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Appraisal mission
Arrange rescue missions
Assessment mission
CPCC
Civilian Planning and Conduct Capability
Civilian mission of the EU
Civilian mission of the European Union
Coordinate rescue missions
Coordinate search and rescue missions
EU civilian mission
EU civilian operation
Experts' mission
Experts' working visit
Exploratory mission
Fact-finding mission
Having a public-service mission
Investigative mission
NGO
Non-Governmental Organization Forum on Cambodia
Non-Governmental Organization Forum on Kampuchea
Non-governmental international organisation
Non-governmental international organization
Non-governmental organisation
Non-governmental organization
Non-governmental regional organisation
Non-governmental regional organization
Non-governmental world organisation
Non-governmental world organization
Organise rescue missions
Oversee communications
PHoM
Participate in a governmental tender
Participate in governmental tenders
Participation in governmental tenders
Police Head of Mission
Take part in government tenders
Which has a public-service mission
Which have a public-service mission
With a public-service mission

Traduction de «missions and non-governmental » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
non-governmental organisation [ NGO | non-governmental international organisation | non-governmental international organization | non-governmental organization | non-governmental regional organisation | non-governmental regional organization | non-governmental world organisation | non-governmental world organization ]

organisation non gouvernementale [ ONG | organisation internationale non gouvernementale | organisation mondiale non gouvernementale | organisation régionale non gouvernementale | organisme non gouvernemental ]


participation in governmental tenders | take part in government tenders | participate in a governmental tender | participate in governmental tenders

participer à des appels d'offres publics


oversee communications | supervise communications with food industry governmental bodies | manage communication with food industry governmental bodies | manage communications with food industry governmental bodies

gérer les communications avec des organismes gouvernementaux compétents pour l’industrie alimentaire


having a public-service mission | which has a public-service mission | which have a public-service mission | with a public-service mission

investi d'une mission de service public


arrange rescue missions | organise rescue missions | coordinate rescue missions | coordinate search and rescue missions

coordonner des missions de sauvetage


fact-finding mission [ experts' mission | experts' working visit | investigative mission ]

mission d'enquête [ mission d'expertise | mission d'observation | mission de surveillance | visite de travail d'experts ]


appraisal mission | assessment mission | exploratory mission

mission de prise de contact | mission d'évaluation | mission exploratoire


Head of Mission/Police Commissioner of the European Union Police Mission | Police Head of Mission | PHoM [Abbr.]

chef/commissaire de police de la Mission de police de l'Union européenne


EU civilian mission [ civilian mission of the EU | civilian mission of the European Union | Civilian Planning and Conduct Capability | CPCC | EU civilian operation ]

mission civile de l'UE [ capacité civile de planification et de conduite | CPCC | mission civile de l'Union européenne | opération civile de l'UE | opération civile de l'Union européenne ]


Non-Governmental Organization Forum on Cambodia [ Non-Governmental Organization Forum on Kampuchea ]

Non-Governmental Organization Forum on Cambodia [ Non-Governmental Organization Forum on Kampuchea ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In general, the decision to send an EU electoral observation mission and the political assessment of the elections has been governed by the inter-governmental rules of CFSP.

En général, la décision d'envoyer une mission électorale communautaire et l'évaluation politique des élections sont régies par les règles intergouvernementales de la PESC.


Under the currently evolving threat environment, the mismatch between governmental satellite communications (SATCOM) user needs, and timely and appropriate solutions, increasingly creates risks to key mission security operations and infrastructures of the Union and its Member States.

Dans le contexte actuel de menace en perpétuelle évolution, l’inadéquation entre les besoins des utilisateurs en matière de télécommunications gouvernementales par satellite (SATCOM) et l’adoption de solutions appropriées en temps utile engendre de plus en plus de risques pour les opérations et infrastructures liées à des missions essentielles dans le domaine de la sécurité de l’Union et de ses États membres.


Secondly, existing monitoring capacity is weakly connected with UN sanctions monitoring groups, peacekeeping missions and non-governmental organisations operating in relative isolation from one another, and the available information from them is fragmented.

Deuxièmement, les capacités de surveillance existantes sont faiblement connectées avec les groupes de contrôle de l’application des sanctions de l’ONU, les missions de maintien de la paix et les organisations non gouvernementales opérant dans un isolement relatif les uns par rapport aux autres, et les informations qui en émanent sont parcellaires.


Secondly, existing monitoring capacity is weakly connected with UN sanctions monitoring groups, peacekeeping missions and non-governmental organisations operating in relative isolation from one another, and the available information from them is fragmented.

Deuxièmement, les capacités de surveillance existantes sont faiblement connectées avec les groupes de contrôle de l’application des sanctions de l’ONU, les missions de maintien de la paix et les organisations non gouvernementales opérant dans un isolement relatif les uns par rapport aux autres, et les informations qui en émanent sont parcellaires.


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iTrace will continue to provide increasingly comprehensive information explicitly targeted at, but not limited to: national arms control policymakers; arms export-licensing agencies; regional and international organisations (including UN sanctions-monitoring groups, UN peacekeeping missions, UNODC, UNODA and INTERPOL); non-governmental research organisations (including the Bonn International Center for Conversion (BICC), the Group for Research and Information on Peace (GRIP), the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI) and the Small Ar ...[+++]

iTrace continuera de fournir des informations de plus en plus complètes expressément destinées, sans que cette liste soit exclusive, aux décideurs politiques nationaux dans le domaine du contrôle des armes, aux services chargés de délivrer les autorisations d'exportations d'armes, aux organisations régionales et internationales (notamment les groupes chargés de contrôler l'application des sanctions des Nations unies, les missions de maintien de la paix des Nations unies, l'ONUDC, le Bureau des affaires de désarmement des Nations unies ...[+++]


The Council Working Party on Human Rights (COHOM) is to identify the situations in which the EU is called upon to intervene on the basis of reports from EU heads of missions (HoMs), the United Nations, the Council of Europe and non-governmental organisations.

La mission du Groupe «Droits de l’homme» du Conseil (COHOM) est d’identifier les situations où l’UE est appelée à intervenir, sur la base des rapports des chefs de mission de l’UE, des Nations unies, du Conseil de l’Europe et des organisations non gouvernementales.


This can be the case in particular in areas where military and non-military forces cooperate to fulfil the same missions and/or where the purpose of the procurement is to protect the security of the Union and/or the Member States, on their own territory or beyond it, against serious threats from non-military and/or non-governmental actors.

Cela peut être le cas notamment dans des secteurs où des forces militaires et des forces non militaires coopèrent pour accomplir les mêmes missions et/ou lorsque le but de l’acquisition est de protéger la sécurité de l’Union et/ou des États membres, à l’intérieur ou en dehors de leur territoire, contre des menaces sérieuses provenant de sources non militaires et/ou non gouvernementales.


This can be the case in particular in areas where military and non-military forces cooperate to fulfil the same missions and/or where the purpose of the procurement is to protect the security of the Union and/or the Member States, on their own territory or beyond it, against serious threats from non-military and/or non-governmental actors.

Cela peut être le cas notamment dans des secteurs où des forces militaires et des forces non militaires coopèrent pour accomplir les mêmes missions et/ou lorsque le but de l’acquisition est de protéger la sécurité de l’Union et/ou des États membres, à l’intérieur ou en dehors de leur territoire, contre des menaces sérieuses provenant de sources non militaires et/ou non gouvernementales.


The treatment of certain complex transnational cases, such as illegal banana imports in the Community under false import licences or the investigation conducted for forgery and fraud by a group of non-governmental organisations in the field of direct expenditure, [33] bears witness to the importance of the partnership with the Member States on the spot, as is also illustrated by the formation of Community investigation teams on mission in third countries, which include investigators from the Member States.

Le traitement de certaines affaires complexes transnationales, comme les importations illégales de bananes dans la Communauté sous couvert de faux certificats d'importation ou l'enquête conduite pour faux, usage de faux et escroquerie à charge d'un groupe d'organisations non gouvernementales en matière de dépenses directes [33], témoigne particulièrement de l'importance du partenariat avec les Etats membres sur le terrain, comme l'illustre aussi la constitution d'équipes communautaires pour les ...[+++]


In general, the decision to send an EU electoral observation mission and the political assessment of the elections has been governed by the inter-governmental rules of CFSP.

En général, la décision d'envoyer une mission électorale communautaire et l'évaluation politique des élections sont régies par les règles intergouvernementales de la PESC.




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'missions and non-governmental' ->

Date index: 2024-05-04
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