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Air Board
An Act respecting national defence
Associate MND
Associate Minister of National Defence
Associate minister of National Defence
Central Office for General Defence
Centre for National Defence Studies
Coordination Office for National Defence
DND
Defence policy
Defence programme
Department of Militia and Defence
Department of National Defence
Department of Naval Service
General Secretariat for Defence and National Security
General Secretariat for National Defence
General defence
General national defence
Higher Centre for National Defence Studies
Military defences
Military programme
NDA
National Defence
National Defence Act
National defence
Overall defence
SGDN
SGDSN
Secretary-General for Defence and National Security
Secretary-General for National Defence
Spanish Centre for National Defence Studies

Vertaling van "national defence cannot " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


Centre for National Defence Studies | Higher Centre for National Defence Studies | Spanish Centre for National Defence Studies

Centre supérieur d'études de défense nationale


Secretary-General for Defence and National Security | Secretary-General for National Defence | SGDN [Abbr.]

secrétaire général de la défense et de la sécurité nationale | secrétaire général de la défense nationale | SGDN [Abbr.]


General Secretariat for Defence and National Security | General Secretariat for National Defence | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]

secrétariat général de la défense et de la sécurité nationale | Secrétariat général de la défense nationale | SGDN [Abbr.] | SGDSN [Abbr.]


Department of National Defence [ DND | National Defence | Air Board | Department of Naval Service | Department of Militia and Defence ]

ministère de la Défense nationale [ MDN | Défense nationale | Commission de l'air | ministère du Service naval | ministère de la Milice et de la Défense ]


overall defence (1) | general defence (2) | general national defence (3)

défense générale [ DF ]


Associate Minister of National Defence [ Associate MND | associate minister of National Defence | associate MND ]

ministre associé de la Défense nationale [ min assoc DN | ministre associée de la Défense nationale | MDN Associée ]


National Defence Act [ NDA | An Act respecting national defence ]

Loi sur la défense nationale [ LDN | Loi concernant la défense nationale ]


Central Office for General Defence (1) | Coordination Office for National Defence (2)

Office central de la défense [ OCD ]


defence service, national defence service

service de défense nationale [ SDN ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As the defence committee studied quality of life issues last year it became apparent that the Department of National Defence cannot afford this type of wasteful management.

Lorsque le comité de la défense a examiné des questions de qualité de vie, l'an dernier, il est devenu évident que le ministère de la Défense nationale ne peut pas se permettre un gaspillage pareil.


Mr. Speaker, it took hearing the testimony of representatives of the Norwegian government yesterday at the Standing Committee on National Defence for people to realize that the Associate Minister of National Defence cannot add.

Monsieur le Président, il a fallu entendre le témoignage de représentants du gouvernement norvégien hier, au Comité permanent de la défense nationale, pour qu'on réalise que le ministre associé de la Défense nationale ne sait pas calculer.


64. Recalls that Member States urgently need to improve the transparency and increase the openness of their defence markets, while stressing the specific nature of defence procurement and pointing out that it affects vital national security interests and cannot therefore be placed on the same footing as other sectors; calls on the Member States and the Commission to make sure that the 2009 directives on defence procurement and transfers are correctly and coherently applie ...[+++]

64. rappelle que les États membres doivent améliorer d'urgence la transparence et accroître l'ouverture de leurs marchés de la défense, en soulignant la spécificité des marchés de défense, qui, touchant aux intérêts essentiels de sécurité des États, ne peuvent pas être considérés comme des marchés comme les autres; appelle les États membres et la Commission à s'assurer que les directives de 2009 sur les marchés publics de la défense et les transferts sont appliquées de manière appropriée et cohérente, en particulier concernant les exceptions aux règles de l'Union au titre de l'article 346 du traité FUE, en vue de renforcer le marché uni ...[+++]


Here in Ottawa, departments are feuding with each other, we have evasions in the House and the Minister of National Defence cannot even get up on his feet and defend the policy.

Ici, à Ottawa, les ministères se querellent entre eux, on s'esquive à la Chambre et le ministre de la Défense nationale ne peut même pas prendre la parole pour défendre la politique.


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10. Expresses concerns regarding the obstacles encountered by national parliamentary and judicial investigations into some Member States' involvement in the CIA programme, as documented in detail by the 2011 Council of Europe report on abuse of state secrecy and national security, including lack of transparency, classification of documents, prevalence of national and political interests, narrow remits for investigations, restriction of victims' right to effective participation and defence, and lack of rigorous investigative techniques ...[+++]

10. exprime sa préoccupation quant aux obstacles auxquels se sont heurtées les enquêtes parlementaires et judiciaires nationales sur l'implication de certains États membres dans le programme de la CIA, et qui sont décrits en détail dans le rapport du Conseil de l'Europe de 2011 sur les recours abusifs au secret d'État et à la sécurité nationale, parmi lesquels le manque de transparence, la classification des documents, la prévalence des intérêts nationaux et politiques, le portée trop limitée des enquêtes, la restriction du droit des victimes à une participation et à une défense ...[+++]


At a time of crisis, the appointment of a new Commission is being held up, Parliament lacks the powers to resolve the budget, the national parliaments cannot, in the meantime, issue yellow or red cards and we are not making use of new powers to combat epidemics, energy crises, terrorism and organised crime or the new principles in civil defence and humanitarian aid.

En temps de crise, la nomination d’une nouvelle Commission est suspendue, le Parlement ne dispose pas des pouvoirs pour décider du budget, les parlements nationaux ne peuvent, entre-temps, délivrer des cartons jaunes ou rouges et nous n’utilisons pas les nouvelles compétences pour combattre les épidémies, les crises énergétiques, le terrorisme et la criminalité organisée ou les nouveaux principes de la défense civile et de l’aide humanitaire.


We therefore call on the Member States of the EU to increase efforts to spend their national defence budgets more wisely, more efficiently, and in a more European manner, which they cannot properly do separately.

Nous demandons donc aux États membres de l’UE de renforcer leurs efforts pour utiliser leurs budgets nationaux de défense d’une façon plus sage, plus efficace et plus européenne. Ils n’y arriveront pas séparément.


We therefore call on the Member States of the EU to increase efforts to spend their national defence budgets more wisely, more efficiently, and in a more European manner, which they cannot properly do separately.

Nous demandons donc aux États membres de l’UE de renforcer leurs efforts pour utiliser leurs budgets nationaux de défense d’une façon plus sage, plus efficace et plus européenne. Ils n’y arriveront pas séparément.


According to the Conference of Defence Associations which appeared before the defence committee last December, the number has even fallen below the 60,000 level to 57,000 because national defence cannot afford to replace those who have left the Canadian forces.

Selon le Congrès des associations de défense qui a comparu devant le comité de la défense en décembre dernier, le nombre des effectifs est tombé bien au-dessous de 60 000, il est aujourd'hui de 56 000 ou 57 000, tout cela parce que la Défense nationale n'a pas les moyens de remplacer les personnes qui ont quitté les forces canadiennes.


According to the Conference of Defence Associations that appeared before the defence committee today, this number has fallen to about 56,000 or 57,000 because national defence cannot afford to replace the people it is losing through attrition.

Selon le Congrès des associations de la défense, qui a comparu devant le comité de la défense aujourd'hui, l'effectif a chuté à environ 56 000 ou 57 000 membres parce que la Défense nationale ne peut plus se permettre de remplacer les militaires qu'elle perd par attrition.


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