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Conserve natural resources
Deletable resource
Depletable natural resource
Depletable resource
Depletable resources
Depleting assets
Fishing licences'.
INRM
Integrated management of natural resources
Integrated natural resource management
Integrated resource management
International Union for Conservation of Nature
Management of natural resources
NRM
Natural Resource Management
Natural Resources and Economic Development Branch
Natural resource conserving
Natural resource-based economy
Natural resources
Natural resources and water protecting
Natural resources protecting
Non-regenerative natural resources
Non-renewable natural resource
Non-renewable natural resources
Non-renewable resource
Nonrenewable natural resources
Nonrenewable resource
Nonrenewable resources
Northern Economic Development Branch
Northern Environment Directorate
Northern Natural Resources and Environment Branch
Resource and Economic Development Group
Resource-based economy
Standing Committee on Energy and Natural Resources
UICN
Wasting assets
World Conservation Union

Traduction de «natural resources wrote » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Standing Senate Committee on Energy, the Environment and Natural Resources [ Standing Committee on Energy, the Environment and Natural Resources | Standing Senate Committee on Energy and Natural Resources | Standing Committee on Energy and Natural Resources ]

Comité sénatorial permanent de l'énergie, de l'environnement et des ressources naturelles [ Comité permanent de l'énergie de l'environnement et des ressources naturelles | Comité sénatorial permanent de l'énergie et des ressources naturelles | Comité permanent de l'Énergie et des ressources naturelles ]


nonrenewable natural resources | non-renewable natural resources | depletable resources | depleting assets | non-regenerative natural resources | nonrenewable resources | wasting assets

ressources naturelles non renouvelables | ressources non renouvelables | ressources naturelles épuisables | ressources épuisables | actifs non renouvelables


non-renewable resource [ nonrenewable resource | non-renewable natural resource | depletable resource | depletable natural resource | deletable resource ]

ressource non renouvelable [ ressource naturelle non renouvelable | ressource naturelle non-renouvelable ]


Natural Resources and Economic Development Branch [ Northern Environment Directorate | Northern Environmental Protection and Renewable Resources Branch | Northern Natural Resources and Environment Branch | Northern Economic Development Branch | Resource and Economic Development Group ]

Direction générale des ressources naturelles et du développement économique [ Direction générale de l'environnement du Nord | Direction de la protection de l'environnement et des ressources renouvelables du Nord | Direction des ressources naturelles et de l'environnement du Nord | Direction de l'expansion économique du Nord | Bureau des re ]


integrated management of natural resources | integrated natural resource management | INRM | integrated resource management

gestion intégrée des ressources naturelles | gestion intégrée des ressources




Natural Resource Management (1) | management of natural resources (2) [ NRM ]

gestion des ressources naturelles


natural resource conserving | natural resources protecting | conserve natural resources | natural resources and water protecting

assurer la conservation de ressources naturelles | assurer la préservation de ressources naturelles


International Union for Conservation of Nature (1) | World Conservation Union (2) | International Union for the Conservation of Nature and Natural Resources (3) [ UICN ]

Union internationale pour la conservation de la nature (1) | Union internationale pour la conservation de la nature et de ses ressources (2) [ UICN ]


resource-based economy | natural resource-based economy

économie de ressources naturelles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The EP Legal Service wrote, in a May 2009 opinion that "compliance with international law requires that economic activities related to the natural resources of a Non-Self-Governing Territory are carried out for the benefits of the people of such Territory, and in accordance with their wishes".

Aux termes de l'avis publié en mai 2009 par le service juridique du Parlement européen, "la conformité avec le droit international exige que les activités économiques relatives aux ressources naturelles d'un territoire non autonome soient menées au bénéfice du peuple du territoire et en conformité avec ses souhaits".


I want to read a letter Stephen Mafhood, the director of the U.S. Department of Natural Resources, wrote on June 18, 2003, to the U.S. Army Corps of Engineers.

Je veux lire une lettre rédigée par Stephen Mafhood, directeur du département américain des Ressources naturelles envoyée le 18 juin 2003 au Corps of Engineers de l'armée américaine.


In December 1998, when the Government released its response to the Seaborn Panel, the Minister of Natural Resources wrote to the head of the AFN as well as the heads of the Inuit Tapirisat of Canada, the Métis National Council, the Congress of Aboriginal People, and the Native Women's Association of Canada.

En décembre 1998, lorsque le gouvernement a publié sa réponse au rapport de la commission Seaborn, le ministre des Ressources naturelles a écrit au chef de l'APN, aux chefs des Inuit Tapirisat du Canada, au Métis National Council, au Congrès des peuples autochtones et à l'Association des femmes autochtones du Canada.


Mr. Jim Abbott (Kootenay East, Ref.): Mr. Speaker, on July 27 the Minister of Natural Resources wrote the following regarding the route of the Sable Island gas pipeline: ``The Government of Canada has no intention of interfering with the regulatory process in favour of one project over another and ultimately market forces will decide which project will succeed''.

M. Jim Abbott (Kootenay-Est, Réf.): Monsieur le Président, le 27 juillet, la ministre des Ressources naturelles a écrit ceci relativement au tracé du gazoduc de l'île de Sable: «Le gouvernement du Canada n'a pas l'intention d'intervenir dans le processus de réglementation en faveur d'un groupe ou d'un autre. C'est le marché qui décidera, en fin de compte, quel projet réussira».


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Mr. Claude Bachand (Saint-Jean, BQ): Mr. Speaker, Quebec's Minister of Natural Resources wrote a letter to the federal Minister of Indian Affairs and Northern Development on March 30 reminding her that, for more than a century, Quebec's governments have been saying that Quebec's territory should include the islands, waters and ocean floors adjacent to its coastline.

M. Claude Bachand (Saint-Jean, BQ): Monsieur le Président, le 30 mars dernier, le ministre québécois des Ressources naturelles écrivait à la ministre fédérale des Affaires indiennes et du Nord canadien pour lui rappeler que les gouvernements du Québec font valoir depuis plus d'un siècle que le territoire québécois devrait comprendre les îles, les eaux et les fonds marins adjacents à ses côtes.


In this regard, it is significant that in a letter of April 14, 2005 to the Minister of Fisheries and Oceans, the Ontario Minister of Natural Resources wrote that ``subsection 36(2) is the offence section under which Ontario enforces terms and conditions on [.] fishing licences'.

Sous ce rapport, il est révélateur que, dans sa lettre du 14 avril 2005 au ministre des Pêches et des Océans, le ministre des Ressources naturelles de l'Ontario ait écrit que l'article 36(2) du Règlement est la disposition créant une infraction qui permet au gouvernement de l'Ontario de faire respecter les conditions des permis de pêche.


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