment proposal | proposal for commitment | proposed commitment

proposition d'engagement


proposed trademark [ proposed trade-mark | proposed mark | proposed trade mark ]

marque de commerce projetée [ marque projetée ]


marriage proposal [ proposal | proposal of marriage | proposal to marry | marriage offer | offer of marriage ]

proposition de mariage [ offre de mariage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. By way of derogation to the foregoing paragraph, the General Meeting may, on proposal from the Board of Directors and in connection with any task entrusted to the Fund by third parties in accordance with Article 28 of these Statutes, decide that the Fund may conduct activities in connection with such entrusted task outside the territories set out in paragraph 1 of this Article.

2. Par dérogation au paragraphe ci-avant, l’assemblée générale peut, sur proposition du conseil d’administration et dans le cadre des missions confiées au Fonds par des tiers aux termes de l’article 28 des présents statuts, décider d’autoriser le Fonds à mener des activités dans le cadre desdites missions hors des territoires définis au paragraphe 1 du présent article.


The Commission may submit proposals to the Council, either at the request of a Member State or on its own initiative, for the negotiation of agreements with one or more third countries regarding the means of cooperation between resolution authorities in the resolution planning and process of institutions and parent undertakings, in particular with regard to the following situations:

La Commission peut soumettre des propositions au Conseil, soit à la demande d’un État membre, soit de sa propre initiative, en vue de négocier des accords avec un ou plusieurs pays tiers concernant les modalités de la coopération entre autorités de résolution en ce qui concerne la planification et le processus de la résolution d’établissements et d’entreprises mères, notamment dans le cadre des situations suivantes:


Moreover, the Rapporteur wishes to emphasise that, as justly observed in the EDPS opinion on the Commission proposal, we cannot exclude that "the idea to use IMI in a specific policy area may arise later in the legislative process, and may be proposed by the Parliament or by the Council".

En outre, le rapporteur tient à souligner que, comme l'a à juste titre relevé le Contrôleur européen de la protection des données sur la proposition de la Commission, on ne peut pas exclure que l'idée d'utiliser l'IMI dans un secteur d'activité spécifique se fasse jour ultérieurement dans le courant de la procédure législative et soit proposée par le Parlement ou par le Conseil.


(32) In order to evolve from current practice and building on the principles defined in the Council Conclusions of 3 February 1992 on procedures to be followed at the World Administrative Radio Conference of 1992, and where the WRC and other multilateral negotiations touch upon principles and policy issues with an important Union dimension, the Union should be able to establish new procedures to defend its interests in multilateral negotiations, in addition to the long-term objective of becoming a member of the International Telecommunications Union alongside the Member States; to this end, the Commission, taking into account the opinio ...[+++]

(32) Pour faire évoluer la pratique actuellement en usage, et en s'inspirant des principes définis dans les conclusions du Conseil du 3 février 1992 sur les procédures à suivre pour la Conférence administrative mondiale des radiocommunications de 1992, lorsque les CMR et autres négociations multilatérales abordent des principes et des questions politiques qui présentent une certaine importance pour l'Union, celle-ci devrait être en mesure d'établir de nouvelles procédures pour défendre ses intérêts dans le cadre des négociations multilatérales, tout en poursuivant l'objectif à long terme de devenir membre de l'Union internationale des télécommunications au même titre que les États membres. À cette fin, la Commission peut, en tenant compte d ...[+++]


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(32) In order to evolve from current practice and building on the principles defined in the Council Conclusions of 3 February 1992 on procedures to be followed at the World Administrative Radio Conference of 1992, and where the WRC and other multilateral negotiations touch upon principles and policy issues with an important Union dimension, the Union should be able to establish new procedures to defend its interests in multilateral negotiations, in addition to the long-term objective of becoming a member of the International Telecommunications Union alongside the Member States; to this end, the Commission, taking into account the opinio ...[+++]

(32) Pour faire évoluer la pratique actuellement en usage, et en s'inspirant des principes définis dans les conclusions du Conseil du 3 février 1992 sur les procédures à suivre pour la Conférence administrative mondiale des radiocommunications de 1992, lorsque les CMR et autres négociations multilatérales abordent des principes et des questions politiques qui présentent une certaine importance pour l'Union, celle-ci devrait être en mesure d'établir de nouvelles procédures pour défendre ses intérêts dans le cadre des négociations multilatérales, tout en poursuivant l'objectif à long terme de devenir membre de l'Union internationale des télécommunications au même titre que les États membres. À cette fin, la Commission peut, en tenant compte d ...[+++]


Appropriate guidance and reference documents for specific sectors may be developed and necessary amendments to the Regulation may be proposed.

Des documents d'orientation et de référence appropriés pour chaque secteur peuvent être élaborés et les modifications nécessaires à apporter au règlement peuvent être proposées.


The Committee shall forward to the Commission and the Member States its opinions and recommendations, which may include proposals for amending the articles in this Directive on training in the field of architecture.

Le comité adresse à la Commission et aux États membres ses avis et recommandations, y compris, lorsqu'il le juge opportun, des suggestions quant aux amendements à apporter aux articles de la présente directive relatifs à la formation dans le domaine de l'architecture.


(18) The Commission may consider proposing codification in due course after the adoption of the proposals,

(18) La Commission peut envisager de proposer une codification en temps voulu, après l'adoption des propositions,


(17) The Commission may consider proposing codification in due time after adoption of the proposals,

(17) La Commission peut envisager de proposer une codification en temps voulu, après l'adoption des propositions,


projects to be financed pursuant to paragraph 2(b) and accompanying measures to be financed pursuant to paragraph 2(c)(i) shall, after having been subject to the procedure set out in Article 11(3b) and (3c) , be the subject of calls for expression of interest. Member States may submit proposals on projects to be financed pursuant to paragraph 2(b) to the Commission;

et après avoir été soumis à la procédure prévue à l'article 11, paragraphes 3 ter et 3 quarter, les projets à financer au titre du paragraphe 2, point b), et les mesures d'accompagnement financées au titre du paragraphe 2, point c), sous i), font l'objet d'appels à manifestation d'intérêtLes Etats membres peuvent transmettre à la Commission des propositions de projets à financer au titre du paragraphe 2, point b);




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'may be proposed' ->

Date index: 2021-07-30
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